Taksa će biti iskorišćena za podsticanje reciklaže starih automobila, koji posle upotrebe postaju opasni otpad, ali još uvek nije poznato da li će tu taksu plaćati proizvođači, odnosno uvoznici automobila ili njihovi krajnji kupci.

Đurić je naveo da postoji mogućnost da iznos cele takse bude prebačen na krajnjeg kupca, ali da se proizvođači mogu opredeliti da smanje cene svojih automobila i na to dodaju ekološku taksu kako bi olakšali kupcu.

Takođe, prema njegovim rečima, postoji mogućnost da se ta taksa podeli, odnosno da 50 odsto takse plaća kupac, a drugu polovinu uvoznik.

Taksa će se plaćati prilikom plasmana robe na tržište, odnosno prilikom prodaje.

"Taksa bi trebalo da iznosi 12.000 dinara po toni vozila, što znači da će takozvani D segment, odnosno mali gradski automobili koji ne koštaju previše biti najmanje opterećeni", kaže Đurić .

Prema njegovim rečima, uzet je u obzir socijalno-ekonomski momenat u kome se nalazi Srbija, kao i da to ne bude fiksna cena jer bi se došlo u situaciju da isto budu taksirana vozila koja koštaju mnogo i vozila koja su znatno jeftinija.

"To je neka cena kojom je, manje-više, zadovoljna i industrija, odnosno uvoznici i proizvođači vozila. Taj novac se sliva u Fond za zaštitu životne sredine Srbije i to je strogo namenski novac koji služi za subvencionisanje reciklaže otpadnih vozila", naveo je Đurić.

On je dodao da bi tih otpadnih vozila na teritoriji Srbije u narednih nekoliko godina trebalo da bude preko milion, s obzirom na to da je vozni park veoma star i da ima ogroman broj vozila koja su stara više od 20 godina.

Đurić je naveo da je to praksa koja je zaživela u EU i da je Srbija jedna od poslednjih zemalja koja uvodi tu taksu.

(Tanjug)