Čuvena Šesta Malerova simfonija, u tumačenju dirigenta Džona Ekslroda, na repertoaru je Beogradske filharmonije u petak, 17. marta, a na sceni Kolarčeve zadužbine biće 109 filharmoničara koji će izvesti više od 80 minuta muzike u okviru ciklusa "Za znalce".
Malerov simfonijski opus čuven je po "gigantima" dugačkog trajanja i inventivnoj orkestraciji kojom je dočaravao zvuke iz svog okruženja i prirode. Šesta simfonija podrazumeva ogromni orkestarski aparat - uz uvećan broj drvenih i limenih duvača, a "najveća gužva" biće među udaraljkama.
Pored dva para timpana, dva ksilofona, velikog bubnja, činela, doboša, trijangla, glokenšpila, kravljih zvona, kompozicija zahteva i jedan posebno nemuzički instrument, nastao isključivo za ovu partituru. Čuveni Malerov čekić, senzacija u klasičnoj muzici, oglasiće se u finalnom stavu kao zloslutno predosećanje.
Džon Ekslrod, glavni dirigent Simfonijskog orkestra La Verdi iz Milana i umetnički direktor Kraljevskog simfonijskog orkestra iz Sevilje, smatra da je u Malerovoj muzici najvažnije razumeti psihološku i emotivnu ravan.
"Impresioniran sam kvalitetom orkestra kao i posvećenošću svih muzičara. Maestro Mehta je bio potpuno u pravu kada mi je govorio koliko je ova filharmonija fantastična", istakao je on.
"Samo je jedna Šesta, i pored Pastoralne!", reči su kompozitora Albana Berga kojima je izrazio divljenje prema Gustavu Maleru i njegovoj kolosalnoj simfoniji istovremeno je poredeći sa Betovenom koji je svim simfoničarima služio kao uzor.
Poznata i kao "Tragična", autobiografski opisuje životne okolnosti u kojima se kompozitor našao, njegov odnos sa suprugom Almom, kao i nagoveštaj nesrećne sudbine koju će doživeti.
Poznata i kao "Tragična", autobiografski opisuje životne okolnosti u kojima se kompozitor našao, njegov odnos sa suprugom Almom, kao i nagoveštaj nesrećne sudbine koju će doživeti.