Ne treba baš da uzmete godišnji odmor za registraciju automobila, ali, ipak, morate da imate podebele nerve. Jer, redovi pred šalterima MUP sve su duži, što zbog izdavanja novih tablica i dokumenata, što zbog neupućenosti vlasnika vozila o tome šta im je sve neophodno da bi registrovali automobil.
"Čekam na šalteru više od sat vremena, ali nije ni to strašno. Kažu mi prijatelji, u stanicama MUP na drugim beogradskim opštinama redovi su mnogo duži", kaže za "Novosti" jedan sugrađanin, koji je u petak strpljivo čekao u prostorijama MUP u Ulici Majke Jevrosime, u beogradskoj opštini Stari grad.
Tablice i registraciona nalepnica dobijaju se odmah na šalteru, a za dokumenta, novu vozačku i saobraćajnu dozvolu treba da se sačeka od deset do 30 dana, u zavisnosti od 'opterećenosti' šaltera.
Pritom, preporuka je da vam na tehničkom pregledu ispune sve neophodne uplatnice da ne biste došli u situaciju da vas posle sat-dva čekanja vrate sa šaltera jer nešto nedostaje.
Da biste se 'kvalifikovali' da stanete u red za registraciju vozila potrebno je da prvo izvršite tehnički pregled (cene su šarolike - od 450 dinara pa naviše). Uz potvrdu o ispravnosti neophodna vam je i polisa obaveznog osiguranja, zatim dokaz o izmirenim poreskim i carinskim obavezama za vozilo, a tu su i mnogobrojne administrativne takse.
Republička administrativna košta 1.400 dinara, naknada za novu saobraćajnu dozvolu 1.200 dinara (673 dinara ide na uplatnicu za Kovnicu novca, a 527 dinara, na posebnoj uplatnici, za MUP), naknada za registracionu nalepnicu od 400 dinara (215 plus 185), nadoknada za nove tablice od 2.000 (999 plus 1.001) dinara.
Morate dobro da proučite tabele sa iznosima za nadoknadu za korišćenje puteva. Za putnička vozila ona, u zavisnosti od kubikaže, iznosi od 130 do 3.460 dinara.
Nadoknada za zagađivanje životne okoline je takođe obavezna stavka. U zavisnosti kojim vozilom upravljete i koliko je ono staro, platićete između 595 i 14.062 dinara.
Komunalna taksa za automobile se kreće od 696 do 4.524 dinara, dok za kamione i autobuse iznosi 6.960 dinara.
Preostaje još samo da namirite porez za 'upotrebu motornih vozila'. Tu su cene baš šarolike. Tako vlasnik automobila starijeg od 20 godina, čija radna zapremina motora ne prelazi 1.150 kubika plaća svega 190 dinara, a vlasnik vozila kupljenog posle 1. januara 2006, čija je kubikaža veća od 3.000 kubika treba da izbroji - 174.370 dinara.
Nove tablice su i nova muka za vozače. Ne samo zbog 'problematičnih' slova sa kvačicama, zbog kojih su neke naše sugrađane vratili sa (mađarske) granice, već i zbog novouvedene kazne za izgubljenu (ili ukradenu) tablicu.
Ne samo da ćete morati, ako vam tablica spadne kada ne uspete da izbegnete udarnu rupu ili ako vam je neko ukrade, da platite 2.500 dinara 'nadoknade', već ćete morati i da vadite novu tablicu. Naravno, i novu registracionu nalepnicu, i novu saobraćajnu dozvolu, jer MUP ne može da vam izda nove tablice sa brojem prethodne. Za sve ovo biće vam potrebno oko 6.500 dinara i, opet, mnogo strpljenja.
Iako nisu predviđene novim zakonom o saobraćaju i pravilnicima, specijalizovane agencije koje su ranije pružale uslugu vozačima prilikom registracije i dalje mogu da rade. Neophodno je samo da vlasnik vozila, u sudu ili opštini, overi ovlašćenje, ne na agenciju već na njenog radnika (fizičko lice), da može u njegovo ime da izvrši tehnički pregled i obavi kompletnu registraciju.
Cene ove usluge su šarolike - kreću se od 1.000 dinara pa naviše. Treba znati da je overa ovlašćenja, po pravilu, jeftinija u sudu nego u opštini.
(MONDO)
"Čekam na šalteru više od sat vremena, ali nije ni to strašno. Kažu mi prijatelji, u stanicama MUP na drugim beogradskim opštinama redovi su mnogo duži", kaže za "Novosti" jedan sugrađanin, koji je u petak strpljivo čekao u prostorijama MUP u Ulici Majke Jevrosime, u beogradskoj opštini Stari grad.
Tablice i registraciona nalepnica dobijaju se odmah na šalteru, a za dokumenta, novu vozačku i saobraćajnu dozvolu treba da se sačeka od deset do 30 dana, u zavisnosti od 'opterećenosti' šaltera.
Pritom, preporuka je da vam na tehničkom pregledu ispune sve neophodne uplatnice da ne biste došli u situaciju da vas posle sat-dva čekanja vrate sa šaltera jer nešto nedostaje.
Da biste se 'kvalifikovali' da stanete u red za registraciju vozila potrebno je da prvo izvršite tehnički pregled (cene su šarolike - od 450 dinara pa naviše). Uz potvrdu o ispravnosti neophodna vam je i polisa obaveznog osiguranja, zatim dokaz o izmirenim poreskim i carinskim obavezama za vozilo, a tu su i mnogobrojne administrativne takse.
Republička administrativna košta 1.400 dinara, naknada za novu saobraćajnu dozvolu 1.200 dinara (673 dinara ide na uplatnicu za Kovnicu novca, a 527 dinara, na posebnoj uplatnici, za MUP), naknada za registracionu nalepnicu od 400 dinara (215 plus 185), nadoknada za nove tablice od 2.000 (999 plus 1.001) dinara.
Morate dobro da proučite tabele sa iznosima za nadoknadu za korišćenje puteva. Za putnička vozila ona, u zavisnosti od kubikaže, iznosi od 130 do 3.460 dinara.
Nadoknada za zagađivanje životne okoline je takođe obavezna stavka. U zavisnosti kojim vozilom upravljete i koliko je ono staro, platićete između 595 i 14.062 dinara.
Komunalna taksa za automobile se kreće od 696 do 4.524 dinara, dok za kamione i autobuse iznosi 6.960 dinara.
Preostaje još samo da namirite porez za 'upotrebu motornih vozila'. Tu su cene baš šarolike. Tako vlasnik automobila starijeg od 20 godina, čija radna zapremina motora ne prelazi 1.150 kubika plaća svega 190 dinara, a vlasnik vozila kupljenog posle 1. januara 2006, čija je kubikaža veća od 3.000 kubika treba da izbroji - 174.370 dinara.
Nove tablice su i nova muka za vozače. Ne samo zbog 'problematičnih' slova sa kvačicama, zbog kojih su neke naše sugrađane vratili sa (mađarske) granice, već i zbog novouvedene kazne za izgubljenu (ili ukradenu) tablicu.
Ne samo da ćete morati, ako vam tablica spadne kada ne uspete da izbegnete udarnu rupu ili ako vam je neko ukrade, da platite 2.500 dinara 'nadoknade', već ćete morati i da vadite novu tablicu. Naravno, i novu registracionu nalepnicu, i novu saobraćajnu dozvolu, jer MUP ne može da vam izda nove tablice sa brojem prethodne. Za sve ovo biće vam potrebno oko 6.500 dinara i, opet, mnogo strpljenja.
Iako nisu predviđene novim zakonom o saobraćaju i pravilnicima, specijalizovane agencije koje su ranije pružale uslugu vozačima prilikom registracije i dalje mogu da rade. Neophodno je samo da vlasnik vozila, u sudu ili opštini, overi ovlašćenje, ne na agenciju već na njenog radnika (fizičko lice), da može u njegovo ime da izvrši tehnički pregled i obavi kompletnu registraciju.
Cene ove usluge su šarolike - kreću se od 1.000 dinara pa naviše. Treba znati da je overa ovlašćenja, po pravilu, jeftinija u sudu nego u opštini.
(MONDO)
Moćne reči Ajzeje Kenana: Došao sam u Crvenu zvezdu da osvojimo Evroligu
Partizan se hitno oglasio zbog Mirotića: Evroliga reagovala, klub podneo i krivične prijave!
"Napala me je pod dejstvom alkohola, to je istina!" Prvo oglašavanje Slobode nakon incidenta na parkingu
Ovo je sastav Zvezde za Štutgart: Šok na golu, ni Ilić ni Glazer!
Srbija dobija organizaciju Evropskog prvenstva sa Albanijom? Radujko razgovarao sa UEFA, otkrio sve!