• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Obnavlja se Barska pruga - posle 40 godina

Izvor Tanjug

Obnova barske pruge počela je danas posle pune četiri decenije na deonici Resnik - Valjevo, u prisustvu ministarke infrastrukture Zorane Mihajlović i prvog potpredsednika Ruskih železnica Aleksandra Mišarina.

 Počela obnova barske pruge, posle četiri decenije Izvor: MONDO/Mladen Stojović
Ilustracija
Izvor: MONDO/Mladen Stojović

Radove izvodi kompanija Ruskih železnica RŽD internešnel.

Mihajlović je rekla da će ta pruga od Resnika do Valjeva biti modernizovana najkasnije do novembra 2017, a tada će vozovi moći da saobraćaju brzinom od 120 kilometara na sat.

Završetak u junu 2018.

Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP. Radovi će obuhvatiti rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja koloseka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, S S i TT sistema, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i 10 stanica. U Ruskim železnicama kažu da će ceo projekat biti završen u junu 2018. Pruga Beograd - Bar kroz Srbiju je duga 287 km, a puštena u je u saobraćaj 1976. godine.

Ugovor za modernizaciju 77,6 kilometara deonice Resnik - Valjevo je potpisan u decembru 2015. godine, a vrednost radova koji se finansiraju ruskim kreditom je 80 miliona dolara.

Mihajlović je naglasila da se sada od Resnika do Valjeva vozom putuje i do dva sata i 20 minuta , dok će nakon radova to putovanje biti skraćeno na 70 do 75 minuta.

Ona ističe da je vrednost aktuelnih projekata i investicija u putnoj infrastrukturi veća od 3,5 milijardi evra, a na železnici više od milijardu i po.

"Ruski kredit je, pre svega, partnerski odnos između srpskih i ruskih železnica, ali i poseban odnos između dve zemlje", naglasila je Mihajlović poručujući da će Srbija poštovati ugovorene rokove.

Ona je podsetila da ruski kredit ne obuhvata samo rekonstrukciju koloseka već i nabavku novih vozova.

Radovi, u kojima će učestvovati i domaća preduzeća, započeti su u železničkoj stanici Vreoci i to je prva ozbiljnija rekonstrukcija barske pruge od njene gradnje.

Tokom letnje sezone neće biti radova koji utiču na funkcionisanje železničkog saobraćaja na barskoj pruzi, tako da će se radovi odvijati samo u železničkim stanicama Vreoci i Divci.

Nakon letnje sezone počeće i radovi na deonici Resnik - Vreoci koji će trajati oko sedam meseci, a naredne godine i Vreoci - Valjevo koji će trajati oko dva i po meseca.

Mihajlović je jutros u Vladi Srbije prisustvovala potpisivanju aneksa ugovora o ruskom kreditu za gradnju pruge Stara Pazova - Novi Sad u dužini od 43 kilometra.


Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

80

Jel to znači da ove godine ne može vozom do Bara?

milan

Onda procitam povezanu vest od 27.03.2013. gde je Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović izjavio je da će tokom 2014. i 2015. godine biti modernizovana pruga do Bara kroz Srbiju. Taj majci ne bi vrsio vise ni jednu funkciju da se ja pitam.

special image