"Smart" je nastavio sa istraživanjem mobilnosti bez emisije štetnih gasova i još je u njegovoj prvoj generaciji bilo test-modela sa električnim motorom. Najnoviji mini-automobil, posle Evrope, Kanade i SAD odlazi na testove u Aziju naredne godine.
"Dajmlerov" brend "Smart" je, prema proceni stručnjaka, veliki eksperiment kompanije koji je preživljavao različite faze i teške dane zbog nedostatka različitih modela i pada tražnje na tržištu u SAD.
Novi motor "smarta" napaja se iz litijum-jonske baterije koja u odnosu na ranije verzije daje više snage i duže traje, a predstavnik firme Pit Mos ističe da je to vozilo idealno za električni pogon, "jer smo takav pogon imali u vidu još dok smo razvijali nacrte za taj automobil".
Prvi test-modeli elektro-smarta proizvedeni su u novembru 2009. Najpre je planirano da se proizvede samo 1.000 takvih automobila, ali je zbog velike potražnje, sklopljeno 1.500 komada.
Automobil ima 27 konjskih snaga i već pri startu obrtni momenat od 120 njutnmetara. Maksimalna brzina mu je 100 kilometara na sat. Domet automobila sa jednim punjenjem baterije je povećan sa 100 na 135 kilometara, elektromotor je smesten ispod prtljažnika, a baterija se nalazi ispod karoserije između osovina.
Problem je i dalje to što se baterije pune "onoliko koliko kilometara planirate da pređete dnevno." Ako se prelazi 30 do 40 kilometara, onda punjenje traje manje od tri sata. Ali, ako se baterija vožnjom potpuno isprazni, onda je potrebno i osam sati - sa normalnom kućnom utičnicom.
Nakon druge probne generacije, 2012. godine bi trebalo da se pojavi i treća generacije elektro-smarta, i to u 40 zemalja, kada će imati i još savršeniju bateriju.
Klasični "smart" prezivljava teške trenutke i računa se da će kompanija ove godine prodati manje od 100.000 `gradskih mališana`, u odnosu na 114.000 u 2009.
Uprkos činjenici da model “smart for tu”, glavni proizvod brenda “Smart”, emituje najmanje štetnog ugljen dioksida u svojoj klasi, njegova prodaja najviše posrće u SAD, za oko jednu treću u odnosu na 25.000 isporučenih vozila u 2008. godini.
Američki dileri upozoravaju da do pada prodaje dolazi zbog toga što “Smart” nudi model samo sa dva sedišta, a i neki drugi proizvođači kreću sa prodajom sličnih automobila, ali sa četiri, pa i sa pet sedišta, među kojima je "Fijatov" model “fijat 500.”
Prema najnovijme izveštaju, prodaja u SAD je pala za oko 70 odsto u prvoj polovini poslovne godine, dok su samo u julu isporuke smanjene do 60 odsto (svega 560 jedinica), u poređenju sa julom 2009, kada je prodato 934 komada.
Matični "Dajmler" je objavio da je njegova ukupna prodaja svih robnih marki u SAD u julu porasla 5,5 odsto, pre svega modela "Mercedes-benc", čije su isporuke povećane sedam odsto u odnosu na jul 2009, na oko 17.000 jednica, bez obzira na smanjenu prodaju mini vozila "Smart."
(Tanjug)
"Dajmlerov" brend "Smart" je, prema proceni stručnjaka, veliki eksperiment kompanije koji je preživljavao različite faze i teške dane zbog nedostatka različitih modela i pada tražnje na tržištu u SAD.
Novi motor "smarta" napaja se iz litijum-jonske baterije koja u odnosu na ranije verzije daje više snage i duže traje, a predstavnik firme Pit Mos ističe da je to vozilo idealno za električni pogon, "jer smo takav pogon imali u vidu još dok smo razvijali nacrte za taj automobil".
Prvi test-modeli elektro-smarta proizvedeni su u novembru 2009. Najpre je planirano da se proizvede samo 1.000 takvih automobila, ali je zbog velike potražnje, sklopljeno 1.500 komada.
Automobil ima 27 konjskih snaga i već pri startu obrtni momenat od 120 njutnmetara. Maksimalna brzina mu je 100 kilometara na sat. Domet automobila sa jednim punjenjem baterije je povećan sa 100 na 135 kilometara, elektromotor je smesten ispod prtljažnika, a baterija se nalazi ispod karoserije između osovina.
Problem je i dalje to što se baterije pune "onoliko koliko kilometara planirate da pređete dnevno." Ako se prelazi 30 do 40 kilometara, onda punjenje traje manje od tri sata. Ali, ako se baterija vožnjom potpuno isprazni, onda je potrebno i osam sati - sa normalnom kućnom utičnicom.
Nakon druge probne generacije, 2012. godine bi trebalo da se pojavi i treća generacije elektro-smarta, i to u 40 zemalja, kada će imati i još savršeniju bateriju.
Klasični "smart" prezivljava teške trenutke i računa se da će kompanija ove godine prodati manje od 100.000 `gradskih mališana`, u odnosu na 114.000 u 2009.
Uprkos činjenici da model “smart for tu”, glavni proizvod brenda “Smart”, emituje najmanje štetnog ugljen dioksida u svojoj klasi, njegova prodaja najviše posrće u SAD, za oko jednu treću u odnosu na 25.000 isporučenih vozila u 2008. godini.
Američki dileri upozoravaju da do pada prodaje dolazi zbog toga što “Smart” nudi model samo sa dva sedišta, a i neki drugi proizvođači kreću sa prodajom sličnih automobila, ali sa četiri, pa i sa pet sedišta, među kojima je "Fijatov" model “fijat 500.”
Prema najnovijme izveštaju, prodaja u SAD je pala za oko 70 odsto u prvoj polovini poslovne godine, dok su samo u julu isporuke smanjene do 60 odsto (svega 560 jedinica), u poređenju sa julom 2009, kada je prodato 934 komada.
Matični "Dajmler" je objavio da je njegova ukupna prodaja svih robnih marki u SAD u julu porasla 5,5 odsto, pre svega modela "Mercedes-benc", čije su isporuke povećane sedam odsto u odnosu na jul 2009, na oko 17.000 jednica, bez obzira na smanjenu prodaju mini vozila "Smart."
(Tanjug)
Moćne reči Ajzeje Kenana: Došao sam u Crvenu zvezdu da osvojimo Evroligu
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Goranu Vesiću se pogoršalo zdravstveno stanje: Prebačen u Institut za kardiovaskularne bolesti u Sremskoj Kamenici
Mondo ukrštenica za 26. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)