"Roditelj, odnosno staratelj je dužan da do kraja nastavne godine pismeno obavesti školu u koju je dete upisano o nameri da za svoje dete od sledeće školske godine organizuje nastavu kod kuće. Škola je dužna da organizuje polaganje razrednih ispita iz svih predmeta u skladu sa nastavnim planom i programom", piše u predlogu tog zakona.
I za učenika sa smetnjama u razvoju moguće je obrazovanje kod kuće u skladu sa prilagođenim individualnim planom.
O obrazovanju na daljinu škola odlučuje se, kako je navedeno, na osnovu raspoloživih sredstava za rad, a bliže uslove za način osiguranja kvaliteta i vrednovanja nastave kod kuće i nastave na daljinu propisuje ministar prosvete.
Prema predlogu zakona, učenik sa smetnjama u razvoju stiče osnovno obrazovanje u školi zajedno sa ostalim učenicima, a kada je to u njegovom najboljem interesu u školi za učenike sa smetnjama u razvoju.
Učenik sa smetnjama u razvoju, prema predlogu zakona, ima pravo na individualni obrazovni plan.
Predviđeno je da odeljenja imaju do 30 đaka i do dva učenika sa smetnjama u razvoju. Ukoliko škole u mlađim razredima imaju manje đaka one mogu napraviti odeljenja sa učenicima različitih razreda Kombinovano odeljenje sastavljeno od učenika dva razreda može da ima do 15 učenika, a odeljenje od tri ili četiri razreda do deset đaka, piše u zakonskom predlogu.
Učenik od prvog do petog razreda treba da ima do 20 časova nastave nedeljno, odnosno do četiri časa dnevno, dok učenici u starijim razredima treba da imaju do 25 časova nedeljno, odnosno do pet časova dnevno.
Vladanje se od petog do osmog razreda, kako je navedeno, ocenjuje brojčano i ulazi u opšti uspeh, a u mlađim razredima ocenjuje se opisno.
Učenik može da polaže ispit iz stranog jezika koji nije izučavao u školi. Ispit se polaze po propisanom nastavnom programu za određeni razred.
Škola izdaje učeniku uverenje o položenom ispitu. U školi može da se osnuje učenička zadruga, kako bi deca stekla odgovornost i radne navike i lakše se profesionalno orijentisala.
Rad učeničke zadruge uređuje se statutom škole i pravilima za rad zadruge, u skladu sa zakonom.Škola može pružati usluge i prodavati proizvode iz učeničke zadruge, kao i školski pribor i opremu.
Sredstva stečena radom učeničke zadruge koriste se za unapređenje rada same zadruge, kao i za ekskurzije, ishranu učenika, nagrade članovima zadruge i unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada.
(Beta)
I za učenika sa smetnjama u razvoju moguće je obrazovanje kod kuće u skladu sa prilagođenim individualnim planom.
O obrazovanju na daljinu škola odlučuje se, kako je navedeno, na osnovu raspoloživih sredstava za rad, a bliže uslove za način osiguranja kvaliteta i vrednovanja nastave kod kuće i nastave na daljinu propisuje ministar prosvete.
Prema predlogu zakona, učenik sa smetnjama u razvoju stiče osnovno obrazovanje u školi zajedno sa ostalim učenicima, a kada je to u njegovom najboljem interesu u školi za učenike sa smetnjama u razvoju.
Učenik sa smetnjama u razvoju, prema predlogu zakona, ima pravo na individualni obrazovni plan.
Predviđeno je da odeljenja imaju do 30 đaka i do dva učenika sa smetnjama u razvoju. Ukoliko škole u mlađim razredima imaju manje đaka one mogu napraviti odeljenja sa učenicima različitih razreda Kombinovano odeljenje sastavljeno od učenika dva razreda može da ima do 15 učenika, a odeljenje od tri ili četiri razreda do deset đaka, piše u zakonskom predlogu.
Učenik od prvog do petog razreda treba da ima do 20 časova nastave nedeljno, odnosno do četiri časa dnevno, dok učenici u starijim razredima treba da imaju do 25 časova nedeljno, odnosno do pet časova dnevno.
Vladanje se od petog do osmog razreda, kako je navedeno, ocenjuje brojčano i ulazi u opšti uspeh, a u mlađim razredima ocenjuje se opisno.
Učenik može da polaže ispit iz stranog jezika koji nije izučavao u školi. Ispit se polaze po propisanom nastavnom programu za određeni razred.
Škola izdaje učeniku uverenje o položenom ispitu. U školi može da se osnuje učenička zadruga, kako bi deca stekla odgovornost i radne navike i lakše se profesionalno orijentisala.
Rad učeničke zadruge uređuje se statutom škole i pravilima za rad zadruge, u skladu sa zakonom.Škola može pružati usluge i prodavati proizvode iz učeničke zadruge, kao i školski pribor i opremu.
Sredstva stečena radom učeničke zadruge koriste se za unapređenje rada same zadruge, kao i za ekskurzije, ishranu učenika, nagrade članovima zadruge i unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada.
(Beta)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina