Testirane su najrazličitije saobraćajne situacije: sudar s vozilom koje se kreće sporo, sudar s vozilom koje koči, sudar s vozilom koje se zaustavlja, kao i sudar sa stacionarnim vozilom, saopštio je generalni zastupnik "Volvoa" u Srbiji "Grand motors".

U svim situacijama sistem je pokazao pouzdanost u radu i omogućio da testirano vozilo izbegne kontakt ili se zaustavi do te mere da posledice kontakta budu minimalne.

Samostalno kočenje značajno smanjuje energiju udarca trenutak pre sudara, a time i neželjene posledice.



Sistem "City Safety" može u potpunosti da izbegne udarac pri nižim brzinama, a postiže uverljive rezultate u upozoravanju vozača i automatskom aktiviranju kočnica“, rekao je projektni test menadžer Dino Silvestro.

"City Safety" fukcioniše uz pomoć laserskog senzora u gornjem delu vetrobranskog stakla, a reaguje na automobile na razmaku do šest metara i aktivira se pri brzinama od četiri do 30 kilometara na sat.

Ukoliko sistem oceni da postoji opasnost od kontakta u slučaju naglog kočenja vozila koje se nalazi ispred ili u slučaju stacionarnog vozila, automatski se aktiviraju kočnice. Ukoliko vozač ne reaguje na opasnu situaciju, sistem samostalno koči automobil sa 50 do 100 odsto raspoložive kočione sile.

(Tanjug)