Bivši direktor železnica Milanko Šarančić uhapšen je danas zbog osnova sumnje da je zloupotrebio službeni položaj i oštetio to preduzeće za više od milion i 240.000 evra.
Uhapšeni su i bivši pomoćnik generelnog direktora "Železnica Srbije" Zoran Milićević, direktor Dragoslav Pejičić, kao i Milorad Čelebić, vlasnik butika "Sibeks", koji je ugovarao posao kupovine lokomotiva preko posredničkih firmi iz Trsta i Londona, rekao je Tanjugu ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić.
Pripadnici SBPOK-a u saradnji sa Tužilaštvom za organizovani kriminal uhapsili su Šarančića, zbog osnova sumnje da je tokom nabavke lokomotiva iz Slovenije i Švedske zloupotrebio službeni položaj i oštetio JP "Železnice Srbije" za više od milion i 240.000 evra, rekao je Dačić.
Prema njegovim rečima, postoji osnova sumnje da je Šarančić u postupku nabavke lokomotiva iz Slovenije i Švedske izvršio krivično delo zloupotrebe službenog položaja čime je omogućio pribavljanje imovinske koristi od preko milion 240.000 evra firmi "FRIUL EXSPORT" iz Trsta i preduzeću "CO RAIL" iz Londona.
SBPOK i Tužilaštvo su u cilju pribavljanja činjenica i dokaza intenzivno sarađivali sa italijanskim istražnim organima (finansijskom policijom), MUP Slovenije i kriminalističkom policijom Švedske.
Italijanski, slovenački i švedski organi dostavili su dokumentaciju koja potvrđuje osnove sumnje o zloupotrebi službenog položaja.
Uhapšeni su i bivši pomoćnik generelnog direktora "Železnica Srbije" Zoran Milićević, direktor Dragoslav Pejičić, kao i Milorad Čelebić, vlasnik butika "Sibeks", koji je ugovarao posao kupovine lokomotiva preko posredničkih firmi iz Trsta i Londona, rekao je Tanjugu ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić.
Pripadnici SBPOK-a u saradnji sa Tužilaštvom za organizovani kriminal uhapsili su Šarančića, zbog osnova sumnje da je tokom nabavke lokomotiva iz Slovenije i Švedske zloupotrebio službeni položaj i oštetio JP "Železnice Srbije" za više od milion i 240.000 evra, rekao je Dačić.
Prema njegovim rečima, postoji osnova sumnje da je Šarančić u postupku nabavke lokomotiva iz Slovenije i Švedske izvršio krivično delo zloupotrebe službenog položaja čime je omogućio pribavljanje imovinske koristi od preko milion 240.000 evra firmi "FRIUL EXSPORT" iz Trsta i preduzeću "CO RAIL" iz Londona.
SBPOK i Tužilaštvo su u cilju pribavljanja činjenica i dokaza intenzivno sarađivali sa italijanskim istražnim organima (finansijskom policijom), MUP Slovenije i kriminalističkom policijom Švedske.
Italijanski, slovenački i švedski organi dostavili su dokumentaciju koja potvrđuje osnove sumnje o zloupotrebi službenog položaja.
Problematičan "posao veka"
Bivšeg direktora "Železnica Srbije" Milanka Šarančića, piše Tanjug, pratilo je nekoliko afera od 2005. do 2008. godine, kada je smenjen sa položaja.
Među tim aferama bila je nabavka polovnih lokomotiva bez tendera i to od firme koja se bavi buticima, a domaći mediji su bili puni napisao da je Šarančić fakturisao izgradnju toaleta na železničkoj stanici u Kraljevu na 75.000 evra.
Njegovo ime vezuje se i za aferu nabavke službenih automobila za Železnicu u vrednosti od 2,2 miliona evra, a u žiži domaće javnosti bio je i pri kraju svog mandata, kada je započeo otkup službenog stana od 108 kvadratnih metara na Vračaru u Beogradu i to kreditom i kamatom od svega jedan odsto godišnje.
Šarančić je pre dvadesetak dana tvrdio je da je nabavka lokomotiva iz Švedske i Italije "jedan od boljih poslova srpske železnice".
Šarančić je tada tvrdio da su eventualne malverzacije na srpskoj železnici mogle postojati neposredno pred njegov dolazak na mesto direktora Železnica Srbije.
"Nemam nikakvu brigu da tu mogu da se dokažu bilo kakve zloupotrebe jer ih apsolutno nije bilo. Projekat remonta vagona bio dobar posao za srpsku železnicu, koji je u kompenzaciji sa preduzećem 'Želvoz' koštao 510 miliona evra", rekao je Šarančić za televiziju B92 početkom maja ove godine i ponovio da je u tom projektu urađeno sve u skladu sa zakonom.
Prijavu protiv Šarančića i bivšeg predsednika UO smederevskog "Želvoza” Dragomira Čohadžića pre dvadesetak dana podneo je Sindikalno-radnički pokret „Želvoza” Republičkom javnom tužilaštvu .
U prijavi je navedeno da su Šarančić i Čohadžić tokom 2005. i 2006. godine na osnovu nezakonito sklopljenih ugovora i aneksa ugovora za rekonstrukciju i popravku 1.000 vagona sa računa "Železnice Srbije” na račun "Želvoz-a” Smederevo preneli oko 1,3 milijarde dinara.
Ovaj predmet uz obimnu dokumentaciju Više tužilaštvo u Smederevu prosledilo je kolegama u Tužilaštvu za organizovani kriminal, jer suma za koju se Šarančić tereti prelazi dve stotine miliona dinara i samim tim prevazilazi nadležnost smederevskog tužilaštva.
Šarančić, inače kadar Nove Srbije, široj javnosti postao je poznat 2005. godine , kada je bez tendera kupio polovne vozove i lokomotive iz Švedske, za 3,5 miliona evra, i to od firme koja prodaje robu buticima.
Povezivan je i sa kupovinom službenih automobila u vrednosti 2,2 miliona evra, izgradnju toaleta na železničkoj stanici u Kraljevu, čiju je vrednost fakturisao na 75.000 evra.
Pri kraju svog mandata, Šarančić je započeo otkup službenog stana od 108 kvadratnih metara u elitnom beogradskom naselju Vračar, po godišnjoj kamati od jedan odsto.
Sa mesta direktora "Železnica Srbije", Sarančić je smenjen krajem 2008. godine.
Među tim aferama bila je nabavka polovnih lokomotiva bez tendera i to od firme koja se bavi buticima, a domaći mediji su bili puni napisao da je Šarančić fakturisao izgradnju toaleta na železničkoj stanici u Kraljevu na 75.000 evra.
Njegovo ime vezuje se i za aferu nabavke službenih automobila za Železnicu u vrednosti od 2,2 miliona evra, a u žiži domaće javnosti bio je i pri kraju svog mandata, kada je započeo otkup službenog stana od 108 kvadratnih metara na Vračaru u Beogradu i to kreditom i kamatom od svega jedan odsto godišnje.
Šarančić je pre dvadesetak dana tvrdio je da je nabavka lokomotiva iz Švedske i Italije "jedan od boljih poslova srpske železnice".
Šarančić je tada tvrdio da su eventualne malverzacije na srpskoj železnici mogle postojati neposredno pred njegov dolazak na mesto direktora Železnica Srbije.
"Nemam nikakvu brigu da tu mogu da se dokažu bilo kakve zloupotrebe jer ih apsolutno nije bilo. Projekat remonta vagona bio dobar posao za srpsku železnicu, koji je u kompenzaciji sa preduzećem 'Želvoz' koštao 510 miliona evra", rekao je Šarančić za televiziju B92 početkom maja ove godine i ponovio da je u tom projektu urađeno sve u skladu sa zakonom.
Prijavu protiv Šarančića i bivšeg predsednika UO smederevskog "Želvoza” Dragomira Čohadžića pre dvadesetak dana podneo je Sindikalno-radnički pokret „Želvoza” Republičkom javnom tužilaštvu .
U prijavi je navedeno da su Šarančić i Čohadžić tokom 2005. i 2006. godine na osnovu nezakonito sklopljenih ugovora i aneksa ugovora za rekonstrukciju i popravku 1.000 vagona sa računa "Železnice Srbije” na račun "Želvoz-a” Smederevo preneli oko 1,3 milijarde dinara.
Ovaj predmet uz obimnu dokumentaciju Više tužilaštvo u Smederevu prosledilo je kolegama u Tužilaštvu za organizovani kriminal, jer suma za koju se Šarančić tereti prelazi dve stotine miliona dinara i samim tim prevazilazi nadležnost smederevskog tužilaštva.
Šarančić, inače kadar Nove Srbije, široj javnosti postao je poznat 2005. godine , kada je bez tendera kupio polovne vozove i lokomotive iz Švedske, za 3,5 miliona evra, i to od firme koja prodaje robu buticima.
Povezivan je i sa kupovinom službenih automobila u vrednosti 2,2 miliona evra, izgradnju toaleta na železničkoj stanici u Kraljevu, čiju je vrednost fakturisao na 75.000 evra.
Pri kraju svog mandata, Šarančić je započeo otkup službenog stana od 108 kvadratnih metara u elitnom beogradskom naselju Vračar, po godišnjoj kamati od jedan odsto.
Sa mesta direktora "Železnica Srbije", Sarančić je smenjen krajem 2008. godine.
Ilić: Neka sud presudi
Lider Nove Srbije Velimir Ilić izjavio je danas, povodom hapšenja bivšeg generalnog direktora Železnica Srbije Milanka Šarančića, da je potrebno da se taj slučaj dovede do kraja, ali da je neophodno rešiti i sve druge afere u državi.
Ilić je za agenciju Beta kazao da, ako budu utvrđene nepravilnosti, svako treba da odgovara za učinjeno.
"Mnoge afere su najavljivane bombasto kao na primer 'kofer' o kome se puno pisalo, a svi su oslobođeni, pa afera oko nabavki u vojsci, pa ništa ni od toga. Videćemo da li će i ovde sud biti efikasan. Ako ima nepravilnosti, neka odgovara svako za ono što je učinio, ali je stvarno više mučno bilo slušati tu priču", rekao je Ilić.
Bivši generalni direktor Javnog preduzeća Železnice Srbije i funkcioner Nove Srbije Milanko Šarančić i još tri osobe uhapšene su danas zbog sumnje da su oštetili Železnice Srbije za više od 1,2 miliona evra, saopšteno je iz Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije.
"Pet godina Nova Srbija i ja proživljavamo jednu priču o lokomotivama, o železnici, o 'šveđankama' i tako dalje, meni smeta što to nije ranije, ako je bilo nekih problema, raščišćeno, a ako nema, ako je to politički samo zbog izbora u Boru i još nekim mestima, to onda nema smisla", dodao je on.
On je naveo da Vlada Srbije "pošto nema šta da radi, samo čačka neke priče iz prethodne vlade".
"Evo, mene sad interesuje ova afera 'Satelit', ko je bio u tom Vrhovnom savetu odbrane, šta se tu dogodilo i zašto se tu ćuti, ineteresuje me carinska mafija - zašto je to zataškano i niz drugih priča", rekao je Ilić.
(agencije/MONDO)
Ilić je za agenciju Beta kazao da, ako budu utvrđene nepravilnosti, svako treba da odgovara za učinjeno.
"Mnoge afere su najavljivane bombasto kao na primer 'kofer' o kome se puno pisalo, a svi su oslobođeni, pa afera oko nabavki u vojsci, pa ništa ni od toga. Videćemo da li će i ovde sud biti efikasan. Ako ima nepravilnosti, neka odgovara svako za ono što je učinio, ali je stvarno više mučno bilo slušati tu priču", rekao je Ilić.
Bivši generalni direktor Javnog preduzeća Železnice Srbije i funkcioner Nove Srbije Milanko Šarančić i još tri osobe uhapšene su danas zbog sumnje da su oštetili Železnice Srbije za više od 1,2 miliona evra, saopšteno je iz Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije.
"Pet godina Nova Srbija i ja proživljavamo jednu priču o lokomotivama, o železnici, o 'šveđankama' i tako dalje, meni smeta što to nije ranije, ako je bilo nekih problema, raščišćeno, a ako nema, ako je to politički samo zbog izbora u Boru i još nekim mestima, to onda nema smisla", dodao je on.
On je naveo da Vlada Srbije "pošto nema šta da radi, samo čačka neke priče iz prethodne vlade".
"Evo, mene sad interesuje ova afera 'Satelit', ko je bio u tom Vrhovnom savetu odbrane, šta se tu dogodilo i zašto se tu ćuti, ineteresuje me carinska mafija - zašto je to zataškano i niz drugih priča", rekao je Ilić.
(agencije/MONDO)
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi
Stižu važna pojačanja iz Evrolige: Srbiji pomaže jedan od najboljih, a Bosni i Hrvatskoj dolaze igrači Reala