• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Smrt na motoru: Zašto je stradalo 25.000 mladih

Izvor MONDO/Tanjug

Proteklih 10 godina, na srpskim putevima stradalo je čak 25.000 motociklista, uglavnom onih od 18- 25 godina. Roditelji popuste pred molbama deteta i očekuju - "biće sve u redu". Da li kupiti motor detetu imajući u vidu ovu statistiku?

 Smrt na motoru: Zašto je stradalo 25.000 mladih  Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Više od 60 odsto nezgoda desi se između vozača automobila i vozača motocikala. O tome svedoče i nesreće koje su se desile prethodnih dana.

Tragedija kod Kovina: Poginuli motociklisti

OPET poginuo motociklista

Najčešći propusti automobilista su nedavanje pokazivača pravca i neobraćanje pažnje na motocikliste, dok, pored nedovoljne obučenosti, vrlo čest propust motociklista je neprilagođena brzina, izjavio je danas predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić.

"Nama je u poslednjih 10 godina stradalo 25.000 motociklista. Dakle, pričamo o celom jednom gradu koga više nema. U poslednjem vikendu koji je za nama, poginulo je pet motociklista, pet mladih života... To su sve momci 18-25 godina, kada se govori o saobraćajnim nezgodama u kojim učestvuju motociklisti" , precizirao je Jevtić za Tanjug.

Ključni faktori rizika, pre svega, objašnjava, najčešće su konfliktne grupacije - vozači putničkih automobila i vozači motocikala, te kaže da se više od 60 odsto nezgoda desi između te dve grupacije i napominje da najčešći propusti koji se dešavaju kod vozača putničkih vozila su - nedavanje pokazivača pravca, zatim, korišćenje mobilnog telefona, a posebno ističe da vozači ne obraćaju pažnju na retrovizore.

"Ne obrate dovoljno pažnje na motociklistu. Recimo, pri brzini od 50 kilometara na sat, u sekundi prelazite oko 14 metara. Tako, motociklista će, vrlo često, pre nego što očekujete, doći bliže vama i zato je vrlo važno, posebno u zoni raskrsnice, dobro pogledati da li se u zoni nalazi neki motociklista. Obratite pažnju na retrovizore, nemojte da vam je teško. Takođe, motocikl se i čuje, kada ga čujete, vozači automobila, nemojte imati nagle promene brzine i pravca pre nego što ste se uverili gde je motociklista" , savetuje Jevtić.

S druge strane, što se samih vozača motocikala tiče, Jevtić, pored nedovoljne obučenosti, kao vrlo čest njihov propust ističe- brzinu, posebno kod vozača sportskih motocikala i smatra da je vrlo teško očekivati da će neko ko ima 24 godine i vozi motocikl od 1.000 kubika- voziti 50 na sat.

"Znate kako, ljudi su mladi, adrenalin radi, svi ostali hormoni i pokušavaju da se dokažu preko tog motocikla. Dakle, lakše sa gasom, a posebnu pažnju obratite u zoni raskrsnice, kada prilazite motociklom, gas dole i to je jako važno. Takođe, koristite odgovarajuću zaštitnu opremu, trudite se da ona bude visoko uočljiva (high visibility gear), kao što je ova kaciga",  rekao je Jetić, pokazujući svoju kacigu jako upadljive i reflektujuće zelene boje.

BLOGERKA VOZI HONDU OD 600 KUBIKA

Jevtić ističe da sada postoje motocikli koji su veoma brzi u gradskim uslovima vožnje i da je prošle godine postignut rekord od 400 km/h, te smatra da se i zbog performansi modernih motocikala mora raditi na dodatnoj edukaciji u obuci.

"U Srbiji je to prva stvar. Ne može se vršiti obuka za motocikle u auto školama. Dakle, moramo imati moto škole i to je ono ka čemu treba težiti. Evo 2017. je, a i dalje pričamo o samoobuci. Skoro 99 odsto naših vozača je samoobučeno i tu leži najveći problem. Ne može posle par nekih jednostavnih elemenata u izvođenju manevara motociklom da se kaže da je neko osposobljen za vožnju motocikla", napominje Jevtić.

Kaže i da njegova Asocijacija za bezbednost motociklista radi i treninge bezbedne vožnje, koji su se, kao dopunska obuka, pokazali kao vrlo korisni.

Jevtić je naveo i da je rizik da se strada u vožnji sportskog motocikla 10 do 15 puta veći u odnosu na neki komercijalni motocikl ili skuter, a da je najveći rizik da se strada na motociklu u prvih 12 meseci vožnje i da za svaku narednu sezonu, kako kaže statistika, opada za nekih sedam odsto.

 Jevtić je posebno napomenuo veoma učestalo i nebezbedno ponašanje motociklista u gradskim gužvama- provlačenje motociklom između kolona i istakao da je to zabranjeno zakonom.

"Provlačenje motociklom zabranjeno je zakonom. Tu stavljamo tačku. Motociklisti, nemojte se provlačiti i nemojte se provlačiti kada se kolona kreće. To je zabranjeno, nemojte to raditi, rizik da stradate veoma je veliki" , naglašava Jevtić.

Kaže da, na primer, u Francuskoj postoje obuke gde se uči na koji način da se "provuče između kolona", da to bude bezbedno i da se to isključivo radi kada kolona stoji, i pri brzinama do 15 km/h.

Takođe, Jevtić smatra da roditelji ne treba da popuste upornosti deteta, ako želi skuter, moped, bez adekvatne obuke i zaštitne opreme.

"Kupi, kupi, vi kupite, pa ne posvetite dovoljnu pažnju odgovarajućoj zaštitnoj opremi, ne uzmete je i ključna stvar, niste dete dovoljno obučili i edukovali za taj vid vožnje. Isto je, kao da ste detetu dali napunjeno oružje i očekujete da će sve biti u redu. Neće sve biti u redu",  napominje Jevtić.

A, vi...šta kažete?

Anketa

Da li biste vi detetu kupili motor?

  • Ne, nikako

    68.33% (630)

  • Zašto da ne

    9.11% (84)

  • Da, ako bi prošlo obuku

    22.56% (208)

Da li biste vi detetu kupili motor?

Rezultati



Tagovi

Komentari 56

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

NS

Veoma jednostavno. Zabraniti voznju motora trkackih i sportskih performansi van mesta predvidjenih za tako nesto. Svaki profesionalni vozac trkackih motora kaze da je potpuna ludost voziti takav motor u redovnom saobracaju. Onemoguciti registraciju takvih motora i problem ce biti resen. A oni koji zele da voze takve motore da polazu za posebne licence i da im se organizuju piste za voznju. Toliko ima napustenih aerodromskih pisti koje bi mogle da se prerade u moto piste. Uostalom i to treba debelo naplatiti pa ko voli nek izvoli. I resice se problem. Broj poginulih ce se svesti na minimum.

Drake

Meni moni i dalhe ne danu a sad cu na faks.... Jedva cekam da se osanostalim, prva stvar koju cu uraditi je polagati za motor, naxost sano 125 kubika posto nmg cekati 24 godine pa da polazem za 1000 kubika

Petar

Kako nikome ne pada na pamet da je glavni razlog POLICIJA.Nas narod je poznat po inatu a policija menja zakon o saobracaju samo da bi nam sto vise uzela para.U toj situaciji inat naroda je protiv nerazumnih koji samo smisljaju kako da nas kaznjavaju.To je po misljenju mnogih glavni razlog zasto placamo danak u saobracaju.

special image