• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Priznati sporni zadatak s mature, revizija upisa"

Izvor MONDO/Tanjug

Ombudsman preporučio priznavanje spornog zadatka sa male mature. To bi moglo da izazove reviziju bodovanja i upisa u srednje škole.

Zaštitnik građana Saša Janković preporučio je Ministarstvu prosvete i Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja da priznaju kao tačan sporni odgovor na pitanje u kombinovanom testu učenicima koji su to rešenje zaokružili.

Koje je rešenje tačno?

Problem je nastao zbog kombinovanog testa i četvrtog zadatka iz fizike, koji je identičan 397. zadatku iz zbirke za pripremu, koju je takođe izdao Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, pišu "Večernje novosti". U zadatku u zbirci priznaju se odgovori pod 3 i 4, a u testu samo onaj odgovor koji se podudara sa četvrtim odgovorom u zbirci. Deca su na testu dvojako odgovarala, a kada su se žalila, objašnjeno im je da odgovor pod rednim brojem tri nije tačan, već da je reč o štamparskoj grešci. Broj žalbi je ove godine bio znatno veći nego svake prethodne, kažu u školama. I najveći deo pritužbi odnosio se upravo na ovo pitanje. Reč je o zadatku u kome se od učenika traži da prikaže paralelnu vezu otpornika. Iz Zavoda je stiglo objašnjenje da je zbirka štampana šest meseci ranije i da niko nije primetio grešku u odgovorima, ali da bi učenici svakako morali da znaju tačan odgovor.

Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja je objavio Zbirku zadataka iz biologije, geografije, istorije, fizike i hemije za završni ispit u osnovnom obrazovanju i vaspitanju koja je sadržala grešku u rešenju zadatka iz fizike, a koji se pojavio na kombinovanom testu, te su mnoga deca, rukovodeći se odgovorima iz Zbirke, zaokružila netačan odgovor.

Ombudsman je ustanovio da su Ministarstvo i Zavod načinili propust u radu tako što, nakon saznanja da Zbirka sadrži grešku u rešenju zadatka iz fizike, a da je greška u rešenju u Zbirci predstavljena na kombinovanom testu kao jedan od ponuđenih odgovora, nisu obezbedili da se otklone ili umanje štetne posledice propusta po učenike koji su ponuđeni odgovor zaokružili u dobroj veri da je istovetno rešenje u Zbirci - tačno.

Kako se navodi, ministarstvo je načinilo propust u radu jer, nakon saznanja da Zbirka sadrži grešku, nije izvršilo nadzor nad radom Zavoda i preduzelo mere radi utvrđivanja odgovornosti, umanjenja posledica propusta u radu Zavoda i uspostavljanju mehanizama koji će sprečiti ponavljanje propusta u budućnosti.

Zato je ombudsman dao preporuke u kojima se, između ostalog navodi da će Zavod i Ministarstvo priznati kao tačan sporni odgovor na kombinovanom testu iz prirodnih i društvenih nauka učenicima koji su to rešenje zaokružili.

Ombudsman je dao preporuku i da Ministarstvo revidira uspeh učenika na završnom ispitu.
U preporukama se navodi i da Ministarstvo omogući upis učenika u skladu sa novim brojem poena, ne dirajući u status učenika koji su već upisani.

Preporuka ombudsmana je i da Zavod sprovede postupak i utvrdi razloge za načinjeni propust, kao i da utvrdi odgovornosti za načinjeni propust, a prema odgovornima preduzme odgovarajuće mere.

U preporakuma stoji i da se Zavod javno izvini učenicima i njihovim roditeljima zbog načinjenog propusta, a da Ministarstvo preduzme aktivnosti i mere u okviru svojih zakonom propisanih nadležnosti i izvršiti nadzor nad radom Zavoda podom konkretnog slučaja i postupanja po preporukama zaštitnika građana.

Ombudsman je preporučio i da Ministarstvo i Zavod preduzmu aktivnosti i mere u cilju pronalaženja novih i unapređenja postojećih mehanizama za proveru zbirki za pripremu završnog ispita, a kojima bi se greške mogle blagovremeno uočiti, a učenici pravovremeno obavestiti.

U Ministarstvu prosvete rečeno je Tanjugu da će u zakonskom roku odgovoriti na preporuke zaštitnika građana.

Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Pravda

Jankovicu, da li to znaci da kada serijski spojim dva klima uredjaja na 220V oba ce raditi kao da sam ih spojio paralelno? Jankovicu, samo je jedan tacan odgovor. Decu treba navikavati da uce gradivo sa razumevanjem a ne napamet.

Fizičar

Da li ste videli originalan zadatak iz zbirke? Na testu je bila štamparska greška koja apsolutno menja smisao zadatka: to je isto kao kada bi u zbirci bilo 3+9, a na testu 3-9, a vi treba da kažete da li je rezultat pozitivan ili negativan broj? Da li biste priznali kao tačno da je 3-9 pozitivan broj? Jankovića izuzetno poštujem, ali mislim da ovog puta nije u pravu...

GlavniArhivator

Ovo pokrece temu sistem obrazovanja, jer obrazujemo decu da budu bubalice. Svi predmeti su nam takvi, zato je takav i test. Knjiga je zakon i kako pise u knjizi tako je, sto je skroz pogresan sistem jer ne podstice kriticko razmisljanje, istrazivanje i razumevanje naucenog. Mnogi profesori ne priznaju neke odgovore jer nije isto kao u udzbeniku, cak i na fakultetima se srece takav problem.

special image