
Tunel "Gotard", ispod Alpa, povezuje mesta Erstfeld i Bodio.
Prvi njegov nacrt uradio je švajcarski inženjer Karl Eduard Gruner još 1947. godine, ali su birokratija, troškovi i ostale prepreke pomerile početak radova do 1999. godine.
Gradnja tunela koštala je 12 milijardi švajcarskih franaka.
U prvom ceremonijalnom vozu koji je prošao kroz tunel bili su švajcarski zvaničnici, nemačka kancelarka Angela Merkel, francuski predsednik Fransoa Oland i italijanski premijer Mateo Renci.
Kada tunel bude potpuno operativan u decembru, skratiće putovanje od Ciriha do Milana na dva sata i 40 minuta, što je za oko 60 minuta manje nego sada.
Otvaranje možete pratiti uživo:
Zbog nove rute železnički teretni saobraćaj postaće efikasniji, pa se očekuje smanjenje broja teretnih kamiona sa dizelskim motorima na putevima, što će unaprediti saobraćaj i smanjiti zagađenje.
Očekuje se da će broj putinika na ovoj liniji porasti sa današnjih 9.000 na 15.000 do 2020. godine, saopštila je švajcarska železnica.
Evropski komesar za saobraćaj Violeta Bulc rekla je prošle sedmice da će novi tunel biti "vitalna veza koja povezuje Roterdam i Antverpen sa lukama na obali Jadranskog mora.
Gradnja tunela "Gotard" postala je moguća zahvaljujući tehnološkom napretku mašina za kopanje, koje su zamijenile opasnu metodu korišćenja eksploziva i bušenja.
Olimpijakos vraća Filipa Petruševa: Grci javili, sve je rešeno
Pogledajte kako je izgledalo privođenje Petra Đurića: Specijalci ga uveli u zgradu MUP (Video)
Real Madrid prošao Atletiko na penale: Sudija poništio gol Alvarezu, ovo će biti skandal
"Šta je kriza?": Mekintajer ne misli da je Crvena zvezda u problemu i pored tri poraza
"Hajde, podignite ruku ako smete": Simeone poludeo posle VAR odluke i poništenog penala