Komisija je zaključila da predložena transakcija neće značajnije ugroziti efekte konkurencije zbog toga što će spojene firme stalno biti suočene sa oštrom konkurencijom drugih dobro pozicioniranih proizvođača kamiona, navedeno je u saopštenju objavljenom u Briselu.

"Folksvagen" je u maju objavio plan udruživanja MAN-a i "Skanije", u kojoj već poseduje značajane akcije, čime bi se formirala najveća evropska grupa za izradu kamiona i drugi proizvođač autobusa u regionu.

Da bi se omogućila dublja saradnja između tri proizvođača, bilo je neophodno odborenje nadležnih organa i dalje povećanje udela "Folksvagena" u MAN-u, saopštio je "Folksvagen."

Najveći evropski proizvođač automobila je podigao udeo u MAN-u na iznad 30 procenata, u nameri da izađe sa obavezujućom ponudom za preuzimanje preostalih akcija i da zatraži odobrenje nadležnih organa EU za borbu protiv monopola.

VW poseduje 45,66 odsto akcija u "Skaniji", čime je obezbeđeno 70,94 procenata glasačkih prava. MAN poseduje 13,35 odsto udela u "Skaniji."

Početkom jula Evropska komisija je izvršila pritisak na VW da odustane od plana preuzimanja kontrole u nadzornom odboru MAN-a, što je bila glavna prepreka na putu VW da formira najveću kompaniju za izradu teških kamiona u Evropi.

Upravi VW je iz Brisela stavljeno do znanja da mora da čeka odobrenje nadležnih regulatornih organa Evropske unije za povezivanje "Folksvagena", MAN-a i "Scanie".

Udružene kompanije će se na tržistu nadmetati sa glavnim "igračima" u tom sektoru kao što su "Daimler" i "Volvo", najveći rivali MAN-a i "Scanie."

"Folksvagen" je krajem maja dao "obavezujuću javnu ponudu" svim akcionarima MAN-a za njegove deonice po ceni od 95,99 evra za obične akcije i 59,90 za deonice s pravom prvenstva.

Početkom maja, "Folksvagen" je saopštio da drži više od 30 odsto MAN-a, što znači da je po nemačkom zakonu obavezan da izađe s ponudom za sve preostale akcije u grupaciji koja, pored kamiona, takođe izrađuje dizel motore i turbine.

Sredinom avgusta, "Folksvagen" je Evropskoj komisiji dostavio formalni zahtev za udruživanje sa proizvođačem teških kamiona MAN.

Spajanje dva proizvođača već su odobrili nadležni organi u Nemačkoj, Japanu, SAD i sedam drugih zemalja, navodi se u saopštenju "Folksvagena", koji želi da postane najveći proizvođač automobila na svetu do 2018. godine.

(Tanjug)