NE TAKO:10 Najčešćih grešaka na razgovoru za posao

Autor:

Ispiti, diplome, stažiranje, CV... I onda svi završe na intervjuu za posao. Ovo su saveti ŠTA NE ČINITI tom prilikom.

NE TAKO:10 Najčešćih grešaka na razgovoru za posao Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Od presudne je važnosti da onaj ko traži posao ne zatrpa sagovornika na intervjuu sa svim teškim poslovima koje je radio, i taj deo je lako izbeći. S nekim drugim stvarima je, međutim, malo teže, kaže se na sajtu za zapošljavanje CareerBuilder.

Saveti, koji prenosi Indy100.com, zasnovani su na iskustvu 2.600 menadžera koji se bave zapošljavanjem (HR).


1. Anksioznost

Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Nedostatak samopouzdanja i loša priprema za razgovor dovode do lošeg "govora tela", koje svakako neće inspirisati poslodavca na poverenje prema potencijalnom radniku.

Prema iskustvu Rozmeri Hefner, glavnom kadrovskom menadžeru u CareerBuilder, "ako ne pročitate sve o kompaniji kojoj se javljate, i ne proučite detaljno svoju moguću ulogu u njoj, uvećaćete svoj strah od intervjua i propustiti priliku".


2. Laganje

Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Istraživanje sugeriše da dve trećine kadrovskih menadžera neće zaposliti nekog za koga su posumnjali ili ga čak "uhvatili u laži" o bilo čemu tokom intervjua.

Zapamtite: Tanka je linija između "blagog naglašavanja" značaja svoje uloge u nekom projektu, i preterivanja koje sagovornika dovodi u zabludu.


3. Korišćenje telefona

mobilni Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Čak 64 odsto anketiranih kadrovika kaže da bi se odlučilo protiv kandidata koji se javi na telefon, pošalje ili primi poruku, ili samo pogleda svoj mobilni telefon tokom intervjua.

Takođe, smatra se krajnje neprofesionalnim da vam telefon zazvoni tokom razgovora za posao - ako imate neku tekuću "alarmantnu situaciju", budite sigurni da vam je telefon stavljen samo na vibraciju.


4. Arogantan stav

Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Dok je samopouzdanje vitalnog značaja kako za profesionalni uspeh, tako i za prvi utisak kod potencijalnog poslodavca, važno je da kandidat nikada ne izgleda arogantan ili "nedodirljiv".

Da je to presudno, smatra 59 odsto kompanijskih menadžera za ljudske resurse.


5. Neodgovarajuća garderoba

Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Jeste da nije uvek prigodno doći na intervju u strogo formalnoj odeći (čitaj odelo s kravatom), osim ako to posao izričite ne zahteva, ali važno je da uvek izgledate "pametno", čisto i reprezentativno.

Polovina anketiranih kadrovika i HR specijalista smatra da je neogovarajući stil garderobe dovoljan razlog za diskvalifikaciju kandidata.


6. "Izvinjavam se, malo kasnim"

Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Ne samo da je kašnjenje na razgovor neprofesionalno i da pokazuje nedostatak sposonosti za (samo)organizaciju kod kandidata, već je i "neverovatno bezobrazno".

Većina poslodavaca neće blagonaklono gledati na to da vas čekaju, čak i kad je to s veoma dobrim razlogom.


7. Izbegavanje kontakta "oči u oči"

Čak 70 odsto anketiranih je pomenulo da je to što nije uspelo da ostvari kontakt pogledom sa kandidatima ozbiljna "stavka protiv".

Jeste da ne želite da živcirate sagovornika zurenjem u njega, ali je važno da ostvarite poverenje umerenom dozom kontakta "oči u oči".


8. Meškoljenje

Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Niti jedan poslodavac ne očekuje da tokom intervjua sedite u stolici "kao klada", ali 32 odsto je reklo da im smeta meškoljenje kandidata, za daljih 28 odsto je problem ako nameštate frizuru (dodirujete kosu ili lice), a 34 odsto nervira "igranje stvarima sa stola".


9. Loš govor tela

posao Foto: Guliver/getty images, Thinkstock

Prekrštanje ruku na grudima je stavka zbog koje će vas "precrtati" kao dobrog kandidata 32 odsto kadrovika, kaže istraživanje. To se u psihologiji smatra odbrambenim stavom.

Slično tome, loše držanje tela, preterana gestikulacija rukama ili čak "mlako" ili prejako rukovanje su opisani kao klasične grešške kod intervjua.


10. Podbačaj s osmehom

Svakako je potrebno da se na razgovoru održi atmosfera profesionalizma i ozbiljnog shvatanja posla, ali potrebno je prikazati se kao "pozitivna" i pristupačna osoba.

Specijalisti iz kadrovskih službi su ocenili, u 40 odsto slučajeva, da nedostatak osmeha kod kandidata može da znači i "zbogom".


Pa, srećno s vežbanjem pred ogledalom.

Foto: Guliver/Getty images, Thinkstock

Sve vesti