Novo otkriće: Svemir ima 2.000 milijardi galaksija

Izvor SRNA

Svemir ima 2.000 milijardi galaksija, odnosno deset puta više nego što je nauka do sada procenjivala, navode astronomi u najnovijoj studiji.

Do sada se smatralo da svemir ima izmedu 100 i 200 milijardi galaksija, masivnih sistema sastavljenih od zvezda, gasova i prašine.

Tim astronoma, predvoden Kristoferom Konseliseom s Univerziteta u Notingemu, dugo je radio na podacima dobijenim pomocu teleskopa "Habl"

Izradili su 3-D snimke i metodom ekstrapolacije došli do broja galaksija u razlicitim periodima istorije svemira.

Što su galaksije dalje, njihova svetlost teže dopire do nas. Postojecim teleskopima može se posmatrati tek deset odsto galaksija.

"Teško je shvatiti da u svemiru još moramo da istražimo 90 odsto galaksija", istice Konselis i napominje:  "Ko zna šta cemo otkriti kada ih budemo mogli proucavati zahvaljujuci novoj generaciji teleskopa".

Astronomi su pomocu novih matematickih modela zakljucili koliko je "nevidljivih" galaksija koje današnji teleskopi ne mogu da obuhvate.

Evropska južna opservatorija u Cileuupravo gradi ogromni teleskop "E-ELT", cije ce ogledalo imati promjer od 39 metara, navode naucni portali.

Tagovi

.

Beskonacno....

SDB

Veću glupost nisam pročitao zadnjih 45 godina.Mi neznamo sav živi svet u okeanima i morima a "znamo"koliko ima galaksija.

Nele