U štampi je sve više naslova - "Dajmler prodajom vozila zarađuje više nego ikada", "Audi udvostručio zaradu u prvih šest meseci", "BMW vidno jača"...

"Dajmler" je u prvoj polovini ove godine zabeležio promet od 51 milijarde evra, što je za deset odsto više od prošlogodišnje zarade, prenosio nemačka medijaska kuća "Dojče vele".

Neto zarada se udvostručila u odnosu na prošlu godinu i iznosi 2,9 milijarde evra, a iznenađujuće je da se pored vozila srednje klase prodalo veoma mnogo terenskih vozila (SUV).

"Dajmler" već na jesen planira da izbaci na tržište "mercedes-benc M-klase".

Odmah iza "Dajmlera" je "Audi", koji sve više povećava pritisak u borbi za drugo mesto u proizvodnji automobila visoke klase.

"Folksvagen" je u prvih šest meseci ove godine prodajom automobila po Aziji zaradio više novca nego ikada ranije - 1,68 milijardi evra, što je oko 70 odsto više nego prošle godine.

Ekonomski list "Handelsblat" posvetio je "Folksvagenu" veliki tekst čiji naslov glasi "Čudo iz Volsfburga".

Veliki koncern, koji je pre dve decenije imao ozbiljnih problema, sada je postao "zvezda auto-industrije" i u prvoj polovini godine neto zarada "Folksvagena" bila je 6,5 milijardi evra, što je skoro jednako ukupnoj prošlogodišnjoj zaradi.

"Folksvagen" je tako na putu da postane najveći i najprofitabilniji svetski proizvođač automobila.

Ove godine prodaće više od osam miliona vozila i time se priključiti dosadašnjim vodećim firmama "Tojoti" i "Dženeral motorsu".

BMW je, prema ocenama stručnjaka, takođe bolje poslovao nego prošlih godina.

(Tanjug)