Vrednost ovih novih aviona je 2,7 miliona dolara. To su prvi avioni nabavljeni za Pilotsku akademiju u Vršcu u poslednjih 30 godina.
Nakon obilaska proizvodnog pogona Cesne u Independensu kod Vičite, direktor Kontrole letenja Nikola Stankov rekao je novinarima da se radi o najsavremenijim avionima za tu namenu i da je njihova nabavka deo jednog većeg projekta modernizacije Pilotske akademije u Vršcu.
"Mi ne ulažemo samo u nabavku aviona, već i u infrastrukturu vršačkog aerodroma. Unapredili smo aerodrom i obnovili toranj, dok su naši zaposleni prošli intenzivni obuku kako bi unapredili svoje znanje" rekao je Stankov.
On je dodao da se radi o najsavremenijim avionima u koje je ugrađena nova avionika, odnosno uređaji Garmin 1.000 koji omogućavaju bezbedno letenje čak i pilota početnika.
"To je veoma važno za nas jer mi planiramo da brend, kakav je bila Pilotska akademija u prošlosti, vratimo i na evropsko i na svetsko tržište. Sa ovim avionima bićemo jedan od najopremljenijih centara za školovanje pilota u Evropi", rekao je on.
Direktor SMATSA, pod čijim rukovodstvom funkcioniše i vazduhoplovna akademija u Vršcu, rekao je da ta ustanova organizuje 14 različitih kurseva i da je sposobna da školuje pilote za sve vrste dozvola- od privatnih do dozvola za profesionalne saobraćajne pilote.
"Trenutno na akademiji imamo 60 studenata, koji pohađaju razne kurseve. Sa ovih osam novih aviona imaćemo ukupno 20 letelica. To znači da ćemo biti u stanju da na godišnjem nivou školujemo najmanje 150 pilota za saobraćajne profesionalne dozvole ", rekao je
on.
Stankov je naglasio da to znači da je budućnost vršačke akademije "izvesna i uspešna" i da će ta ustanova nastaviti da učestvuje na evropskim i svetskim tenderima za školovanje pilota iz inostranstva.
On je dodao da je to prva nabavka aviona još od 1982. godine, kada su za potrebe akademije kupljene takođe letelice Cesna 172, ali u starijoj verziji.
Prema rečima direktora SMATSA, avioni će iz SAD biti prebačeni u Srbiju vazdušnim putem, sa više sletanja, u periodu od 30 oktobra do 4. novembra .
Delegacija SMATSA obišla je proizvodni pogon Cesne gde su ih domaćini upoznali sa procesom proizvodnje aviona poput Cesna 172 i ostalim klipnim i mlaznim modelima koji se sklapaju u fabrici u Independensu.
Inače avion Cesna 172 koji je SMATSA kupila u Americi predstavlja jedan od
najmasovnije proizvođenih letelica u svetu i jedan od najpouzdanijih aviona opšte namene.
Po svojoj konstrukciji, Cesna 172 je laki jednomotorni avion visokokrilac, potpuno metalne konstrukcije, sa fiksnim stajnim trapom i četiri sedišta.
Kontrukcija aviona kao visokokrilca učinila je tu letelicu jednom od najbezbednijih aviona opšte namene, sa dobrom preglednošću iz kabine.
Osim školovanja i obuke pilota, Cesna 172 se širom sveta koristi i za vazdušni prevoz i turizam, a avion je veoma popularan u aeroklubovima.
Avion je prvi put poleteo 1955. godine a u više desetina različitih verzija proizvedeno je oko 43.000 letelica tog tipa, što ga čini rekorderom na tržištu jednomotornih klipnih aviona.
Ima metalnu dvokraku elisu koju pokreće motor fabrike Lajkoming, maksimalna brzina aviona u horizontalnom letu je oko 220 kilometara na sat, a plafon leta oko 4.000 metara.
Kontrola letenja Srbije i Crne Gore kupila je od američke fabrike Cesna osam aviona modela 172 S, za potrebe SMATSA vazduhoplovne akademije u Vršcu, po ceni od 2,7 miliona dolara.
(agencije/MONDO)
Nakon obilaska proizvodnog pogona Cesne u Independensu kod Vičite, direktor Kontrole letenja Nikola Stankov rekao je novinarima da se radi o najsavremenijim avionima za tu namenu i da je njihova nabavka deo jednog većeg projekta modernizacije Pilotske akademije u Vršcu.
"Mi ne ulažemo samo u nabavku aviona, već i u infrastrukturu vršačkog aerodroma. Unapredili smo aerodrom i obnovili toranj, dok su naši zaposleni prošli intenzivni obuku kako bi unapredili svoje znanje" rekao je Stankov.
On je dodao da se radi o najsavremenijim avionima u koje je ugrađena nova avionika, odnosno uređaji Garmin 1.000 koji omogućavaju bezbedno letenje čak i pilota početnika.
"To je veoma važno za nas jer mi planiramo da brend, kakav je bila Pilotska akademija u prošlosti, vratimo i na evropsko i na svetsko tržište. Sa ovim avionima bićemo jedan od najopremljenijih centara za školovanje pilota u Evropi", rekao je on.
Direktor SMATSA, pod čijim rukovodstvom funkcioniše i vazduhoplovna akademija u Vršcu, rekao je da ta ustanova organizuje 14 različitih kurseva i da je sposobna da školuje pilote za sve vrste dozvola- od privatnih do dozvola za profesionalne saobraćajne pilote.
"Trenutno na akademiji imamo 60 studenata, koji pohađaju razne kurseve. Sa ovih osam novih aviona imaćemo ukupno 20 letelica. To znači da ćemo biti u stanju da na godišnjem nivou školujemo najmanje 150 pilota za saobraćajne profesionalne dozvole ", rekao je
on.
Stankov je naglasio da to znači da je budućnost vršačke akademije "izvesna i uspešna" i da će ta ustanova nastaviti da učestvuje na evropskim i svetskim tenderima za školovanje pilota iz inostranstva.
On je dodao da je to prva nabavka aviona još od 1982. godine, kada su za potrebe akademije kupljene takođe letelice Cesna 172, ali u starijoj verziji.
Prema rečima direktora SMATSA, avioni će iz SAD biti prebačeni u Srbiju vazdušnim putem, sa više sletanja, u periodu od 30 oktobra do 4. novembra .
Delegacija SMATSA obišla je proizvodni pogon Cesne gde su ih domaćini upoznali sa procesom proizvodnje aviona poput Cesna 172 i ostalim klipnim i mlaznim modelima koji se sklapaju u fabrici u Independensu.
Inače avion Cesna 172 koji je SMATSA kupila u Americi predstavlja jedan od
najmasovnije proizvođenih letelica u svetu i jedan od najpouzdanijih aviona opšte namene.
Po svojoj konstrukciji, Cesna 172 je laki jednomotorni avion visokokrilac, potpuno metalne konstrukcije, sa fiksnim stajnim trapom i četiri sedišta.
Kontrukcija aviona kao visokokrilca učinila je tu letelicu jednom od najbezbednijih aviona opšte namene, sa dobrom preglednošću iz kabine.
Osim školovanja i obuke pilota, Cesna 172 se širom sveta koristi i za vazdušni prevoz i turizam, a avion je veoma popularan u aeroklubovima.
Avion je prvi put poleteo 1955. godine a u više desetina različitih verzija proizvedeno je oko 43.000 letelica tog tipa, što ga čini rekorderom na tržištu jednomotornih klipnih aviona.
Ima metalnu dvokraku elisu koju pokreće motor fabrike Lajkoming, maksimalna brzina aviona u horizontalnom letu je oko 220 kilometara na sat, a plafon leta oko 4.000 metara.
Kontrola letenja Srbije i Crne Gore kupila je od američke fabrike Cesna osam aviona modela 172 S, za potrebe SMATSA vazduhoplovne akademije u Vršcu, po ceni od 2,7 miliona dolara.
(agencije/MONDO)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji