Poslednji let tokom probne faze u korišćenju tog goriva, koja je počela jula 2011, obavljen je prošlog petka, preneo je "Dojče vele". (DW).
"Lufthansa" je u probnoj fazi smanjila emisiju ugljen-dioksida za ukupno 1.500 tona i test je bio uspešan.
Svetski avioprevoznici traže alternativu kerozinu i to ne samo iz naučnih razloga. Od početka 2012. Evropska unija je obavezala sve avio-prevoznike da transparentno (za letove iz i u Evropu) prikažu količinu emisije ugljen dioksida u obliku sertifikata. Drugim rečima: što se tokom nekog leta u atmosferu pošalje više CO2, let će biti i skuplji za prevoznike.
Svejedno, "Lufthanza" je prekinula test sa bio-gorivom i ubuduće će u svoje avione da toči normalni kerozin, pošto sada nema dovoljno bio-goriva, za čiju je proizvodnju potrebno mnogo bio-mase po povoljnoj ceni. Drugi je problem i činjenica da su za proizvodnju bio-goriva potrebna i odgovarajuća postrojenja.
Ekološke organizacije kritikovale su korišćenje bio-goriva za avione, podseća DW i navodi da Geše Jirgens iz Grinpisa to naziva "pogrešnim korakom" i objašnjava: "Poljoprivredne površine su ograničene, moramo da odlučimo hoćemo li da proizvodimo hranu ili bio-gorivo."
Jirgen Šmit, šef Fraunhoferovog instituta za energiju vetra i inženjering energetskih sistema iz Kasela je još precizniji. On smatra da je bio-masa pogodna za grejanje zgrada, ali ne i kao gorivo za vozila ili avione.
"Lufthanza", međutim tvrdi da se korišćenjem bio-kerozina (u odnosu na fosilna goriva) emisija CO2 smanji za 50 odsto.
(Tanjug)
"Lufthansa" je u probnoj fazi smanjila emisiju ugljen-dioksida za ukupno 1.500 tona i test je bio uspešan.
Svetski avioprevoznici traže alternativu kerozinu i to ne samo iz naučnih razloga. Od početka 2012. Evropska unija je obavezala sve avio-prevoznike da transparentno (za letove iz i u Evropu) prikažu količinu emisije ugljen dioksida u obliku sertifikata. Drugim rečima: što se tokom nekog leta u atmosferu pošalje više CO2, let će biti i skuplji za prevoznike.
Svejedno, "Lufthanza" je prekinula test sa bio-gorivom i ubuduće će u svoje avione da toči normalni kerozin, pošto sada nema dovoljno bio-goriva, za čiju je proizvodnju potrebno mnogo bio-mase po povoljnoj ceni. Drugi je problem i činjenica da su za proizvodnju bio-goriva potrebna i odgovarajuća postrojenja.
Ekološke organizacije kritikovale su korišćenje bio-goriva za avione, podseća DW i navodi da Geše Jirgens iz Grinpisa to naziva "pogrešnim korakom" i objašnjava: "Poljoprivredne površine su ograničene, moramo da odlučimo hoćemo li da proizvodimo hranu ili bio-gorivo."
Jirgen Šmit, šef Fraunhoferovog instituta za energiju vetra i inženjering energetskih sistema iz Kasela je još precizniji. On smatra da je bio-masa pogodna za grejanje zgrada, ali ne i kao gorivo za vozila ili avione.
"Lufthanza", međutim tvrdi da se korišćenjem bio-kerozina (u odnosu na fosilna goriva) emisija CO2 smanji za 50 odsto.
(Tanjug)
Budžet Partizana je 23 miliona evra! Ostoja Mijailović otkrio koliko novca klub dobija od države
Čović odabrao saradnike u KSS: Na spisku su četiri imena
Zvezdan Terzić "ribao" bisera Crvene zvezde: Pravio haos sa Bakom Prasetom, pa morao na razgovor!
Srbija ili Hrvatska će osvojiti zlato na Olimpijskim igrama! Šek šokirao, otpisao Ameriku u Los Anđelesu
Ljudi nam ginu svaki dan, a prodaje se uređaj koji ometa radar! Okanović za Mondo: Ne pomaže im u 3 slučaja