Novi zakon o bezbednosti saobraćaja i Zakon o prevozu putnika, ne smatraju kombi legalnim i bezbednim prevoznim sredstvom, zbog čega će ta opcija uskoro biti zabranjena.
Povratna karta od 30 evra do Rumunije ili Madarske, sa kucne adrese, deluje povoljno. U Ministarstvu saobracaja tvrde da vožnja kombijem, medutim, može biti skupa zbog eventualnih posledica.
Kombi nije legalan jer nije bezbedan, a agencije voze bez potrebnih dozvola.
"Imate nekoga ko mimo zakona vozi putnicko vozilo, van registrovanih redova vožnje, nema dozvole za obavljanje medunarodnog prevoza, nije u sistemu, ne koristi stanice. Moraju da imaju minimum tri autobusa za obavljanje medunarodnog javnog linijskog prevoza", objašnjava za RTS Saša Stojanovic iz Ministarstva.
SPORNA SU VOZILA KOJA IMAJU 8 SEDIŠTA
Savo Tošic iz "Tera travela" istice da oni imaju sve postojece licence za obavljanje medunarodnog vanlinijskog prevoza putnika.
"Imamo i autobuse u voznom parku. Ali prevozi od vrata do vrata, po cemu smo prepoznatljivi na tržištu, ne može da se obavlja na ovom nivou i s ovim kvalitetom sa vozilima koja imaju više od osam mesta", objašnjava Tošic.
Ali bi takva vozila bila legalna. Vožnja od vrata do vrata nece biti dozvoljena.
Kažu i da se prevozom kombijem bave vec 25 godina i pitaju:
ZAŠTO TEK SADA VOŽNJA OD VRATA DO VRATA NEKOME SMETA?
"Naša ciljna grupa je specificna – ne putuju ni autobusom ni avionom, voze se kombijem. Nismo konkurencija ni autobusima ni avionima", istice Tošic.
U Ministarstvu, medutim, isticu da siva ekonomija u medunarodnom i unutrašnjem prevozu putnika oduzima "fantasticne prihode" legalnim prevoznicima.
KOMBI PREVOZ NIGDE U EVROPI NIJE LEGALAN
Mnogi putnici u Srbiji ipak tako putuju, zbog cene i zbog pogodnosti vožnje sa kucne adrese. Ima li prostora za dogovor?
"Stavicemo na sto argumente tipa bezbednosti, pogodnosti, ekonomicnosti i državnog interesa, a državni interes je da gradani budu zašticeni i da se ostvaruje regulisan promet na koji se placa PDV. Suština je da u prevozu svi budu pod istim uslovima, jer ako nekoga favorizujemo – nije dobro, cak ni ako velike prevoznike favorizujemo – nije dobro", rekao je profesor na Saobracajnom fakultetu Milan Vujanic.
Vremena za dogovor još ima – i Zakon o bezbednosti saobracaja i Novi zakon o prevozu putnika stupaju na snagu pocetkom 2017.
Šta vi mislite o ovome, da li treba ukinuti kombi prevoz? Pišite nam u komentarima...
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici -MONDOZabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.