Ko i zašto treba da vežba na prazan stomak

Autor:

Naučnici kažu da ćete najbolje rezultati ostvariti ako trenirate na prazan stomak. Ali, to ne važi za sve...

2
A- A A+

Vežbanje na prazan stomak dugoročno je dobro za zdravlje, pokazala je prva studija koja se bavila tim pitanjem.

Stručnjaci kažu da je telo nakon obroka previše zauzeto "odgovaranjem" na unetu hranu, da bi se bavilo sagorevanjem kalorija.

To znači, kažu naučnici, da vam trening posle obroka neće pomoći da skinete masne naslage, a osim toga, nije dobro ni za želudac da vežbate nakon jela.

Naime, prilikom treninga posle obroka telo koristi ugljene hidrate kao izvor energije, a ne masti koje želite da izgubite. Sa druge strane, stručnjaci veruju da ćete najbrže skinuti višak masnih naslaga ako vežbate na prazan stomak, a tako ćete najpre izgraditi i mišiće tvrde oni.

Za potrebe ove studije, naučnici su analizirali grupu gojaznih muškaraca, koji su šetali sat vremena praznog stomaka, a druga grupa je isto toliko šetala dva sata nakon jakog doručka.

Nakon vežbanja su učesnicima obe grupe uzimani uzorci masnog tkiva i uzorci krvi.

Ispostavilo se da se masno tkivo brže troši kod muškaraca koji su trenirali praznog stomaka, mada se sagoreva i kod onih koji su jeli dva sata pre vežbanja.

Međutim, stručnjaci su otkrili još nešto zanimljivo - rezultati studije ne važe za pripadnike oba pola!

Muškarci brže sagorevaju masti ako vežbaju praznog stomaka, dok je kod žena suprotno - preporučljivo je da treniraju nakon obroka.

Sve vesti