• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li ste i vi žrtva? (ANKETA)

 Lana Stošić
Autor Lana Stošić
Izvor mondo.rs

Potrošači u Srbiji su sve češće na udaru "socijalnih predatora" koji vas nagovaraju da MORATE da kupite određeni proizvod. Postajemo zavisnici i žrtve, a takva praksa može da rezultira i smrtnim ishodom!

 Prevare u prodavnicama zloupotrebe potrošača Izvor: MONDO, Lana Stošić
Izvor: MONDO, Lana Stošić

Obmane i prevare potrošaca zarad dobiti proizvodaca ubiju više desetina hiljada ljudi godišnje u svetu.

Samo u Americi zbog neodgovornog oglašavanja i "mamljenja" potrošaca da kupe odredeni proizvod umre više od 4.000 ljudi, a svi su umrli od proizvoda koji su prošli kroz ruke lošeg marketinga, odnosno "socijalnih predatora". 

Zvanicna statistika govori i da je 20 miliona slucajeva u SAD dobilo neke zdravstvene probleme od proizvoda koje su preporucili marketing "strucnjaci", a mnoge nisu zaobišli ni razliciti oblici invaliditeta.

Prof. dr Momcilo Milisavljevic izjavio je danas na tribini na Ekonomskom fakultetu u Beogradu “Potrošaci u teoriji i praksi marketinga” da na današnjem tržištu mogu opstati samo rentabilna preduzeca, odnosno samo oni koji zadovoljavaju potrebe potrošaca. 

“Nema nikakve koristi za društvo od nerentabilnih preduzeca. Ona moraju da se ponašaju eticki i da poštuju eticke standarde. To znaci, ako nema dobre konkurencije, nema ni dobre zaštite potrošaca”, istakao je Milisavljevic.

On je kao veliki problem u lošem odnosu prema potrošacima u Srbiji istakao to što danas imamo "ekstremnu konkurenciju, ali precutne sporazume medu preduzecima". 

ŽENE SU IMPULSIVNIJI POTROŠACI

Na 1.500 ispitanika medu kojima su bili muškarci i žene postoje racionalni potrošaci, ali i oni impulsivni. Kod žena je uglavnom rec o impulsivnosti koja dominira pri kupovini.

Prof. dr Danka Radulovic koja se potrošackim društvom bavi s psihološkog apsekta kaže da potrošaci razumeju samo 20 odsto plasiranih informacija pravilno. "Pre svega mora da se vodi racuna o tome kako se komunicira s potrošacem... U vecini slucajeva, kada je rec o marketingu na psihološkom nivou nailazimo na manipulaciju i socijalne predatore koji ostavljaju sliku dobronamernosti".

U Americi je 18 miliona ljudi zavisno od kupovine.

"Ali, to nije samo problem tih ljudi, vec i finansijskih institucija i taj problem se umnožava internet kupovinom koja pojacava impulsivnost i povecava želju da nešto kupite", ocenila je Radulovic.

Profesor Tomislav Sudarevic s Ekonomskog fakulteta u Subotici istakao je da je su savremene tehnologije krive zbog toga što smo postali zavisnici od kupovine.

U Amsterdamu je cak nedavno otvoren restoran za jednu osobu u kojoj je sve podredeno pojedincu.

Razmislite, koliko je zaista dobro da neko sam sedi u restoranu?

MONDO se i ranije bavio potrošackim ludilom i prevarama koje se svakodnevno serviraju gradanima Srbije u prodavnicama, supermarketima...

PODSECAMO VAS KAKO NAS TO SVAKODNEVNO VARAJU U PRODAVNICAMA:

  I ZA KRAJ ANKETA:

Anketa

Da li ste zadovoljni odnosom prema potrošačima u Srbiji?

  • Da

    3.95% (65)

  • Na tom polju mora još mnogo da se radi

    19.95% (328)

  • Ne!

    76.09% (1251)

Da li ste zadovoljni odnosom prema potrošačima u Srbiji?

Rezultati

Komentari 21

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Arm

Nemam uslova da postanem zrtva...

.

Ko to nije?

Džoni

Potrošačka snaga u Srbiji je veoma slaba najviše zbog niskih primanja. Cena je najveći problem u prodavnicama i marketima, postoji i jedan manji, ali mnogo iritantan problem. Svi smo se sigurno sreli sa situacijom kako je dugačak red u supermarketu, a radi samo jedna kasa, dok na ostale 3,4 kase nema nikog.

special image