Jat trenutno leti sa sedam od ukupno 13 aviona, od kojih se dva iznajmljena pripremaju za povratak vlasniku, a četiri su na redovnim popravkama.
"Čekali smo novac iz kredita da kupimo rezervne delove kako bi započeli remonte", kažu u Jat ervejzu.
Jat je za tu namenu dobio kredit od 10 miliona evra, novac je, kako su preneli pojedini mediji, legao na račun ali je polovina odmah prosleđena Naftnoj industriji Srbije na ime obaveza za gorivo, a ostatak će biti utrošen na rezervne delove i servis aviona, zbog čega su otkazani pojedini letovi.
Sudbinu Jata trebalo bi da razjasni oformljena Radna grupa za analizu stanja i pripremu mera za oporavak Jata, koja će uskoro da predloži mere za rešavanje sudbine nacionalne aviokompanije.
Jedna od dilema je da li će Jat i dalje biti klasičan nacionalni avioprevoznik ili niskobudžetna aviokompanija.
Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije pozvao je danas predstavnike države da hitno reaguju radi obezbeđenja kontinuiteta rada aviokompanije Jat ervejz i zaštite tržišta Srbije i upozorio da se pomenuta Radna grupa nije sastala mesec dana.
Sa druge strane, ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić je prošle sedmice najavio da bi reorganizovani Jat bi mogao da funkcioniše već od početka marta, kao i da će dugovi te kompanije morati da se prenesu na državu.
"Sve više sam siguran, bez obzira na interesovanje mnogih kompanija iz sveta, sa Bliskog i Dalekog istoka, iz Rusije ili Nemačke..., sve više sam uveren i to iznosim kao svoj predlog - da će Jat ostati kompanija kakva jeste", rekao je Mrkonjić Tanjugu.
On je naveo da će deo radne snage koji ispunjava uslove za socijalni program dobiti novac da ode u penziju ili na neka druga mesta.
"Takođe, sve više sam siguran da dugovi Jata moraju na neki način da se prenesu na državu i da Jat - sa postojećim slotovima (prava sletanja i uzletanja) i kadrovima koji bi nam ostali, sa sadašnjim avionima i lizingom par novih aviona - da će takva kompanija biti moguća i ostvarljiva već početkom marta", istakao je ministar saobraćaja.
Osnivanje nove nacionalne aviokompanije bila je ideja prethodne vlade, koja je 2010. donela tu odluku i godinu dana kasnije raspisala tender za izbor strateškog partnera, ali se nije javio nijedan ponuđač.
Jat je bio ponuđen na prodaju i 2008. godine, ali se i na taj tender, kada je bilo ponuđeno 51 odsto kapitala Jata po ceni od 51 miliona evra, niko nije javio.
(Tanjug, foto: airbus.com)
"Čekali smo novac iz kredita da kupimo rezervne delove kako bi započeli remonte", kažu u Jat ervejzu.
Jat je za tu namenu dobio kredit od 10 miliona evra, novac je, kako su preneli pojedini mediji, legao na račun ali je polovina odmah prosleđena Naftnoj industriji Srbije na ime obaveza za gorivo, a ostatak će biti utrošen na rezervne delove i servis aviona, zbog čega su otkazani pojedini letovi.
Sudbinu Jata trebalo bi da razjasni oformljena Radna grupa za analizu stanja i pripremu mera za oporavak Jata, koja će uskoro da predloži mere za rešavanje sudbine nacionalne aviokompanije.
Jedna od dilema je da li će Jat i dalje biti klasičan nacionalni avioprevoznik ili niskobudžetna aviokompanija.
Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije pozvao je danas predstavnike države da hitno reaguju radi obezbeđenja kontinuiteta rada aviokompanije Jat ervejz i zaštite tržišta Srbije i upozorio da se pomenuta Radna grupa nije sastala mesec dana.
Sa druge strane, ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić je prošle sedmice najavio da bi reorganizovani Jat bi mogao da funkcioniše već od početka marta, kao i da će dugovi te kompanije morati da se prenesu na državu.
"Sve više sam siguran, bez obzira na interesovanje mnogih kompanija iz sveta, sa Bliskog i Dalekog istoka, iz Rusije ili Nemačke..., sve više sam uveren i to iznosim kao svoj predlog - da će Jat ostati kompanija kakva jeste", rekao je Mrkonjić Tanjugu.
On je naveo da će deo radne snage koji ispunjava uslove za socijalni program dobiti novac da ode u penziju ili na neka druga mesta.
"Takođe, sve više sam siguran da dugovi Jata moraju na neki način da se prenesu na državu i da Jat - sa postojećim slotovima (prava sletanja i uzletanja) i kadrovima koji bi nam ostali, sa sadašnjim avionima i lizingom par novih aviona - da će takva kompanija biti moguća i ostvarljiva već početkom marta", istakao je ministar saobraćaja.
Osnivanje nove nacionalne aviokompanije bila je ideja prethodne vlade, koja je 2010. donela tu odluku i godinu dana kasnije raspisala tender za izbor strateškog partnera, ali se nije javio nijedan ponuđač.
Jat je bio ponuđen na prodaju i 2008. godine, ali se i na taj tender, kada je bilo ponuđeno 51 odsto kapitala Jata po ceni od 51 miliona evra, niko nije javio.
(Tanjug, foto: airbus.com)
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte