Apple „iznudio“ preporuku za MacBook Pro?! (VIDEO)

Autor:

Šta Apple uradi kad se ne slaže sa testom uglednog IT medija - sve što treba da ugledan medij promeni svoje prvobitno mišljenje!

Apple „iznudio“ preporuku za MacBook Pro?! (VIDEO) Foto: Promo/Apple

Consumer Reports, nezavisna organizacija koja sama kupuje uređaje i testira ih, i koja (bi trebalo da) ne polaže račune nikome, ocenila je novi Apple MacBook Pro loše i nije ga preporučila korisnicima za kupovinu, što se desilo prvi put od kada je predstavljena MacBook linija računara.

Apple je, pogađate, „odlepio“, jer nakon objave "preporuke" nije mogao da razume kako testovi baterije Consumer Reports tima mogu da variraju od četiri do 19 sati, što se trajanja tiče. Autonomija baterije i izbačeni portovi bili su glavni razlozi zbog kojih Consumer Reports nije preporučio MacBook Pro korisnicima, ali je baterija bila primaran razlog.

Nakon više nedelja „uske saradnje“ Consumer Reports izdao je saopštenje u kojem navodi da je saradnja sa Apple kompanijom dala rezultate i da će MacBook Pro ponovo testirati i u „novom svetlu“ okačiti dobijene rezultate.

Consumer Reports izaziva dosta kontroverzi svojim testovima, u koje korisnici i stručna javnost nemaju uvid, a ekipa koja ih sprovodi uglavnom odbija da ih komentariše. Odmah po objavi testa MacBook Pro uređaja povela se oštra rasprava o tome koliko su verodostojni testovi koje Consumer Reports obavlja, baš zbog toga što se ne objašnjavaju dovoljno detaljno, a kredibilitet Consumer Reports-a je i dalje predmet rasprava na tom sajtu i raznim drugim i forumima. Neki korisnici tvrde „da ih je vreme pregazilo“ i da su im testovi loši, ali Consumer Reports izveštaji i testovi se u SAD i širom sveta i dalje smatraju respektabilnim.

Šta se, zapravo dogodilo

Internet je „zapalila“ odluka Consumer Reports-a da NE PREPORUČI MacBook Pro za kupovinu. Apple fanovi su zasuli sajt svakakvim komentarima, dok su s druge strane bili oni kojima nije bilo baš najjasnije kako CR testira uređaje. Među njima i Apple, čiji su izvršni direktori tvitovali o tome kako ne razumeju način na koji Consumer Reports vrši testove.

iPhone ne može da se poveže na novi MacBook Pro

Šta je sve izbačeno sa novog MacBook Pro-a

Pa, sad je jasno: Consumer Reports, da bi unifikovao testove za sve uređaje i učinio ih što približnijim jedne drugima, isključuje neke od opcija u veb pregledaču, ali i podešava neke druge opcije. Recimo, osvetljenje se postavlja na 100 nita i isključuje se opcija automatskog zatamnjivanja ili isključivanja ekrana. Što se veb pregledanja tiče. Lokalno se postavljaju veb stranice, koje se prikazuju kroz pregledač u nedogled, osvežava se sadržaj, ali bez keširanja slika ili podataka, da bi se svaki put učitavali sajtovi kao da imaju nov sadržaj (slike se, recimo ne zadržavaju na hardu, nego se učitavaju iznova svaki put).

Problem s baterijom MacBook Pro se ne završava, ako Consumer Reports izda novo, potvrdno saopštenje, jer je on registrovan od strane korisnika, koji, kako Apple kaže i ne koriste isključenu Safari keš opciju. Probleme s trajanjem baterije imali su i mnogi IT sajtovi velikog ugleda, poput The Verge , koji nije bio zadovoljan trajanjem baterije. Čak i „fix“ koji će Apple izbaciti za neko vreme ne rešava taj problem, jer korisnici već ne koriste isključeno keširanje, kad se bag pojavljuje… Apple je zbog velikog broja žalbi sa MacBook Pro dela sajta IZBACIO procenjeno vreme trajanja baterije nove MacBook Pro generacije i trajanje baterije ne spominje se u opisu karakteristika.

MONDO MobIT

To je problem, kaže Apple!

Radeći sa Consumer Reports ekipom Apple je uspeo da otkrije dve stvari, a o čemu se tačno radi prenosimo vam u Apple zvaničnoj izjavi:

Cenimo to što smo imali priliku da radimo sa Consumer Reports tokom praznika kako bismo razumeli njihov način testiranja baterije. Naučili smo da kad testiraju trajanje baterije Mac laptop računara, Consumer Reports koristi skrivenu Safari opciju za razvoj veb stranica, koja isključuje keš pregledača. Ovu opciju korisnici ne koriste i zbog toga nije predstavljeno pravo stanje stvari. Njihova upotreba ove funkcije namenjene razvoju veb stranica dovela je i do opskurne i isprekidane greške prilikom učitavanja ikonica, što je dovelo do nekonzistentnih rezultata njihovih testova u laboratoriji. Nakon što smo pitali Consumer Reports da izvrše iste testove sa uobičajenim korisničkim podešavanjima, rekli su nam da je MacBook Pro postigao konzistentne i očekivane rezultate trajanja baterije. Mi smo, takođe, ispravili grešku koja je otkrivena tokom njihovih testova. Ovo je najbolji Pro noutbuk koji smo ikada napravili, poštujemo Consumer Reports i drago nam je što će MacBook Pro testirati ponovo“.

E, sad… Imamo VRLO ZANIMLJIVU situaciju! I ovo je, očekivano, izazvalo lavinu komentara na internetu, a svi IT mediji odmah su preneli ovu vrlo interesantnu vest.

Ono što nama upada „u oči“ jeste sledeće - kako to da Apple MacBook Pro jedini ima problem sa isporukom konzistentnog (ujednačenog) trajanja baterije, a drugi računari ne, ako je ovo standardna test procedura Consumer Reports-a? Takođe, kako je moguće da Apple „traži“ da se MacBook Pro testira sa „uobičajenim podešavanjima pregledača“, ako se na taj način ne testiraju ostali konkurenti?

Ali, sačekajmo novi Consumer Reports test. Jako smo nestrpljivi da vidimo rezultate i konačnu preporuku za kupovinu :)

Šta vi mislite o svemu ovome? „Para vrti…“ ili je Apple oštećen?

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku, Twitteru i Instagramu.

Izvor: Apple.

Sve vesti