• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Na ovo se najviše žale potrošači u Srbiji

Izvor mondo.rs

Tokom prošle godine potrošači su podneli više prigovora nego što se očekivalo, a najviše reklamacija odnosilo se na obuću i mobilne telefone. Ohrabruje podatak da se više od 80 odsto prutužbi podnetih trgovcima rešava u korist potrošača.

Oko 14.500 potrošača u Srbiji uložilo je prošle godine prigovor na usluge ili robu koje plaćaju, a od toga ih je najviše bilo u Beogradu, čak 40 odsto.

Najviše se žalimo na obuću, posebno sportsku, mobilne telefone, zatim na usluge poput struje, vode i gasa, a za njima slede prigovori na telekomunikacione usluge i kupovinu računara i IT opreme. Najmanje reklamacija uloženo je na belu tehniku i nameštaj i stolariju, rečeno je na okruglom stolu "Zaštita potrošača u Republici Srbiji", koju su povodom Svetskog dana potrošača organizovali Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i Privredna komora Srbije.

Evo kako nas varaju u hipermarketima

Vesna Novaković, pomoćnik ministra trgovine zadužena za zaštitu potrošača, kaže da je u prošloj godini sprovedeno 900 inspekcijskih kontrola i da je doneto 438 rešenja kojima je naloženo otklanjanje nepravilnosti.

Samo turistička inspekcija, prema njenim rečima, sprovela je 150 kontrola i donela 47 rešenja o zabrani obavljanja delatnosti.

Ohrabrujuć je i podatak da se više od 80 odsto pritužbi i reklamacija koje potrošači podnesu trgovcima, rešava u korist potrošača.

Vaša prava ako kupujete iz fotelje

Zakon o zaštiti potrošača štiti vaša potrošačka prava kada kupujete na osnovu porudžbine, putem e-maila, interneta, televizijske prodaje i druge prodaje na daljinu. Zakonom je zabranjeno slanje robe koju niste naručili, uz zahtev da je platite. Kada kupujete na daljinu, preko Interneta, od trgovačkih putnika ili na prezentacijama u ugostiteljskim objektima, imate pravo da odustanete od ugovora i robu vrate u roku od 14 dana od dana obavljene kupovine. Trgovac je dužan da potrošača obavesti da ima pravo da se predomisli i vrati robu.

"Svega je dva, tri odsto nezadovoljnih građana", kaže sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije Žarko Malinović, pozivajući se na rezultate istraživanja PKS i organizacija za zaštitu prava potrošača.

Najveći broj reklamacija, prema njegovim rečima, je u oblasti auto-opreme, auto-delova, odeće i obuće, što se, dodaje, poklapa sa statistikom u svim drugim zemljama.

Potrošači svesniji prava, a trgovci...

Malinović ocenjuje da trgovci u Srbiji itekako prepoznaju prava potrošača i potrebu da ih sami zaštite, jer "zadovoljan potrošač donosi trgovcu veći promet, a samim tim i veći profit".

Iako se svest prosečnog srpskog potrošača o njegovim pravima nesumnjivo podigla u odnosu na prethodne godine i dalje se, istaknuto je, mora raditi na edukaciji građana, ali i na efikasnijem sprovođenju Zakona o zaštiti potrošača.

Ima li kraja? Prevare u marketima svakodnevica

Upravo zato što ne znaju koja su njihova prava i zbog straha da će biti prevareni, samo 42 odsto potrošača u Srbiji odlučilo se da kupuje preko interneta.

Reč je o mladim ljudima, ljudima koji imaju više obrazovanje i veća primanja. Upravo u ovom vidu kupovine zaostajemo dosta za evropskim zemljama, zbog čega je ovogodišnji Dan potrošača posvećen unapređenju digitalnog tržišta i jačanju poverenja potrošača u kupovinu robe putem interneta.

U tom cilju resorno Ministarstvo napravilo je i poseban portal www.e-dukator.rs na kom potrošači mogu da dobiju sve informacije o svojim pravima ukoliko kupuju online.

O potrošačkim pravima i obavezama trgovaca možete se informisati i na portalu www.zastitapotrosaca.gov.rs.

Šta vi kažete? Kakva su vaša iskustva sa trgovcima?

Komentari 28

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

m.

Prošle godine sam kupila sinu sandale "Ciciban". Treći dan su se odlepile, peti sam reklamirala. Imaju potpisan ugovor sa Jugoinspektom, koji je naravno, vestacio u njihovu korist. Moj sin je kriv što je nosio sandale, trebao je da ih gleda😊Ne kupujte u Planici...

Serbia forever

@m. Slovenci su uvek bili lopovi i prevaranti.

Zulu

Ubi struja..

special image