Vodeći ljudi domaćih turoperatera i agencija kažu da je bitno koliko dugo agencija postoji, kakav imidž gaji, da li posluje sa plusom, ali i savetuju građane da se ne zaleću na nerealno jeftine aranžmane, piše "Blic".

"Poslednjih dana se javno preporučuje da građani treba da izbegavaju agencije čiji su vlasnici strani državljani ili one koje nisu učlanjenje u krovnu organizaciju 'Juta'. Nijedan od ova dva razloga nije bitan u izboru agencije. U 'Jutu' može da uđe bilo koja agencija koja plati članarinu, što nije nikakav garant. Treba obratiti pažnju na sve. Od ulaska u agenciju, ljubaznosti osoblja, njenog izgleda kao i godina postojanja. Građani treba da se ponašaju kao da kupuju televizor i da se konsultuju sa rođacima i prijateljima", objašnjava za "Blic" Vili Mitova, direktorka turističke agencije "Travel Haus".

U "Juti" kažu da njene članice ipak nude veću sigurnost od ostalih agencija.

"U asocijaciji imamo samo 18 tužbi naših putnika, što je na nivou statističke greške. Iz 'Jute' je, takođe, isključeno 250 agencija iz raznoraznih razloga, što govori u prilog o tome da vodimo računa da agencije moraju da ispunjavaju osnovne uslove", kaže "Blic" direktor "Jute" Radisav Stanković.

On tvrdi da građani moraju da saznaju osnovne reference agencije.

"Nije isto da li neka agencija postoji već 10 godina ili je nedavno otvorena. Važno je da putnici obrate pažnju i na cenu, jer ako neki aranžman na tržištu košta 300 evra, a neka agencija ga daje po 200 evra, to mora da bude sumnjivo. Mora da se vodi računa i o tome koja agencija koliko dugo i sa kojim uspehom organizuje aranžmane na određenim destinacijama", zaključuje Stanković.

U jednom od najvećih turoperatera u svetu - "TUI rajze centar" kažu da u Nemačkoj postoji biro DRRS koji čine turoperateri i osiguravajuća društava koji upravljaju fondom za pokrivanje bilo kakve štete.

"I u Srbiji turoperateri, ali ne i agencije, moraju da budu na ovaj način osigurani, ali sume koje pokrivaju eventualne štete su veoma male. Članstvo u 'Juti' takođe nije nikakva garancija, jer to udruženje nije zakonodavni organ", zaključuje direktor "TUI rajze centra" Aleksnadar Marinković.

Na šta treba obratiti pažnju pri odabiru agencije:

- Kada je registrovana i koliko dugo postoji
- Kako izgleda osoblje agencije i enterijer
- Koliko ima poslovnica
- Kakav je rejting u javnosti
- Frekventnost medijskog pojavljivanja
- Savetovanje sa prijateljima i rođacima
- Izvagati odnos cene i očekivanog kvaliteta
- Proveriti finansijsko poslovanje u poslednjem periodu

(MONDO)