Želite da kupite motor ovog proleća i to će vam biti vatreno krštenje na dva točka?
Svako ko namerava da uđe u svet motociklizma nastoji da prikupi što više informacija o motoru koji planira da nabavi ili, ukoliko još nije doneo odluku šta da kupi, o motociklima koji bi došli u obzir kao najbolji izbor za njega.
A gde da nađete validne informacije o svemu tome?
Kao prvi izvor informacija tu su testovi u motociklističkim revijama, magazinima, na moto-sajtovima i TV emisijama. Ovo bi, najpre, trebalo da dođe u obzir jer sa njima sarađuju ljudi velikog iskustva i znanja o motociklima, koji su često aktivni ili bivši takmičari.
Oni mogu do detalja da opišu tehničku stranu motocikla i finese njegovog ponašanja u svim pa i ekstremnim uslovima korišćenja. Međutim, diskutabilno je koliko mogu da shvate u kakvoj situaciji se nalaze vozači početnici na skromnom motorčiću, s obzirom na to da su sami imali posla sa "ljutim mašinama" i da su ih vozili po pistama širm sveta.
Zato je možda jednako važno da tokom prikupljanja informacija posetite moto-forume. Istina je da tamo nećete naći mnogo tehničih detalja i da će vam iz brojnih različitih mišljenja teško biti da odaberete pravo, ali na forumima je ipak prisutan prizemniji pogled. Postovi forumaša bolje mogu da pomognu početniku u stvaranju slike šta ga čeka u prvim kilometrima dok skuplja iskustva.
Svako ko namerava da uđe u svet motociklizma nastoji da prikupi što više informacija o motoru koji planira da nabavi ili, ukoliko još nije doneo odluku šta da kupi, o motociklima koji bi došli u obzir kao najbolji izbor za njega.
A gde da nađete validne informacije o svemu tome?
Kao prvi izvor informacija tu su testovi u motociklističkim revijama, magazinima, na moto-sajtovima i TV emisijama. Ovo bi, najpre, trebalo da dođe u obzir jer sa njima sarađuju ljudi velikog iskustva i znanja o motociklima, koji su često aktivni ili bivši takmičari.
Oni mogu do detalja da opišu tehničku stranu motocikla i finese njegovog ponašanja u svim pa i ekstremnim uslovima korišćenja. Međutim, diskutabilno je koliko mogu da shvate u kakvoj situaciji se nalaze vozači početnici na skromnom motorčiću, s obzirom na to da su sami imali posla sa "ljutim mašinama" i da su ih vozili po pistama širm sveta.
Zato je možda jednako važno da tokom prikupljanja informacija posetite moto-forume. Istina je da tamo nećete naći mnogo tehničih detalja i da će vam iz brojnih različitih mišljenja teško biti da odaberete pravo, ali na forumima je ipak prisutan prizemniji pogled. Postovi forumaša bolje mogu da pomognu početniku u stvaranju slike šta ga čeka u prvim kilometrima dok skuplja iskustva.
Izvor informacija mogu da vam budu i izveštaji vlasnika, ali obratite pažnju - oni su često vrlo subjektivni kada je u pitanju opisivanje vrlina motocikla, a šturi kad se spominju mane što je shvatljivo i ljudski. Pazite da ne uletite u zamku, jer vlasnici imaju običaj da prilikom opisivanja svojih prvih trenutaka na novom motoru sebe predstave kao super vozače, koji nisu imali baš nikakvih problema sa snalaženjem.
Korisne informacije možete da prikupite i na 6. međunarodnom sajmu motocikala i bicikala, beogradskom Motopassionu, inače najvećoj smotri dvotočkaša na ovim prostorima, koja će u Hali 1 na Beogradskom sajmu trajati do 3. aprila.
Među 45 izlagača nalaze se najpoznatiji svetski brendovi - "Aprilija", "Jamaha", "Harli Dejvidson", "Honda", "Dukati", "Vespa", "Suzuki"... i oni su postavili najraznovrsnije modele, od skutera sa "graničnih" 50 kubika, za koje još ne treba posebna vozačka dozvola, do najskupljih i najmoćnijih motora.
Izbor motocikla će prvenstveno zavisiti od vaših potreba i budžeta.
Za gradsku vožnju preporučljiv je skuter, čije se cene za novo vozilo kreću od 500 pa do nekoliko hiljada evra. Primera radi, sa sajamskim popustom "vespe" se kreću od 233.000 dinara (vespa LX FL 50 2T), pa do 525.000 dinara (vespa GTV 300 i.e. SPECIAL). Slične su cene i "aprilije", dok je najjeftiniji "pjađo" (FLY 50 2T) 168.000 dinara.
Prilikom odabira skutera obratite pažnju da nema male točkove, jer oni ga čine nestabilnijim i postoji veća verovatnoća pada sa istog. S tim u vezi, nikako ne vozite bez kacige!
Prvo što morate da savladate kada počnete da vozite skuter je kako da prelazite preko rupa na putu i tramvajskih šina.
Ukoliko baš želite "veći" motocikl primereniji za početnike su oni do pedesetak konjskih snaga. Imajte u vidu da su i motori iz klase 500ccm jeftiniji, manje troše, troškovi registracije i osiguranja su niži... nego motori sa 75 i više konjskih snaga (klasa 600 ccm).
Izbor vam nije veliki i uglavnom se ograničava na "kavasaki" ER 5 i KLE, "suzuki" GS 500 E i F i "hondu" CBF 500 (jedina u klasi ima ABS opremu).
Oni koji su vozili "suzuki" hvale ovaj motor, ističu da mu je snaga više nego zadovoljavajuća za prvi motor i da malo troši (u gradu 4.5l, na otvorenom oko 3.6 - 3.8l).
Činjenica da se "kavasaki" ER 5 bez mnogo korekcija proizvodi od početka devedesetih dovoljno govori o kakvom je modelu reč, a oni koji su ga testirali kažu da se udobno sedi i da je tokom vožnje veoma lagan i okretan iako je težak oko 200 kilograma.
(MONDO)
Korisne informacije možete da prikupite i na 6. međunarodnom sajmu motocikala i bicikala, beogradskom Motopassionu, inače najvećoj smotri dvotočkaša na ovim prostorima, koja će u Hali 1 na Beogradskom sajmu trajati do 3. aprila.
Među 45 izlagača nalaze se najpoznatiji svetski brendovi - "Aprilija", "Jamaha", "Harli Dejvidson", "Honda", "Dukati", "Vespa", "Suzuki"... i oni su postavili najraznovrsnije modele, od skutera sa "graničnih" 50 kubika, za koje još ne treba posebna vozačka dozvola, do najskupljih i najmoćnijih motora.
Izbor motocikla će prvenstveno zavisiti od vaših potreba i budžeta.
Za gradsku vožnju preporučljiv je skuter, čije se cene za novo vozilo kreću od 500 pa do nekoliko hiljada evra. Primera radi, sa sajamskim popustom "vespe" se kreću od 233.000 dinara (vespa LX FL 50 2T), pa do 525.000 dinara (vespa GTV 300 i.e. SPECIAL). Slične su cene i "aprilije", dok je najjeftiniji "pjađo" (FLY 50 2T) 168.000 dinara.
Prilikom odabira skutera obratite pažnju da nema male točkove, jer oni ga čine nestabilnijim i postoji veća verovatnoća pada sa istog. S tim u vezi, nikako ne vozite bez kacige!
Prvo što morate da savladate kada počnete da vozite skuter je kako da prelazite preko rupa na putu i tramvajskih šina.
Ukoliko baš želite "veći" motocikl primereniji za početnike su oni do pedesetak konjskih snaga. Imajte u vidu da su i motori iz klase 500ccm jeftiniji, manje troše, troškovi registracije i osiguranja su niži... nego motori sa 75 i više konjskih snaga (klasa 600 ccm).
Izbor vam nije veliki i uglavnom se ograničava na "kavasaki" ER 5 i KLE, "suzuki" GS 500 E i F i "hondu" CBF 500 (jedina u klasi ima ABS opremu).
Oni koji su vozili "suzuki" hvale ovaj motor, ističu da mu je snaga više nego zadovoljavajuća za prvi motor i da malo troši (u gradu 4.5l, na otvorenom oko 3.6 - 3.8l).
Činjenica da se "kavasaki" ER 5 bez mnogo korekcija proizvodi od početka devedesetih dovoljno govori o kakvom je modelu reč, a oni koji su ga testirali kažu da se udobno sedi i da je tokom vožnje veoma lagan i okretan iako je težak oko 200 kilograma.
(MONDO)
Neočekivan poraz Partizana u Areni: Prvi kiks u ABA ligi, Budućnost slavila!
Zvezda razbila Novi Pazar 7:1! Šetnja kraj Jošanice, Milojević će biti zadovoljan
Zvezda moćna u Morači: Jago i Daum zaplesali, a vratio se i Bolomboj!
Mondo ukrštenica za 15. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Željka Obradovića pitali da li je potcenio Budućnost: Sad ću vam dati jedan podatak...