Nemački naučnici će letom prikupiti pouzdanije podatke o opasnosti od oblaka vulkanskog pepela koji se raširio iznad Evrope.
Predstavnik Nemačkog centra za vazdušna i svemirska istraživanja u Oberpfafenhofenu je, kako prenose mediji, naveo da su prethodnih dana u mali avion “falcon 20” postavljeni uređaji za merenje koncentracije čestica vulkanskog pepela u vazduhu.
Istovremeno, iz komande NATO u Briselu prijavljeno je da je nekoliko borbenih aviona Alijanse F-16 imalo kvarove na motoru posle leta kroz oblak vulkanskog pepela.
Avion u kojem će biti stručnjaci za atmosfersku fiziku, trebalo bi da uzleti na visinu od oko 10.000 metara, ali tek bi trebalo da dobije dozvolu za poletanje od Saveznog ureda za vazdušni saobraćaj.
Kako su naveli predstavnici naučne ustanove, avion će dostići i veću visinu od uobičajene za većinu putničkih i teretnih aviona, a upravljaće iskusni piloti koji znaju da se snađu i u "ekstremnim situacijama".
Podaci prikupljeni u vulkanskom oblaku će što je moguće brže biti ocenjeni i stavljani na raspolaganje meteorološkoj službi i domaćim i evropskim vlastima za kontrolu leta.
Nemačke avio-kompanije su negodovale što je višednevna zabrana letenja nad zapadnom i severnom Evropom izrečena, kako tvrde, samo na osnovu marenja sa tla i kompjuterskih simulacija u Centru za istraživanje vulkanskog pepepa u Londonu.
Nemačka meteorološka služba i Nemački centar za vazdušna i svemirska istraživanja su odgovorili da su njihovi laserski uređaji u Alpima na jugu zemlje nedvosmisleno registrovali oblak vulkanskog pepela na visini od 3.000 do 7.000 metara
Pepeo stvara velike problem i vojnim avionima a neimenovani zapadni diplomata je rekao da su unutar motora aviona koji su leteli pronađene čestice slične staklu.
Dva finska borbena aviona F-18 prošle nedelje su oštećena posle leta kroz oblak vulkanske prašine. Oba aviona su bezbedno sletela, ali će biti neophodna velika i skupa popravka njihovih motora.
Vulkan Ejafjalajokul, koji se nalazi ispod glečera na jugu Islanda, oko 150 kilometara istočno od glavnog grada, Rekjavika, aktivirao se krajem marta, a eksplozivna erupcija je počela u sredu, 14. aprila.
Prema navodima nemačkog vulkanologa sa univerziteta u Vircburgu Bernda Cimanovskog, erupcija na Islandu je jaka jer se magma probija kroz glečer, naglo se hladi i rasprskava u sitne čestice.
Erupcija bi se, rekao je danas Cimanovski za internet izdanje "Špigela", mogla smiriti za nekoliko dana kada nestane sav glečerski led čije su se dve trećine već istopile.
Poslednji put kada je taj vulkan proradio, 1822. godine, erupcija je trajala 18 meseci.
(Beta)
Predstavnik Nemačkog centra za vazdušna i svemirska istraživanja u Oberpfafenhofenu je, kako prenose mediji, naveo da su prethodnih dana u mali avion “falcon 20” postavljeni uređaji za merenje koncentracije čestica vulkanskog pepela u vazduhu.
Istovremeno, iz komande NATO u Briselu prijavljeno je da je nekoliko borbenih aviona Alijanse F-16 imalo kvarove na motoru posle leta kroz oblak vulkanskog pepela.
Avion u kojem će biti stručnjaci za atmosfersku fiziku, trebalo bi da uzleti na visinu od oko 10.000 metara, ali tek bi trebalo da dobije dozvolu za poletanje od Saveznog ureda za vazdušni saobraćaj.
Kako su naveli predstavnici naučne ustanove, avion će dostići i veću visinu od uobičajene za većinu putničkih i teretnih aviona, a upravljaće iskusni piloti koji znaju da se snađu i u "ekstremnim situacijama".
Podaci prikupljeni u vulkanskom oblaku će što je moguće brže biti ocenjeni i stavljani na raspolaganje meteorološkoj službi i domaćim i evropskim vlastima za kontrolu leta.
Nemačke avio-kompanije su negodovale što je višednevna zabrana letenja nad zapadnom i severnom Evropom izrečena, kako tvrde, samo na osnovu marenja sa tla i kompjuterskih simulacija u Centru za istraživanje vulkanskog pepepa u Londonu.
Nemačka meteorološka služba i Nemački centar za vazdušna i svemirska istraživanja su odgovorili da su njihovi laserski uređaji u Alpima na jugu zemlje nedvosmisleno registrovali oblak vulkanskog pepela na visini od 3.000 do 7.000 metara
Pepeo stvara velike problem i vojnim avionima a neimenovani zapadni diplomata je rekao da su unutar motora aviona koji su leteli pronađene čestice slične staklu.
Dva finska borbena aviona F-18 prošle nedelje su oštećena posle leta kroz oblak vulkanske prašine. Oba aviona su bezbedno sletela, ali će biti neophodna velika i skupa popravka njihovih motora.
Vulkan Ejafjalajokul, koji se nalazi ispod glečera na jugu Islanda, oko 150 kilometara istočno od glavnog grada, Rekjavika, aktivirao se krajem marta, a eksplozivna erupcija je počela u sredu, 14. aprila.
Prema navodima nemačkog vulkanologa sa univerziteta u Vircburgu Bernda Cimanovskog, erupcija na Islandu je jaka jer se magma probija kroz glečer, naglo se hladi i rasprskava u sitne čestice.
Erupcija bi se, rekao je danas Cimanovski za internet izdanje "Špigela", mogla smiriti za nekoliko dana kada nestane sav glečerski led čije su se dve trećine već istopile.
Poslednji put kada je taj vulkan proradio, 1822. godine, erupcija je trajala 18 meseci.
(Beta)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte