"Nama nedostaje poverenje u biznis sa električnim vozilima", rekao je Tomohiko Kavanabe, predsednik "Hondinog" odeljenja za istraživanja i razvoj.

"Veliko je pitanje da li će kupci prihvatiti da se dosađuju sa ograničenim mogućnostima vožnje i da moraju da troše vreme puneći baterije."

Taj skepticizam odudara od jedne procene "Nisanovog" izvršnog direktora Karlosa Gona koji je naglasio da će električna vozila činiti do 10 procenata globalnog automobilskog tržišta do 2020. godine.

"Iako 'Honda' planira da prodaje električna kola u SAD koja bi ispunjavala propise Kalifornije o nivou emisije štetnih gasova, njen prioritet je da unapredi energetsku efikasnost novih i unapređenih modela", rekao je Kavanabe.

"Mi sprovodimo istraživanja o električnim automobilima, ali ja ne mogu da kažem i ne mogu da ih iskreno preporučim," naglasio je Kavanabe, inače stručnjak za motore.

"Nisanov" električni automobil, koji će se naći u prodaji ove godine u Japanu i SAD, kao i "Micubišijevo" vozilo "i-MiEV" mogu sa punim baterijama da pređu maksimalno 100 milja (161 kilometara). Međutim, korišćenje klime u vozilu ili ubrzanja u jednom dužem periodu, smanjuju te mogućnosti kretanja.

(Tanjug)