Koji model, boja, koja oprema, kako izabrati snagu motora?

Naravno, skoro svi prodavci automobila u prvi plan isturaju model koji je najjeftiniji, sa najslabijim paketom opreme. Ne samo bez klime, što je na "normalnim" tržištima nezamislivo, već i bez verovali ili ne, patosnica, prve pomoći i ostale obavezne opreme, pišu "Novosti".

Dešava se da cena, kada kupite sve "neophodne sitnice", toliko poraste da bi vam možda bilo isplativije da ste u startu kupili skuplji model.

Zato treba otvoriti četvore oči i dilera ispitati do tančina o svemu, a zatim sve staviti na papir da bi se dobila realna cena.

Tražite da vam prodavac tačno nabroji šta od opreme dobijate, a šta morate da doplatite za pojedini model, računajući tu i metalik boju, klimu, radio, ali i prvu pomoć, trougao i slično, i koliko će vas to što morate da doplatite koštati.

Proverite šta obuhvata garancija na vozilo.

Proverite da li se "garancija nasleđuje" ako prodajete vozilo u garantnom roku.

Raspitajte se o servisnim intervalima, i koliko koštaju "mali" odnosno "veliki" servis.

Proverite da li gubite garanciju ugradnjom plinskog uređaja, alarma, radija...

Ako kupujete vozilo na lizing, izračunajte koliko vas automobil košta na kraju otplate svih rata i koliko orate, kod lizinga, da platite na kraju ugovorenog roka.

U banci ili lizing kući tražite da vam saopšte sve dodatne troškove kredita ili lizinga. Obratite pažnju da li je rata fiksna, kako se usklađuje i po kom kursu se obračunava isplata kredita, a po kom vi plaćate rate. Najbolje je da i jedno i drugo bude po srednjem kursu Narodne banke Srbije.

Tražite da vam u banci ili lizing kući saopšte šta se dešava ako zakasnite sa otplatom rate.

Proverite koliko vam je kasko osiguranje u prvoj, a koliko u narednim godinama, i koliko dugo morate da ga plaćate. Proverite i šta je obuhvaćeno tim osiguranjem.

Raspitajte se koliko košta vaše vozilo kao polovnjak na tržištu. Taj podatak može mnogo da vam kaže o stvarnom kvalitetu modela za koji ste se odlučili.

(MONDO)