Kako su kazali u tom preduzeću, razlog zašto i posle pompeznog plaska prve kompozicije u oktobru 2010. još formalno nema preduzeća je taj što su Slovenačke železnice imale primedbe na dosadašnje pravne forme osnivačkih akata budućeg preduzeća, pre svega antimonopolske propise.
"Ovih dana Slovenačke železnice trebalo bi da usaglase predloge pravnih dokumenata neophodnih za osnivanje nove firme 'Kargo 10' i dostave ih drugim železničkim upravama na usaglašavanje i usvajanje", kazao je direktor Medija centra Železnice Srbije Nenad Stanisavljević.
On je naveo da uporedo sa osnivačkim i pravnim poslovima, stručne, tehničke komisije železničkih uprava Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Srbije usaglašavaju stavove i principe budućeg rada i aktivnosti, kako bi ponuda "Kargo 10" bila što kvalitetnija, a cene što povoljnije.
Prema njegovim rečima, zajednički cilj železničkih uprava je da se značajno skrati vreme transporta između Ljubljane i Istanbula čime će se povećati konkurentnost u odnosu na druge vidove transporta i na alternativni Koridor 4 (preko Mađarske, Rumunije i Bugarske).
"Cilj nove kompanije je da se jedan broj vozova sa Koridora 4 preusmeri na Koridor 10, ali i da se značajne količine roba sa drumskog koridora 10 preusmere na železnički", kazao je Stanisavljević.
On je naglasio da će nova zajednička kompanija obezbediti maksimalno skraćivanje svih formalnosti vezanih za prevoz robe, pre svega skraćivanje graničnih i carinskih formalnosti i kraće zadržavanje teretnih vozova na granicama, a omogućiće i da se sve administrativne formalnosti oko izvoza, uvoza ili tranzita obavljaju na jednom mestu.
Prema rečima Stanisavljevića, ovom projektu su se već priključili Bosna i Hercegovina i Republika Srpska, a pristupanje su najavile Crna Gora, Bugarska i Makedonija.
"Zajedničko preduzeće biće značajan železnički prevoznik u ovom delu Evrope, pa se već prvih meseci funkcionisanja nove kompanije očekuju znatno veći tranzitni prihodi od postojećih", kazao je on.
"Kargo 10 "je jedini zajednički projekat u privredi zemalja bivše Jugoslavije.
Prema ranijim nezvaničnim informacijama, razlog što kompanija "Kargo 10" još nije registrovana je to što EU, iako podržava taj zajednički projekat železnica Srbije, Hrvatske i Slovenije, ima određene rezerve, jer se plaši da će ostali zainteresovani operateri biti u podređenom položaju.
Preduzeće "Kargo 10" počelo je da obavlja saobraćaj u oktobru 2010. godine.Zajednička železnica raspolaže sa pet odsto od ukupnih vozova železnica tri države. Železnice Srbije, Hrvatske i Slovenije imaju po trećinu udela u "Kargu 10", a u istom procentu će biti deljen i profit.
Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić izjavio je ranije da je preduzeće "Kargo 10" jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Evropi i da će se zahvaljujući njemu železnički transport od Minhena do Istanbula smanjiti se sa sadašnjih 55 do 60 sati, na 40, a na železničkoj pruzi Ljubljana-Zagreb-Beograd-Istanbul saobraćaće 3.000 vozova više nego sada.
(Beta)
"Ovih dana Slovenačke železnice trebalo bi da usaglase predloge pravnih dokumenata neophodnih za osnivanje nove firme 'Kargo 10' i dostave ih drugim železničkim upravama na usaglašavanje i usvajanje", kazao je direktor Medija centra Železnice Srbije Nenad Stanisavljević.
On je naveo da uporedo sa osnivačkim i pravnim poslovima, stručne, tehničke komisije železničkih uprava Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Srbije usaglašavaju stavove i principe budućeg rada i aktivnosti, kako bi ponuda "Kargo 10" bila što kvalitetnija, a cene što povoljnije.
Prema njegovim rečima, zajednički cilj železničkih uprava je da se značajno skrati vreme transporta između Ljubljane i Istanbula čime će se povećati konkurentnost u odnosu na druge vidove transporta i na alternativni Koridor 4 (preko Mađarske, Rumunije i Bugarske).
"Cilj nove kompanije je da se jedan broj vozova sa Koridora 4 preusmeri na Koridor 10, ali i da se značajne količine roba sa drumskog koridora 10 preusmere na železnički", kazao je Stanisavljević.
On je naglasio da će nova zajednička kompanija obezbediti maksimalno skraćivanje svih formalnosti vezanih za prevoz robe, pre svega skraćivanje graničnih i carinskih formalnosti i kraće zadržavanje teretnih vozova na granicama, a omogućiće i da se sve administrativne formalnosti oko izvoza, uvoza ili tranzita obavljaju na jednom mestu.
Prema rečima Stanisavljevića, ovom projektu su se već priključili Bosna i Hercegovina i Republika Srpska, a pristupanje su najavile Crna Gora, Bugarska i Makedonija.
"Zajedničko preduzeće biće značajan železnički prevoznik u ovom delu Evrope, pa se već prvih meseci funkcionisanja nove kompanije očekuju znatno veći tranzitni prihodi od postojećih", kazao je on.
"Kargo 10 "je jedini zajednički projekat u privredi zemalja bivše Jugoslavije.
Prema ranijim nezvaničnim informacijama, razlog što kompanija "Kargo 10" još nije registrovana je to što EU, iako podržava taj zajednički projekat železnica Srbije, Hrvatske i Slovenije, ima određene rezerve, jer se plaši da će ostali zainteresovani operateri biti u podređenom položaju.
Preduzeće "Kargo 10" počelo je da obavlja saobraćaj u oktobru 2010. godine.Zajednička železnica raspolaže sa pet odsto od ukupnih vozova železnica tri države. Železnice Srbije, Hrvatske i Slovenije imaju po trećinu udela u "Kargu 10", a u istom procentu će biti deljen i profit.
Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić izjavio je ranije da je preduzeće "Kargo 10" jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Evropi i da će se zahvaljujući njemu železnički transport od Minhena do Istanbula smanjiti se sa sadašnjih 55 do 60 sati, na 40, a na železničkoj pruzi Ljubljana-Zagreb-Beograd-Istanbul saobraćaće 3.000 vozova više nego sada.
(Beta)
"Da završim Evroligu u 10. kolu? Hajde baš da vidimo!" Željko povisio ton, jedno pitanje ga iznerviralo
Ostoja Mijailović se oglasio o krizi u Partizanu: Ostaje nam da verujemo treneru i igračima
Ima li Partizan lidera na terenu? Porazi se nižu u Evroligi, a nema ko da "povuče ručnu"
Mesec dana Partizanovih poraza: Evroligaška sezona već izmiče iz ruku crno-belima
Mondo ukrštenica za 16. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!