O tome se govorilo na okruglom stolu u beogradskom hotelu Crown plaza.
-------------------------------------
Po nedavno objavljenoj statistici građani su sve više svesni svojih potrošačkih prava, ali i trgovci obaveza.

Iz Nacionalnog registra za prigovore potrošaca u prošloj godini prvi put imamo manje poziva i pritužbi - oko 14.500 poziva, što je za više od 2.000 manje u odnosu na 2014. godinu”, rekao je je predsednica Centra za zaštitu potrošača Srbije Vera Vida.

Prema njenim rečima, do poboljšanja je došlo zbog većeg nivoa zaštite potrošača i veće savesti trgovaca i potrošača.

”Kao i do sada najveći broj pritužbi i poziva se odnosi na kupovinu obuće, mobilnih telefona, računara, nameštaja, televizora i odeće” , precizirala je Vera Vida.

Ona, ali i predstavnici vodećih kompanija u zemlji i regionu, ističu da su od stupanja na snagu novog zakona potrošači svesniji svojih prava.

Vera Vida kaže da udruženje potrošači zovu i pre kupovine nekog proizvoda (obično je reč o tehnici) jer nisu sigurni koja su njihova prava. Zovu i zbog reklamacija nekog proizvoda, ali i cena i navodnih akcija u radnjama. O tome je MONDO pisao u više navrata.

Prema njenim rečima nisu samo kupci i korisnici usluga svesniji svojih prava, već i trgovci svojih obaveza.

I državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacije Vesna Kovač ističe da je evidentno da su potrošači informisaniji o mehanizmima sprovođenja tih prava u praksi, ali i da su velike kompanije svesne važnosti satisfakcije potrošača jer onda imaju više lojalnih kupaca i samim time postižu dugoročniji profit.

U kompaniji Telekom Srbija, istakao je direktor funkcije za brigu o korisnicima Dejan Ognjanović, dosta se radi na poboljšanju komunikacije sa kupcima i korisnicima usluga.

I u kompaniji Karneks ističu važnost komunikacije sa kupcima, ali i transparentnosti, kako sastava proizvoda, tako i njihovog porekla.

”Ono na šta smo posebno ponosni je što preko 90 odsto naših proizvoda potiče od naših sirovina. Imamo svoje farme, svoju hranu koju dajemo tovljenicima, tako da tačno znamo od čega su proizvodi napravljeni. Ljudi to žele da znaju i to je jako bitno. Onaj manji deo koji uvozimo je takođe strogo kontrolisan. Kontroliše se na carini, ali i u našim pogonima, a takođe, pre uvoza proveravamo i samog proizvođača”, objasnila je direktorka proizvodnje Tamara Penjić.

Učesnici ovog panela su konstatovali da koliko god je važno da se neki proizvod proda, još je važnije da se potrošačima pruži sva neophodna pomoć, kako posle kupovine, tako i pre.

Svi su istakli da se u njihovim kompanijama permanentno prati stepen zadovoljstva klijenata, kroz ankete i lični kontakt, jer je to jedini način da se poveća proizvodnja i udeo na tržištu, pogotovu u uslovima štednje.

Ono što je istaknuto kao bitno je i učešće reprezentativnih udruženja za zaštitu potrošača u savetodavnim telima u društveno odgovornim kompanijama.

Domaće kompanije su, sudeći po današnjim izjavama, svesne da bez zadovoljnih kupaca neće biti boljih poslovnih rezultata kao i da je poštovanje prava potrošača upravo to što razlikuje dobre od loših kompanija.

(J.S.)

I u kompaniji Karneks ističu važnost komunikacije sa kupcima, ali i transparentnosti, kako sastava proizvoda, tako i njihovog porekla.

”Ono na šta smo posebno ponosni je što preko 90 odsto naših proizvoda potiče od naših sirovina. Imamo svoje farme, svoju hranu koju dajemo tovljenicima, tako da tačno znamo od čega su proizvodi napravljeni. Ljudi to žele da znaju i to je jako bitno. Onaj manji deo koji uvozimo je takođe strogo kontrolisan. Kontroliše se na carini, ali i u našim pogonima, a takođe, pre uvoza proveravamo i samog proizvođača”, objasnila je direktorka proizvodnje Tamara Penjić.

Učesnici ovog panela su konstatovali da koliko god je važno da se neki proizvod proda, još je važnije da se potrošačima pruži sva neophodna pomoć, kako posle kupovine, tako i pre.

Svi su istakli da se u njihovim kompanijama permanentno prati stepen zadovoljstva klijenata, kroz ankete i lični kontakt, jer je to jedini način da se poveća proizvodnja i udeo na tržištu, pogotovu u uslovima štednje.

Ono što je istaknuto kao bitno je i učešće reprezentativnih udruženja za zaštitu potrošača u savetodavnim telima u društveno odgovornim kompanijama.

Domaće kompanije su, sudeći po današnjim izjavama, svesne da bez zadovoljnih kupaca neće biti boljih poslovnih rezultata kao i da je poštovanje prava potrošača upravo to što razlikuje dobre od loših kompanija.

(J.S.)