Zakon o bezbednosti u saobraćaju predviđa, pored kazne od 5.000 dinara, i izricanje najmanje dva kaznena poena ukoliko je takav vozač doveo u opasnost sebe i druge učesnike u saobraćaju ili je izazvao udes.
Ukoliko je tokom telefoniranja izazvao nesreću u kojoj ima teško povređenih ili poginulih - automatski će ostati bez vozačke dozvole, platiće kaznu i otići u zatvor.
Tokom prošle i u prvih mesec dana ove godine najoštrija kazna nije izrečena, pišu "Novosti".
"Hendsfri" razgovor u automobilu, prilikom vožnje, legalan je. Ali, i opasan! Najnovija istraživanja u svetu pokazuju da ovakva telefonska komunikacija bitno odvlači pažnju. Toliko da su reakcije vozača usporene kao da u krvi ima pola promila alkohola.
Pri brzini od 70 kilometara, prilikom naglog kočenja tokom telefonskog razgovora, vozaču je potrebno 1,2 sekunde da prebaci nogu sa gasa na kočnicu. Za to vreme automobil pređe 22 metra. Da nije telefonirao - počeo bi da koči već posle pređenih devet metara. Razlika je, dakle, 13 metara. Ukoliko vozač telefonira sa mobilnim uz uvo ili, recimo, piše SMS poruku, rezultati su, naravno, još porazniji.
Ako, dakle, iza vas, usredsređenog šofera, ide neko ko je pažnju 'prebacio' na telefonski razgovor, realna je opasnost da se zakuca u vaš automobil.
"Hendsfri", očigledno, ne garantuje veću bezbednost. Prednost u odnosu na klasično telefoniranje je samo što se obe ruke drže na volanu. Problem umanjene pažnje, međutim, ostaje.
Neke zemlje, na primer Holandija i SAD, već razmišljaju da potpuno zabrane telefoniranje prilikom vožnje. Postoji, međutim, bojazan da bi ova mera bila toliko nepopularna da ne bi prošla zakonsku proceduru.
(MONDO)
Ukoliko je tokom telefoniranja izazvao nesreću u kojoj ima teško povređenih ili poginulih - automatski će ostati bez vozačke dozvole, platiće kaznu i otići u zatvor.
Tokom prošle i u prvih mesec dana ove godine najoštrija kazna nije izrečena, pišu "Novosti".
"Hendsfri" razgovor u automobilu, prilikom vožnje, legalan je. Ali, i opasan! Najnovija istraživanja u svetu pokazuju da ovakva telefonska komunikacija bitno odvlači pažnju. Toliko da su reakcije vozača usporene kao da u krvi ima pola promila alkohola.
Pri brzini od 70 kilometara, prilikom naglog kočenja tokom telefonskog razgovora, vozaču je potrebno 1,2 sekunde da prebaci nogu sa gasa na kočnicu. Za to vreme automobil pređe 22 metra. Da nije telefonirao - počeo bi da koči već posle pređenih devet metara. Razlika je, dakle, 13 metara. Ukoliko vozač telefonira sa mobilnim uz uvo ili, recimo, piše SMS poruku, rezultati su, naravno, još porazniji.
Ako, dakle, iza vas, usredsređenog šofera, ide neko ko je pažnju 'prebacio' na telefonski razgovor, realna je opasnost da se zakuca u vaš automobil.
"Hendsfri", očigledno, ne garantuje veću bezbednost. Prednost u odnosu na klasično telefoniranje je samo što se obe ruke drže na volanu. Problem umanjene pažnje, međutim, ostaje.
Neke zemlje, na primer Holandija i SAD, već razmišljaju da potpuno zabrane telefoniranje prilikom vožnje. Postoji, međutim, bojazan da bi ova mera bila toliko nepopularna da ne bi prošla zakonsku proceduru.
(MONDO)
Moćne reči Ajzeje Kenana: Došao sam u Crvenu zvezdu da osvojimo Evroligu
Partizan se hitno oglasio zbog Mirotića: Evroliga reagovala, klub podneo i krivične prijave!
"Napala me je pod dejstvom alkohola, to je istina!" Prvo oglašavanje Slobode nakon incidenta na parkingu
Ovo je sastav Zvezde za Štutgart: Šok na golu, ni Ilić ni Glazer!
Srbija dobija organizaciju Evropskog prvenstva sa Albanijom? Radujko razgovarao sa UEFA, otkrio sve!