Nova naplatna rampa "Beograd" na autoputu Beograd - Niš kod Vrčina, koja je zamenila rampu "Bubanj Potok", jutros je zvanično puštena u rad u prisustvu premijera Aleksandra Vučića.
Moderna čeona naplatna stanica "Beograd" ima 23 propusne trake i 22 saobraćajna ostrva, dok "Bubanj Potok" ima 15 traka.U zoni izlaza ima 14 traka, a zona ulaza šest traka i tri reverzibilne trake.Planirana propusna moć nove naplatne stanice biće veća i do 40 odsto.
Reč je o projektu izmeštanja dosadašnje naplatne stanice "Bubanj Potok" zbog ukrštanja obilaznice oko Beograda sa autoputem Beograd - Niš, ali i zbog zahteva švedske firme Ikea da se pomeri rampa da njena robna koućakoja se gradi u blizini ne bude "van grada".
Zvaničnom otvaranju kompleksa naplatne rampe kod Vrčina, koja inače radi već mesec dana, prisustvovala je i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
Vrednost radova je 1,74 milijardi dinara (bez PDV-a), izvođači su bili preduzeća Štrabag, Vojvodinaput i PZP Zaječar, a podizvođači Institut "Mihajlo Pupin", Srbijaautoput, Vika Projekt i Mašinoprojekt Kopring.
Nova stanica se razlikuje od "Bubanj Potoka" i po tome što je upravni objekat naplatne stanice smešten na pasareli iznad platoa za naplatu putarine.
Pored saobraćajnog platoa smešten je i parking za putnička vozila (službeni) sa 75 mesta, kao i parking sa 17 mesta za havarisana vozila.
Tu se nalazi i baza za održavanje autoputa sa upravnim objektom, garažom za putnička vozila, magacinom, perionicom, solanom i garažom za kamione.
Na naplatnoj stanici je instalirano 70 kamera u HD rezoluciji, od kojih je 50 instalirano na saobraćajnom platou, a preostalih 20 u zoni baze za održavanje puteva.
Za usmeravanje i vođenje saobraćaja u zoni naplatne stanice pored primene standardnih znakova primenjeni su i specijalni saobraćajni znakovi, to jest LED informativni displeji sa "natpisom" i LED informativni displeji sa promenjivim simbolima.
Propusna moć nove naplatne stanice je oko 5.300 vozila na sat, što je za 45 odsto više u odnosu na "Bubanj Potok".
Sve trake - 23 su raspoređene u jednom nizu, za razliku od "Bubanj Potoka" gde je 15 traka bilo raspoređeno u dva niza.
Na novoj rampi je 14 traka predviđeno za naplatu odnosno izlaz, dok je za ulazak na autoput planirano devet traka, od čega su tri reverzibilne (mogu da menjaju smer u periodima pojačanog intenziteta saobraćaja), čime se kapacitet naplatnih traka može povećati sa 14 na 17 traka.
Takođe, u odnosu na "Bubanj Potok" povećan je broj saobraćajnih traka opremljenih sistemom za elektronsku naplatu putarine, sa devet na 20 traka.
Ukupna dužina objekta nadstrešnice je približno 119,3 metra, a širina 20,04 metra.
U skladu sa trendovima energetske efikasnosti, grejanje i hlađenje kompleksa je rešeno putem dvocevnih ventilator konvektora (fan coil), a spoljašnje osvetljenje celog kompleksa izvedeno je postavljanjem svetiljki sa LED izvorom svetlosti.
Na novoj rampi će na poslovima naplate putarine, obezbeđenja, brojanja novca i tehničke službe biti angažovan ukupno 131 radnik.
Svi zaposleni su na novo radno mesto prešli sa naplatnih stanica Beograd, Vrčin i Tranšped, koje prestaju sa radom.