Dačić je, nakon obilaska radova sa borčanske strane sa ministrom saobraćaja Milutinom Mrkonjićem i predsednikom Skupštine grada Aleksandrom Antićem, izjavio da je veoma zadovoljan dinamikom izgradnje mosta i da predstavnici ministarstva i grada posebno hvale kineske izvođače.

On je istakao da je to veoma značajan projekat za dalju saradnju sa kineskim partnerima na realizaciji infrastrukturnih projekata kao i da su u tom smislu projekat izgrdanje mosta Zemun-Borča i revitalizacija TE Kostolac pionirski projekti od kojih će zavisti dalje angažovanje kineskih kompanija u Srbiji.

CRBC se, prema rečima Dačića, interesuje i za učešće u izgradnji dela autoputa prema Crnoj Gori.

Predstavnici Srbije potpisali su sa CRBC predugovor za izgradnju dva autoputa u Srbiji od Pojata do Preljine i od Novog Sada do Rume.

Dačić je pohvalio i domaće kompanije koje su započele izgradnju pristupne saobraćajnice od mosta Zemun-Borča do Zrenjaninskog puta.

Premijer je istakao da će most i pristupne saobraćajnice značajno doprineti razvoju tog dela Beograda.

On je rekao da je Kina važan strateški partner Srbije i da naša zemlja dodatno želi da razvija prijateljske odnose sa tom zemljom koja će od sredstava namenjenih finansiranju projekta u jugoistočnoj Evropi izdvojiti deo novca i za naše projekte.

Radovi na mostu Zemun-Borča počeli su krajem oktobra 2011. godine, od 30 planiranih stubova postavljeno je 24, postavljen je prvi deo kolovozne konstrukcije budućeg mosta i u vodi su izbetonirani glavni stubovi.

CRBC je osnovao ogranke u više od 40 zemalja i regija, sa razgranatom mrežom u Aziji, Africi i Evropi, a prvi evropski ogranak je osnovan u Beogradu radi izgradnje mosta između Zemuna i Borče u dužini od 1,5 kilometara sa pripadajućim saobraćajnicama koje će biti duge 21,5 kilometara.

To je prvi saobraćajni infrastrukturni projekat koji predstavlja osnov za Sporazum o tehničkoj saradnji na polju infrastrukture, koji je potpisan izmedu Vlade Srbije i NR Kine u aprilu 2010.

Investicija je vredna 170 miliona evra - 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, a 15 odsto sredstava obezbeđuju država Srbija i Grad Beograd.

Ukupna vrednost mosta sa pristupnim saobracjanicama je 260 milona dolara, a više od polovine tih sredstava pripašće domaćim firmama.

Rok otplate kredita Eksim banke je 15 godina, sa počekom od tri godine i fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje.

Prema ugovoru, predviđeno je da domaće građevinske firme učestvuju u 45 odsto posla, kao i domaći proizvođači građevinskog materijala.

U okviru tog projekta biće izgrađene pristupne saobraćajnice od Novosadskog puta do ulice Cara Dušana, kao i od Batajničkog i Zrenjaninskog puta do Pančevackog mosta.

Most Zemun-Borča biće deo obilaznice oko Beograda i treba da poveže Zrenjaninski i Pančevački put, čime će se ostvariti i bolja saobraćajna veza za više od pola miliona stanovnika opština Zemun, Palilula i Novi Beograd.

Ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović potpisala je krajem decembra sa CRBC predugovor za izgradnju dva autoputa u Srbiji - Moravski koridor od Pojata do Preljine i autoput Novi Sad - Ruma, u ukupnoj dužini oko 140 kilometara, a vrednost radova je 642 miliona evra.

CRBC je u sastavu Kineske kompanije za telekomunikacije i infrastrukturu (C C C C International), sa kojom je u decembru Ministarstvo saobraćaja potpisalo Memorandum koji je predviđeno učešće te kompanije u projektima za modernizaciju pruga u Srbiji.

(Tanjug, foto: Tanjug, Tanja Valič)