Ekipe spasioca jedva su se domogle mesta nesreć i koriste opremu za penjanje kako bi se popele na skoro vertikalnu planinu Salak, uspavani vulkan južno od Džakarte.

Vojni komandant spasilačke misije Anton Mukti Putranto je izjavio ranije da se jedan tim penje iz podnožja planine ka vrhu, dok se drugi spušta sa vrha na dole.

Rad ekipa otežava težak teren vulkana visokog malo više od 2.200 metara koji je najčešće obavijen gustom maglom. Zbog magle helikopteri nisu mogli da priđu mestu nesreće od kada je pilot juče ujutro ugledao olupinu aviona, prenosi AFP.

"Avion je udario u planinu i pao 250 metara niže tako da se sada nalazi na visini od 1.800 metara. Za sada nema informacija o broju žrtava. Spasilačke ekipe su mogle videti samo olupinu aviona zato što još nisu prišle dovoljno blizu mestu nesreće", kaže Putranto.

Šef agencije za potragu i spasavanje za oblast Džakarte Ketut Parva kaže da će tela biti stavljena u vreće, podignuta uz planinu i preneta u ambulantna vozila koja čekaju u podnožju planine.

Tela će, zatim, helikopterima biti prebačena na vojni aerodrom u Džakarti, gde će stručnjaci za sudsku medicinu identifikovati žrtve putem DNK uzoraka uzetih od njihovih rođaka.

U međuvremenu, indonežanski predsednik Bambang Judojono i ruski predsednik Vladimir Putin postigli su sinoć u telefonskom razgovoru dogovor o zajedničkoj spasilačkoj operaciji i istrazi, izjavio je Judojono danas na konferenciji za novinare.

Rusko ministarstvo za vanredne situacije je poslalo spasilačku ekipu, grupu psihologa i operativaca, kao i helikopter Bo-105, navodi Itar-tass.

Kompanija "Trimarga Rekatama", koja je predstavnik "Suhoja" u Indoneziji, prvo je saopštila da se u avionu nalazilo 50 osoba, ali je juče kazala da ih je bilo 45. Lokalni zvaničnici za spasilacke operacije kažu da je u avionu bilo 46 ljudi.



U letelici su se uglavnom nalazili predstavnici indonežanske avijacije, ali tu su bili i osam Rusa - četiri člana posade i četiri zaposlena u kompaniji "Suhoj", jedan Amerikanac i jedan Francuz, tvrde zvaničnici.

Kapetan aviona Alekasndar Jabloncev (57) bio je iskusni pilot.

Ruski istražitelji su pokrenuli istragu o eventualnim propustima prilikom priprema za let. Oni će ispitati proceduru za pripremanje posade i tehničko stanje letelice pre poletanja iz Rusije.

Avion, u kojem su bili predstavnici indonežanskih aviokompanija, ruske kompanije "Suhoj", novinari i ruske diplomate, nestao je sa ekrana radara juče tokom drugog demonstracionog leta.

Suhoj je poleteo sa aerodroma u Džakarti i nestao sa radara 21 minut kasnije, u blizini planinskog venca Salak, pošto je posada tražila dozvolu od kontrole leta da spuste letelicu sa 3.000 na 1.800 metara visine.

"Suhoj - superdžet 100", sa kapaciteton od 68 do 103 putnika je razvijen u saradnji sa "Boingom" i italijanskom "Finmekanikom". "Suhoj" već ima 170 porudžbina za "superdžet 100" i planira da proizvede 1.000 komada uglavnom za inostrano tržište.

Avion se nalazio na promotivnoj turneji po centralnoj i jugoistočnoj Aziji i već je imao demonstrativne letove u Kazahstanu, Pakistanu i Mjanmaru. Iz Indonezije je bilo planirano da odleti u Laos i Vijetnam.

(Tanjug/MONDO)