Svečano predstavljanje "fijata500L" u Ženevi, kojem je prisustvovao i predsednik Srbije Boris Tadić, izazvalo je veliko interesovanje posetilaca salona i stranih novinara.
Dva automobila predstavljena publici na sajmu "izronila" su iz bine koja se otvorila kao školjka, a predstavljena su rečima: "model '500' je kao espreso, a '500L' kao kapućino".
"U espresu čovek uživa sam, a uživanje u kapućinu deli sa ljudima koje voli", rekao je predstavnik kompanije FIAT.
Predsednik Srbije Boris Tadić izjavio je danas u Ženevi da je na Međunarodnom sajmu automobila promovisan ne samo novi model "fijata", već i Srbija.
Nakon predstavljanja novog modela "fijat 500L", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, Tadić je, zajedno sa generalnim direktorom kompanije Fijat-Krajsler Serđom Markionijem ušao u automobil, a potom ispred automobila pozirao fotoreproterima.
On je rekao da je Srbija novi-stari proizvođač automobila na svetskoj mapi.
"Na neki način se vraćamo, ne samo 'fići', vraćamo se i projektu 'jugo Amerika'", rekao je Tadić i istakao da će novi "fijat 500L" biti izvožen i u SAD.
Tadić je rekao da je "ovim ispunjeno obećanje građanima koji sada mogu imati više poverenja u svoju zemlju" dodajući da su građani "najzaslužniji za ovaj projekat".
Dugoočekivani model novog automobila, do skoro je srpskoj javnosti bio poznatiji sa radnim nazivom "el zero"(L-O) , a sada ima zvaničan naziv "500 L" i, kako je objašnjeno iz FIAT-a, skraćenica "L" potiče od reči
"lardž"(veliki), što znači da je reč o produženoj i povećanoj verziji modela "Fiat 500".
Proizvodnja novog modela automobila u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog FIAT-a i Vlade Srbije u kragujevacku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008. godine.
Tim strateškim ugovorom, italijanski FIAT vlasnik je 67 procenata Fabrike automobila u Kragujevcu, a država Srbija preostalih 33 odsto.
Serijska proizvodnja novog modela automobila trebalo bi da počne ovog leta, a sredinom ovog meseca probna proizvodnja delova za taj automobil u pogonima koje su u Kragujevcu, na prostoru nekadašnje kasarne u Grošnici, izgradili glavni FIAT-ovi dobavljači.
Kompanija Fijat-Krajsler je početkom februara saopštila da će početna cena "fijata 500L" biti oko 16.000 evra, i da će se proizvoditi u dve benzinske verzije i jednoj s dizel motorom.
Kako je precizirano, benzinske verzije su dvocilindrični "tvin-er" od 0,9 litara i 1,4 litra, dok će dizel biti od 1,3 litra (multidžet II).
Automobil "fijat 500L" ima pet sedišta, dugačak je 4,14 metara, širok 1,78, a visok 1,66 metara i po karakteristikama kabine podseća na model "600 multipla".
Pogledajte galeriju.
(Agencije/MONDO, foto: MojaGaraža)
Dva automobila predstavljena publici na sajmu "izronila" su iz bine koja se otvorila kao školjka, a predstavljena su rečima: "model '500' je kao espreso, a '500L' kao kapućino".
"U espresu čovek uživa sam, a uživanje u kapućinu deli sa ljudima koje voli", rekao je predstavnik kompanije FIAT.
Predsednik Srbije Boris Tadić izjavio je danas u Ženevi da je na Međunarodnom sajmu automobila promovisan ne samo novi model "fijata", već i Srbija.
Nakon predstavljanja novog modela "fijat 500L", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, Tadić je, zajedno sa generalnim direktorom kompanije Fijat-Krajsler Serđom Markionijem ušao u automobil, a potom ispred automobila pozirao fotoreproterima.
On je rekao da je Srbija novi-stari proizvođač automobila na svetskoj mapi.
"Na neki način se vraćamo, ne samo 'fići', vraćamo se i projektu 'jugo Amerika'", rekao je Tadić i istakao da će novi "fijat 500L" biti izvožen i u SAD.
Tadić je rekao da je "ovim ispunjeno obećanje građanima koji sada mogu imati više poverenja u svoju zemlju" dodajući da su građani "najzaslužniji za ovaj projekat".
Dugoočekivani model novog automobila, do skoro je srpskoj javnosti bio poznatiji sa radnim nazivom "el zero"(L-O) , a sada ima zvaničan naziv "500 L" i, kako je objašnjeno iz FIAT-a, skraćenica "L" potiče od reči
"lardž"(veliki), što znači da je reč o produženoj i povećanoj verziji modela "Fiat 500".
Proizvodnja novog modela automobila u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog FIAT-a i Vlade Srbije u kragujevacku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008. godine.
Tim strateškim ugovorom, italijanski FIAT vlasnik je 67 procenata Fabrike automobila u Kragujevcu, a država Srbija preostalih 33 odsto.
Serijska proizvodnja novog modela automobila trebalo bi da počne ovog leta, a sredinom ovog meseca probna proizvodnja delova za taj automobil u pogonima koje su u Kragujevcu, na prostoru nekadašnje kasarne u Grošnici, izgradili glavni FIAT-ovi dobavljači.
Kompanija Fijat-Krajsler je početkom februara saopštila da će početna cena "fijata 500L" biti oko 16.000 evra, i da će se proizvoditi u dve benzinske verzije i jednoj s dizel motorom.
Kako je precizirano, benzinske verzije su dvocilindrični "tvin-er" od 0,9 litara i 1,4 litra, dok će dizel biti od 1,3 litra (multidžet II).
Automobil "fijat 500L" ima pet sedišta, dugačak je 4,14 metara, širok 1,78, a visok 1,66 metara i po karakteristikama kabine podseća na model "600 multipla".
Pogledajte galeriju.
(Agencije/MONDO, foto: MojaGaraža)
Haos na kraju i poraz Crvene zvezde: Teo promašio za produžetak, sudije u prvom planu!
Partizan želi da prekine crni niz: Istorijski susret slavnih trenera, ne zna se kome je pobeda potrebnija
Ognjen Dobrić nestao iz ekipe Zvezde: Janis Sferopulos ne računa na "vojnika" crveno-belih
Predrag Mijatović podigao ton: Kakve veze ima Vučić s krizom u Partizanu?!
Ogromna greška sudija na štetu Crvene zvezde: Najbitniji poeni na meču nije trebalo da važe!