Gastronomija
Nekada su italijanski vinogradari uživali da ugoste namernike u svojim podrumima. Danas ih je sve više na Internetu, posebno na blogovima al ii mrežama kao što su Facebook i Twitter.
Naveliko reklamiraju svoje proizvode i vinograde koje je, takođe, zahvatila svetska ekonomska kriza.
"U vremenu krize važno je eksperimentisati sa novim načinima da se predstavite svetu", izjavila je Suzana Kroćiani, potomak slavne vinogradarske porodice u Toskani, poznate po crvenom vinu "Nobile di Montepulccano" o kome se puno detalja nalazi na adresi: www.crociani.it.
Ova stara vinogradarska porodica je prva primenila dostignuća današnjice, pokrenula blog 2004. i tvrdi da je od tada zabeležila mnogo novih klijenata, među kojima ima restorana, hotela i individualnih ljubitelja vina koji su elektronskim putem birali, naručivali i plaćali robu. Kroćiani su zatim otvorili i Facebook stranicu na Fejsbuku, a pre par meseci se nalaze ina Twitteru.
Stavljanje ponude vina na Internet dovelo je do dupliranja potražnje. Mesečno se naruči između 50-60 boca, a godišnje, računajući i veće narudžbe za praznike, proda se do 70.000 boca posredstvom Interneta.
"Ne plaćate da se reklamirate, a zapravo investirate sami u sebe", rekla je Suzana u razgovoru s novinarom Rojtersa u okviru sajma vina "Vinitali" u Veroni.
Primer stare vinarske porodice Kroćiani su počeli da slede mnogi. Konzorcijum del Vino Brunelo di Montalćino, koji od kraja prošle godine Facebook "prozor", već ima više od 10.000 fanova. Brunelo di Montalćino je jedno od najvećih vina Italije i sveta. Najvišu oznaku geografskog porekla i kvaliteta, kategoriju DOCG, steklo je 1980. a danas ga proizvodi oko 250 vinogradara od sorte "sanđoveze", dobijajući tako 250 različitih vina od jedne iste sorte.
Ipak, u italijanskim vinogradarskim krajevima ima i dalje onih koji ne odustaju od tradicionalnog gostprimstva i zdravica u podrumima.
Vinćenco Proti iz vinarije Il Borgo di Vesćine, koja takođe ima sajt: www.vescine.it, više voli da ljudi dođu u vinariju, popričaju s njim i probaju vino.
"Mi smo deo istorije, duge tradicije", kaže on, ponosan na više od 1.000 godina dugu proizvodnju vina u njegovom podrumu i godišnje najmanje 60.000 izuzetnog crvenog vina "Kjanti klasiko".
"Galo nero" je simbol Konzorcijuma Kjanti klasika. Grožđe za ovo vino raste u predelu u Kjantiju gde je u vili Vinjamađo slavni Leonardo da Vinči naslikao Đokondu, dok u vinariji Stroci s ponosom ističu da su potomci čuvene Mona Lize.
Najvišu kategoriju DOCG ima i Vino nobile di Montepulćano , odnosno "Plemenito vino iz Montepulćana", koje se verovatno tako zove jer su plemićke porodice iz Sijene, koje su u doba renesanse živele u Montepulćanu, pile samo to vino.
Vino i gradić Montepulćano, poznat kao "dragulj XVI veka", još pružaju čari starih vremena. Znaju to oni koji odlaze u pohode mitskim vinskim putevima.
Pogled na prelepe vinogradske pejsaže, ugodni razgovori sa vinarima, vinska zdravica i dobra kapljica ne mogu tako lepo da se dožive u virtuelnom svetu.
(Tanjug)
Naveliko reklamiraju svoje proizvode i vinograde koje je, takođe, zahvatila svetska ekonomska kriza.
"U vremenu krize važno je eksperimentisati sa novim načinima da se predstavite svetu", izjavila je Suzana Kroćiani, potomak slavne vinogradarske porodice u Toskani, poznate po crvenom vinu "Nobile di Montepulccano" o kome se puno detalja nalazi na adresi: www.crociani.it.
Ova stara vinogradarska porodica je prva primenila dostignuća današnjice, pokrenula blog 2004. i tvrdi da je od tada zabeležila mnogo novih klijenata, među kojima ima restorana, hotela i individualnih ljubitelja vina koji su elektronskim putem birali, naručivali i plaćali robu. Kroćiani su zatim otvorili i Facebook stranicu na Fejsbuku, a pre par meseci se nalaze ina Twitteru.
Stavljanje ponude vina na Internet dovelo je do dupliranja potražnje. Mesečno se naruči između 50-60 boca, a godišnje, računajući i veće narudžbe za praznike, proda se do 70.000 boca posredstvom Interneta.
"Ne plaćate da se reklamirate, a zapravo investirate sami u sebe", rekla je Suzana u razgovoru s novinarom Rojtersa u okviru sajma vina "Vinitali" u Veroni.
Primer stare vinarske porodice Kroćiani su počeli da slede mnogi. Konzorcijum del Vino Brunelo di Montalćino, koji od kraja prošle godine Facebook "prozor", već ima više od 10.000 fanova. Brunelo di Montalćino je jedno od najvećih vina Italije i sveta. Najvišu oznaku geografskog porekla i kvaliteta, kategoriju DOCG, steklo je 1980. a danas ga proizvodi oko 250 vinogradara od sorte "sanđoveze", dobijajući tako 250 različitih vina od jedne iste sorte.
Ipak, u italijanskim vinogradarskim krajevima ima i dalje onih koji ne odustaju od tradicionalnog gostprimstva i zdravica u podrumima.
Vinćenco Proti iz vinarije Il Borgo di Vesćine, koja takođe ima sajt: www.vescine.it, više voli da ljudi dođu u vinariju, popričaju s njim i probaju vino.
"Mi smo deo istorije, duge tradicije", kaže on, ponosan na više od 1.000 godina dugu proizvodnju vina u njegovom podrumu i godišnje najmanje 60.000 izuzetnog crvenog vina "Kjanti klasiko".
"Galo nero" je simbol Konzorcijuma Kjanti klasika. Grožđe za ovo vino raste u predelu u Kjantiju gde je u vili Vinjamađo slavni Leonardo da Vinči naslikao Đokondu, dok u vinariji Stroci s ponosom ističu da su potomci čuvene Mona Lize.
Najvišu kategoriju DOCG ima i Vino nobile di Montepulćano , odnosno "Plemenito vino iz Montepulćana", koje se verovatno tako zove jer su plemićke porodice iz Sijene, koje su u doba renesanse živele u Montepulćanu, pile samo to vino.
Vino i gradić Montepulćano, poznat kao "dragulj XVI veka", još pružaju čari starih vremena. Znaju to oni koji odlaze u pohode mitskim vinskim putevima.
Pogled na prelepe vinogradske pejsaže, ugodni razgovori sa vinarima, vinska zdravica i dobra kapljica ne mogu tako lepo da se dožive u virtuelnom svetu.
(Tanjug)
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte