Pariski sajam koji se zvanično otvara 2. i traje do 17. oktobra, okupiće sve glavne aktere moćne industrije sa više od 100 premijera najnovijih modela, a već sutradan će otvoriti kapije predstavnicima "sedme sile" i automobilskim stručnjacima.

Na pariskoj smotri pre dve godine, proizvođači automobila još nisu mogli da shvate svu dubinu recesije koja je zahvatila industriju, prisiljavajući mnoge firme da bankrotiraju i da se udružuju kako bi smanjile troškove, nakon sto je potražnja za vozilima naglo pala, a proizvodnja doživela sunovrat.

Posebna pažnja na sajmu 2010. biće posvećena pitanju kako će napredovati još krhki oporavak autoindustrije na evropskom tržištu, koje je osiromašeno posle ukidanja mera podsticanja prodaje kola u jednom broju zemalja.



Francuski "Reno", koji je predviđao pad evropskog tržišta ove godine od sedam do devet odsto, smatra da će prodaja kola ovog meseca biti smanjena sedam procenata, pošto je većina evropskih zemalja ukinula subvencije za prodaju vozila po sistemu "staro za novo."

Proizvodajči pogođeni padom potražnje računaju da će njihovi novi modeli pridobiti kupce na tržištima u usponu, koja mogu da budu bezbedna zona za obezbeđivanje stope rasta.

Kina, koja je prošle godine pretekla SAD na mestu najvećeg tržišta automobila na svetu, računa da će ove godine prihvatiti oko 17 miliona kola, premda ekspanzija prodaje neće biti kao minule godine i iznosiće oko 25 procenata.

Francuski "Pežo" prvi put će pokazati sedan "pežo 508", njegov prvi automobil namenjen za tržišet Evriope i Kine, tako da će zadovoljiti kupce na oba tržišta.
I pariska smotra biće u znaku "zelenih" tehnologija. Još na prošlom sajmu proizvođači su izašli sa ambicioznim planovima za električne automobile i hibride pripremane da bi se ispunili oštri standardi o emisiji štetnih gasova. Sada je došao trenutak istine i vreme je da se ta vozila nađu u prodaji.

Portparol Udruženja francuskih proizvođač automobila (CCFA) Fransoa Rudijer smatra da će ovogodišnji sajam biti prvi auto šou na kome neće biti pokazivane samo tehničke karakteristike "zelenih" automobila, već će se ti modeli nalaziti i u prodaji.

Zvezde sajma biće automobili kompletno na električni pogon. Krajem ove godine u prodaji na evropskom tržistu će se naći "Pežoov" model "iOn" i "sitroen C-zero", čiju osnovu čini vozilo "iMiEV" partnerske kompanije "Micubiši."

"Reno", koji je skupa sa "Nisanom" uložio četiri milijarde evra u električne automobile, pokazaće u Parizu električno vozila "fluenca", a taj model naći će se u prodaji iduće godine u Evropi. "Nisanov" automobil "lif" biće pokazan u Francuskoj prvi put. Taj elektroautomobil naći će se u prodaji u Evropi naredne godine i koštaće oko 30.000 evra, uz vladine subvencije.

Izvršni direktor "Renoa" i "Nisana" Karlos Gon očekuje da će 10 procenata prodatih novih vozila do 2020. godine biti električni automobili, dok uprava udruženih kompanija "Pežo-Sitroen" procenjuje da će isporuke biti za polovinu manje od te procene.

Japanska "Tojota", koja je prošle sedmice objavila da će proizvoditi mala hibridna vozila u Francuskoj, pokazaće u Parizu koncept kompaktnog kompletno hibridnog vozila.

(Tanjug)