Na ideju koja podseća na dobar vic, ali investitori je zaista registruju i ulažu u nju pare kao u dobar biznis, došla su dvojica mladih Čeha. Inspirisao ih je jedan francuski film u kome glavna junakinja, Amelija, šalje svog patuljka od gipsa po belom svetu da se slika ispred slavnih spomenika kako bi naterala svog oca da putuje i vidi i svet.

Novac za agenciju su dobili u rijaliti šouu češke televizije. U njemu ljudi koji imaju ideje ali ne i novac da projekt realizuju, mogu da steknu investitore, ako ubede žiri sastavljan od privrednika da takva ideja ili patent zaista mogu da donesu profit.

Iako je investitorski žiri obično nemilosrdan, dvojica, na prvi pogled smušenih mladića, uspeli su da ubede dvoje najstrožih: bivšu češku ministarku informatike Danu Berovu i portparola Asocijacije čeških turističkih agencija Tomija Okamura, da ulože svoj lični novac.

Ideja im se dopala, a kao vešti poslovni ljudi izračunali su da mogu da računaju na interesovanje bar dela od 1,2 milijarde ljudi koji u svetu imaju plišane igračke.

"Ljudi žele da i njihovim igračkama bude dobro, da i oni dožive nešto na putovanjima", kaže Okamura.

Da turistička agencija za plišane igračke može da donese profit veruje se i stoga što je, recimo u Japanu, veoma popularno da se plišane igračke vode na sportske utakmice, ili ih fotografišu sa slavnim ličnostima.

Na sajtu nove specijalizovane agencije vlasnik bira aranžman, uplaćuje 90 evra, šalje svoju igračku u odabrani grad, gde ga preuzima agencija, slika ispred turističke atrakcije ili ruča u nekom poznatom restoranu, a potom se sa fotografijama vraća kući.

Svakodnevno agencija vlasnika obaveštava koja sve mesta je njegov plišani ljubimac obišao, a ko doplati još 150 evra može da obezbedi i svakodnevne masaže i terapiju mirisima.

Agencija sada radi samo u Pragu, ali će ponudu uskoro proširiti i na Budimpeštu, Berlin, Minhen i Bratislavu.

(Beta, foto: Travel blog)