Automobili
Državni savet za istraživanje SAD (National Research Council) je najnovijem izveštaju ukazao da se potrošnja goriva u putničkim automobilima, sportskim i namenskim vozilima (SUV), kombijima i lakim kamionima može dramatično smanjiti, u nekim slučajevima gotovo prepoloviti, a da se time ne ugrozi bezbednost i ne smanje njihove performanse.
Primena preporučerne tehnologije koštala bi od nekoliko stotina do nekoliko hiljada dolara po vozilu.
Predsednik grupe koja je sastavila izveštaj, Trevor Džouns, ukazao je u saopštenju da je "na potrošačima da razmotre šta im se više isplati: viša cena vozila ili koliko novca troše za gorivo".
Autori izveštaja su analizirali tri vrste autmobiliskih motora i utvrdili da:
- potpuna kombinacija napredne tehnologije može, po ceni od oko 2.200 dolara po vozilu, smanjiti za 29 odsto potrošnju goriva u automobilima srednje veličine i velikim i u lakim kamionima sa klasičnim (benzinskim) motorima;
- prelazak na dizel motore i komponente što po vozilu košta 5.900 dolara, može doneti uštedu od oko 37 odsto goriva;
- ugradnjom hibrdinih motora na benzin i struju, po ceni od 6.600 dolara po vozilu, može se uštedeti 43 odsto goriva.
Moguće su i manje uštede goriva uz manje investicije, piše u izveštaju. Na primer, dostupna je tehnologija za klasične motore koja omogućava da šestocilindrični i osmocilindrični motor koristi manji broj cilindara kada puna snaga nije potrebna - na ravnom putu.
To rešenje može smanjiti potrošnju goriva za 10 odsto, a cena potrebnog uređaja po vozilu je od 350 do 500 dolara.
Američki proizvođači automobila su udvostručili - sa 100 na 200, broj modela koji na putu prosečno troše 7,8 litara goriva na 100 kilometara.
Ipak ključ za odluku kupaca je cena goriva: pre dve godine, kada je litar benzina u SAD koštao 1,05 dolara (0,86 evra), kupci su čekali u redu za štedljive modele, ali sada, kada je cena goriva opala, opalo je i njihovo interesovanje.
Ministarstvo za saobraćaj SAD (Department of Transportation) zahteva da novoproizvedeni automobili i laki kamioni 2016. godine prosečno troše do 6,9 litara goriva na 100 kilometara. U pripremi je novo izdanje tog standarda za period 2017-2025. godine.
(Beta)
Primena preporučerne tehnologije koštala bi od nekoliko stotina do nekoliko hiljada dolara po vozilu.
Predsednik grupe koja je sastavila izveštaj, Trevor Džouns, ukazao je u saopštenju da je "na potrošačima da razmotre šta im se više isplati: viša cena vozila ili koliko novca troše za gorivo".
Autori izveštaja su analizirali tri vrste autmobiliskih motora i utvrdili da:
- potpuna kombinacija napredne tehnologije može, po ceni od oko 2.200 dolara po vozilu, smanjiti za 29 odsto potrošnju goriva u automobilima srednje veličine i velikim i u lakim kamionima sa klasičnim (benzinskim) motorima;
- prelazak na dizel motore i komponente što po vozilu košta 5.900 dolara, može doneti uštedu od oko 37 odsto goriva;
- ugradnjom hibrdinih motora na benzin i struju, po ceni od 6.600 dolara po vozilu, može se uštedeti 43 odsto goriva.
Moguće su i manje uštede goriva uz manje investicije, piše u izveštaju. Na primer, dostupna je tehnologija za klasične motore koja omogućava da šestocilindrični i osmocilindrični motor koristi manji broj cilindara kada puna snaga nije potrebna - na ravnom putu.
To rešenje može smanjiti potrošnju goriva za 10 odsto, a cena potrebnog uređaja po vozilu je od 350 do 500 dolara.
Američki proizvođači automobila su udvostručili - sa 100 na 200, broj modela koji na putu prosečno troše 7,8 litara goriva na 100 kilometara.
Ipak ključ za odluku kupaca je cena goriva: pre dve godine, kada je litar benzina u SAD koštao 1,05 dolara (0,86 evra), kupci su čekali u redu za štedljive modele, ali sada, kada je cena goriva opala, opalo je i njihovo interesovanje.
Ministarstvo za saobraćaj SAD (Department of Transportation) zahteva da novoproizvedeni automobili i laki kamioni 2016. godine prosečno troše do 6,9 litara goriva na 100 kilometara. U pripremi je novo izdanje tog standarda za period 2017-2025. godine.
(Beta)
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi
Bomba - Endi Marej novi trener Novaka Đokovića! Ceo svet ostao u šoku zbog odluke najvećeg svih vremena!
Stižu važna pojačanja iz Evrolige: Srbiji pomaže jedan od najboljih, a Bosni i Hrvatskoj dolaze igrači Reala