Srpska pravoslavna crkva i kalendar Milutina Milankovića
Mondo/ Stefan Stojanović 


Kako je naveo, pitanje reforme kalendara započeto je još pre pet godina, kada je naučna zajednica htela da naučnim dokazima pomogne crkvi da primeni kalendar Milutina Milankovića.

"Zaključak je tada, a i sada bio da nema teoloških problema u prihvatanju kalendara već da je to pitanje nauke. Ipak, Srpska pravoslavna crkva je ta koja mora da se bavi boljim informisanjem građana i da prepozna pravi trenutak za ovu reformu", rekao je Antić.

On je naveo da je kalenardsko znanje u srpskoj tradiciji prisutno od prvih pisanih dokumenata, još od neolita i da zato predstavlja veliko kulturno bogatstvo.

Astronom Milan Dimitrijević kaže da su kalendarsko pitanje i astronomija usko povezani i da se to ogleda u činjenici da je među Srbima bilo mnogo predloga za reformu i poboljšanje kalendara, a da su od tri reforme koje su bile najpriznatije dve predložili astronomi.

Prvi predlog je1892. godine dao Đorđe Stanojević i on je upućen Ruskoj pravoslavnoj crkvi, drugi je dao Maksim Trpković i treći Milutin Milanković.

Predlog Milankovića je usvojen, a njegov reformisani kalendar koristi se u većini pravoslavnih crkava, sa izuzetkom srpske, ruske, ukrajinske, Svetogorske i jerusalimske patrijaršije.