• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako Japanci vide nas, a kako druge Evropljane

Izvor mondo.rs

Mape stereotipa su na Internetu gotovo od otkad ova mreža postoji, ali i dalje ne prestaju da iznenađuju i zabavljaju ljude. Na svetskim mapama obično nema male Srbije ali evo jedne japanske koja nas je uzela u obzir - hvala Novaku.

Ugledni časopis "Foren polisi" (Foreign Policy) je prošle godine imao priču o kineskim stereotipima "izvučenim" sa njihovog pandana Googlu - pretraživača Baidu.

A mi, šta kažu za Srbiju?

Kako je u ovom prošla Srbija? Pa, i samo pominjanje nije loše, s obzirom na to da recimo da za Hrvatsku, Albaniju ili Slovačku nisu "izbacivane" sugestije, a neke su daleko od (samo)poželjnih - Nemačka je "zemlja u kojoj su ubijali Jevreje" a Poljska "zemlja glupih ljudi". Srbija je doživljena kao zemlja u kojoj se dobro igra tenis. Izvor ovoga je jasan i bez pomoći računara - Novak Đoković i njegov neverovatan svetski uspeh i popularnost (u Japanu dodatno i zbog njegovog tamošnjeg sponzora iz sveta odeće).

Prema ponudama za automatsko završavanje reči traženih pojmova napravaljena je mapa na kojoj, nažalos ili srećom, nije bilo Srbije. Sličan princip je primenio i profesor japanskog i istočnoazijske istorije na Rurtgers univerzitetu u Nju Džerziju, Nik Kapur, i na njoj se našla malena Srbija. Doduše ne zahvaljujući nekom nacionalnom prepoznatljivošću, već Novaku Đokoviću i njegovom ličnom daru i uspehu.

"Na početku sam samo guglao google.co.jp da vidim šta će ispasti, nisam imao mapu u vidu, samo me interesovalo šta će sugestije (funcija autocomplete) izbaciti. Ali, kako je mnogo rezultata bilo zanimljivo, na kraju je ispala mapa, koja je retvitovana na hiljade puta", rekao je za Indipendent profesor Kapur.

Ono što je Kapura posebno iznenadilo, a kaže da će "biti iznenađujući i tamošnjim stanovnicima", su stereotipi o jugoistočnoj Evropi. Japanci taj deo sveta vide kao zemlje masti, meda, vina i jogurta.

Na privi pogled izgleda zapavno pogrešno, ali sugestije ukazuju da pretraživač zapravo "zna malo više" nego što se isprva čini.

Naime, Mađarska je poznata po korišćenju (svinjske) masti, Rumunija je zapravo drugi po veličini izvoznik meda unutar EU (a Japan im je velika mušterija), a najčešći brend jogurta u Japanu je - "bugarski jogurt" (japanska kompanija je licencirala ime Bugarska kao zemlju porekla jogurta).

Nik Kapur je zadovoljan i reakcijama - kako je mapa "prošla" u svetu.

"Iznenađen sam kako je odgovor bio pozitivan, čak i iz zemlja za koje sugestije pretraživača nisu komplimenti. Niko to nije uzeo za ozbiljno".

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Namćor

Ajde da se malo iznenadite kao ja kada sam pre 4god. video fotografiju i prateći text . Japanci imaju paintball club u kome su se podelili na partizane i četnike i rokaju se između sebe . Fotografija impresivna . Njih 30-ak sa šubarama , kokardama , ukrštenim redenicima ispod četničkog barjaka . Poneki ćosav svi ostali sa bradama i dugom kosom . Ludilo ! Znaju oni dosta o nama i baš nas gotive !

Janko

Budući predsednik Srbije!!!!!!!

CZV

Jedan je Djokovic Novak !

special image