Predstavnik gradske uprave Bojan Bovan odbacio je danas zahtev grupe građana u okviru udruženja "Narod protiv BusPlusa" da cene karata u gradskom prevozu budu smanjene za 30 odsto.
"Naglašavamo da cene prevoza nisu menjane dve godine i kada se saberu cene svih prodatih karata i podele sa brojem putnika koji se dnevno prevezu, bez obzira da li imaju kartu ili nemaju, dobijamo podatak da je cena prevoza po prevezenom putniku manja od 20 dinara", rekao je Bovan prema saopštenju firme Apeks, koja je uvela sistem naplate prevoza poznat kao BusPlus.
Bovan je podsetio da mesečna karta za zaposlene, čija je cena 2.700 dinara, na dnevnom nivou iznosi 90 dinara za neograničen broj vožnji.
"Nezaposleni, studenti i srednjoškolci mogu dnevno da se voze neograničeno za 36 dinara, što je četvrtina cene jedne karte kupljene kod vozača", rekao je on.
Ovim povodom oglasila se i Direkcija za javni prevoz. U saopštenju se kaže da sedam dana od uvođenja novih mera kontrole broj očitavanja kartica povećan je za 50 odsto, kao i porast dopuna nepersonalizovanih kartica.
Prodaja karata kod vozača, koja je najviše prisutna u prigradskim opštinama u okviru ITS2, uvećana je za više od 80 odsto.
Na stanicama na kojima se sprovodi vanredna kontrola u proseku 40 odsto putnika izađe iz vozila zato što nema važeću kartu, saopštila je danas Direkcije za javni prevoz.
U saopštenju se navodi da se, nakon prvih dana kada je dolazilo do većih gužvi i zadržavanja, situacija poboljšava, jer sada većina putnika bez karte uglavnom napušta vozilo.
U saopštenu se navodi da su linije koje su u junu imale najmanji broj očitanih kartica, linije 38, 110 i 522.
Nakon prve nedelje novih mera, broj očitavanja na njima i dalje je izuzetno mali, na liniji 38 u junu je zabeleženo jedno očitavanje na sedam polazaka sa okretnice, dok sada taj broj iznosi jedno očitavanje na tri polaska.
Na liniji 110 u junu je jedan putnik očitavao karticu na četiri polaska, a sada dolazi do jednog očitavanja po polasku, dok podaci sa linije 522 govore da, u odnosu na jun kada je jedan putnik očitavao karticu na tri polaska, sada to čini njih sedam po polasku.
"Nažalost, sa takvim plaćanjem, svi koji pružaju uslugu prevoza ne mogu da obavljaju svoj posao, a napominjemo da Beograd ima veoma razvijen sistem povlašćenih karata - deca, penzioneri, trudnice, osobe sa invaliditetom i da bi cene ostale pristupačne, prevoz moraju svi da plaćaju", naglasio je Bovan.
Prema njegovim rečima, u "Bus plus" sistemu javnog linijskog prevoza u Beogradu učestvuju Gradski sekretarijat za saobraćaj, GSP i "Lasta" sa oko 1.000 vozila, osam privatnih prevoznika sa 500 vozila, Apeks kao serviser naplate i građani koji naprave više od milion vožnji dnevno.
Bovan je napomenuo i da tim sistemom upravlja Direkcija za javni prevoz i, zahvalivši svima koji poštuju nove mere, naglasio da je praksa vožnje bez karte neodrživa i da dovodi u pitanje normalno funkcionisanje javnog prevoza u Beogradu.
(MONDO/agencije)
"Naglašavamo da cene prevoza nisu menjane dve godine i kada se saberu cene svih prodatih karata i podele sa brojem putnika koji se dnevno prevezu, bez obzira da li imaju kartu ili nemaju, dobijamo podatak da je cena prevoza po prevezenom putniku manja od 20 dinara", rekao je Bovan prema saopštenju firme Apeks, koja je uvela sistem naplate prevoza poznat kao BusPlus.
Bovan je podsetio da mesečna karta za zaposlene, čija je cena 2.700 dinara, na dnevnom nivou iznosi 90 dinara za neograničen broj vožnji.
"Nezaposleni, studenti i srednjoškolci mogu dnevno da se voze neograničeno za 36 dinara, što je četvrtina cene jedne karte kupljene kod vozača", rekao je on.
Ovim povodom oglasila se i Direkcija za javni prevoz. U saopštenju se kaže da sedam dana od uvođenja novih mera kontrole broj očitavanja kartica povećan je za 50 odsto, kao i porast dopuna nepersonalizovanih kartica.
Prodaja karata kod vozača, koja je najviše prisutna u prigradskim opštinama u okviru ITS2, uvećana je za više od 80 odsto.
Na stanicama na kojima se sprovodi vanredna kontrola u proseku 40 odsto putnika izađe iz vozila zato što nema važeću kartu, saopštila je danas Direkcije za javni prevoz.
U saopštenju se navodi da se, nakon prvih dana kada je dolazilo do većih gužvi i zadržavanja, situacija poboljšava, jer sada većina putnika bez karte uglavnom napušta vozilo.
U saopštenu se navodi da su linije koje su u junu imale najmanji broj očitanih kartica, linije 38, 110 i 522.
Nakon prve nedelje novih mera, broj očitavanja na njima i dalje je izuzetno mali, na liniji 38 u junu je zabeleženo jedno očitavanje na sedam polazaka sa okretnice, dok sada taj broj iznosi jedno očitavanje na tri polaska.
Na liniji 110 u junu je jedan putnik očitavao karticu na četiri polaska, a sada dolazi do jednog očitavanja po polasku, dok podaci sa linije 522 govore da, u odnosu na jun kada je jedan putnik očitavao karticu na tri polaska, sada to čini njih sedam po polasku.
"Nažalost, sa takvim plaćanjem, svi koji pružaju uslugu prevoza ne mogu da obavljaju svoj posao, a napominjemo da Beograd ima veoma razvijen sistem povlašćenih karata - deca, penzioneri, trudnice, osobe sa invaliditetom i da bi cene ostale pristupačne, prevoz moraju svi da plaćaju", naglasio je Bovan.
Prema njegovim rečima, u "Bus plus" sistemu javnog linijskog prevoza u Beogradu učestvuju Gradski sekretarijat za saobraćaj, GSP i "Lasta" sa oko 1.000 vozila, osam privatnih prevoznika sa 500 vozila, Apeks kao serviser naplate i građani koji naprave više od milion vožnji dnevno.
Bovan je napomenuo i da tim sistemom upravlja Direkcija za javni prevoz i, zahvalivši svima koji poštuju nove mere, naglasio da je praksa vožnje bez karte neodrživa i da dovodi u pitanje normalno funkcionisanje javnog prevoza u Beogradu.
(MONDO/agencije)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!