Korporacija za proizvodnju teških industrijskih mašina "Sičuan Tengzong" je saopštila je da se povlači iz posla kupovine "Hamera" od "Dženeral Motorsa" (GM) jer nije dobila odobrenje kineskih vlasti.

"GM" je godinu dana pokušavao da proda svog gubitaša. Međutim, otpor kineskih regulatora, koji žele da prikoče ulaganja u brzorastuću automobilsku industiju zemlje, stvorio je teškoće od samog početka.

Tengzong, u saopštenju, kaže da je "razočaran što ne može da iskoristi mogućnost da pravi privlačne, zelenije 'hamere' za kinesko i druga tržišta."

"Hamer", koji poreklo vuče od vojnog džipa "hamvi" (Humvee), je omiljen među ljubitljima SUV vozila, ali je na udaru zaštitnika životne sredine i nikad se nije oporavio od leta 2008. godine kada su cene benzina u SAD skočile iznad četiri dolara za galon.

Prodaja je dosegla 71.524 u 2006, ali, decembra prošle godine podato je samo 325 "hamera" - 85 odsto manje nego godinu dana ranije.

"Hamer" je drugi model posle "saturna" koji "GM" nije uspeo da proda u okviru svog restruktuiranja. Početkom godine, "GM" je prodao švedsku marku "saab" holandskom proizvođaču sportskih automobila "Spiker" (Spyker). "Pontijak" (Potiac) je prestao da se proizvodi.

(Beta, foto: AP)