Među prvima je na izazov socijalne korpe odgovorio DIS , kao najveća domaća trgovina. Među artiklima koje su u ovoj kompaniji "odredili" za socijalnu korpu prednjače oni sa njihovom trgovačkom markom "Dobro".
Koje su robne i trgovačke marke trgovinskih lanaca u Srbiji pročitajte ovde.
Tako ulje "Dobro" od litar košta 139.99 dinara, svinjska mast Dobro kilogram - 206.99, mleveno svinjsko meso 351.99 za kilogram, pileća viršla RF Dobro kilogram - 210.99, pirinač dugo zrno Dobro kilogram 67.99, brašno T-500 Dobro 42.99, makaroni sa jajima Dobro 400 grama - 41.99, jedno jaje "A" klase - 10.99, litar jogurta Dobro 2,8%mm - 69.99, kafa Dobro od 200 grama - 119.99 dinara.
Voda negazirana Dobro od šest litara - košta 54.99, kupka FRUITY Dobro 500 mililitara - 89.99, kupka CITRUS Dobro 500 mililitara - 89.99, kupka VANILA Dobro 500 mililitara - 89.99, tečnost za sudove limun Dobro 1 litar - 69.99, tečnost za sudove jabuka Dobro 1 litar - 69.99, tečnost za sudove narandža Dobro 1 litar- 69.99, deterdžent za rublje limunov cvet Dobro tri kilograma - 299.99, deterdžent za rublje miris lipe Dobro 3 kilogram - 299.99 i toalet papir Dobro od deset rolni - 119.99 dinara
Kako prenose mediji kod DIS-a najviše je pojeftinila kafa - 20 odsto, a najmanje jogurt svega pet posto.
U radnjama Merkatora i Rode od danas se može naći 19 proizvoda iz socijalne korpe po cenama nižim od 13 do 32 odsto, saopštio je trgovinski lanac Merkator.
Kako je saopšteno, od 30 do 32 odsto snižena je određena roba marka sapuna i šampona.
Za 13 do 23 odsto niže su cene određene robne marke prehrambenih proizvoda - posebna kobasica, jetrena pašteta, pileća viršla, jogurt, pavlaka, pirinač, brašno, testenina, čokolada, keks, kafa, ali i deterdžent za suđe, pelena i toalet papir. Od sedam do 11 odsto sniženi su sveže mleko i sok, a za dva odsto ulje.
Akcija se sprovodi pod nazivom "Socijalno odgovorna Roda", a cilj je kako navode da se podrži najugroženija kategorija stanovništva i da se nastavi sa aktivnostima društveno odgovornog poslovanja u periodu oslabljene kupovne moći i pada potrošnje građana. I „Idea“ je svojim potrošačima omogućila da kupuju mleko, jogurt, šećer, brašno, kafu, sveže meso, luk po nižim cenama.
Kompanija IDEA je, u skladu sa potpisanom Deklaracijom sa Ministarstvom trgovine, formirala "socijalnu korpu" i svi proizvodi koji pripadaju ovoj grupi biće označeni oznakom "IDEAlan izbor".
Korpu čine: svinjska plećka bez koske, juneća leđa sa koskom, toalet papir Perfex Boni 4/1 troslojni, šećer Sunoko 1 kilogram ,kafa Gold Grand 100g, pšenično brašno T500 Fidelinka kilogram, medeno srce biskvit Pionir 150g, Ajvar K plus blagi 680g,mleko pasterizovano 2,8% m.m. 1,5l Dukat, Jogurt Moja kravica 2,8% m.m. 1,5kg, maslac 125g Imlek,viršla delikates Carnex 205g,gudi posebna kobasica Neoplanta 370g,crni luk,jabuka Zlatni delišes i pipi kobasica Neoplanta 370g+20% gratis.
Iz ponude u kompaniji izdvajaju nekoliko artikala koji su sniženi 15 i više odsto i to pšenično brašno Fidelinka T500 od 1 kilogram po ceni od 48,99 dinara, ajvar K plus blagi 680g 148,99 dinara, medeno srce biskvit 150g 79,99 dinara.
U sastavu "socijalne korpe" u trgovinskom lancu Kompanije Univereksport nalazi se 16 artikala koji spadaju u najprodavanije u pripadajućoj robnoj grupi i koji su nephodni u svakodnevnoj upotrebi potrošača, a ti artikli su sniženi između pet i 15 procenata, izjavila je danas portparolka Univereksporta, Olivera Ćirković.
Ona je u izjavi Tanjugu istakla da je pri kreiranju sastava "socijalne korpe", Kompanija Univereksport vodila računa o potrošačima i njihovim svakodnevnim potrebama za određenim namirnicama, odnosno, kako je rekla, vođeno je računa da od te korpe potrošači zaista imaju praktičnu korist, a ne da ta korpa postoji forme radi.
"Interesovanje potrošača za socijalnu korpu je izuzetno veliko, ali obzirom da je prošao samo jedan dan od početka primene socijalne korpe, još se nalazimo u fazi ispitivanja, tokom koje se potrošači raspituju za tu korpu i za pojedine proizvode koje se nalaze u njoj", rekla je Ćirkovićeva.
Portparolka Univereksporta je naglasila da će ta kompanija svojim potrošačima pružiti mogućnost da listu artikala, za koje žele da se nađu u ponudi "socijalne korpe", dostave putem svih prodajnih objekata i putem korporativnog web sajta, kao i putem Facebook i Twitter stranice.
"Univereksportovu "socijalnu korpu" uglavnom sačinjavaju prehrambene namirnice, suhomesnati proizvodi, viršle, pirinač, brašno ulje, hleb, kafa i sredstva za higijenu", kazala je Olivera Ćirković, dodajući da će Univereksport u budućnosti "socijalnu kompu" proširiti i prilagođavati zahtevima potrošača.
Pored pomenutih u akciju "socijalne korpe" uključili su se i trgovački lanci Veropulos,Aman i Gomeks
Delez Srbija smatra prihvatljivim koncept socijalne korpe i u narednom periodu će razmotriti načine da se uključi u tu akciju, poručili su danas predstavnici tog trgovinskog lanca, u razgovoru sa potpredsednikom Vlade Srbije i ministrom spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasimom Ljajićem.
Predstavnici Delez Srbija, koje je predvodio generalni direktor Dejvid Vander Skuren, su tokom razgovora istakli da će u narednom periodu razmotriti modalitete na koje ta kompanija može da podrži tu dobrovoljnu akciju, koju su prihvatili trgovinski lanci i pojedini proizvođači prehrambenih i higijenskih artikala u Srbiji.
Kako se navodi u saopštenju ministarstva, sagovornici su se saglasili i da je pravi put za pun razvoj tržišta u Srbiji podrška konceptu slobodne konkurencije i principima koji stvaraju uslove za predvidivo poslovanje svih aktera.
Ljajić je najavljujući socijalnu korpu kazao da će uključivanjem većeg broja proizvođača u ponudu jeftinije robe "akcija dobiti na težini" i da će se povećati broj proizvoda koji su deo "socijalne korpe", ističući da je zadovoljan rezultatima.
"Svako ko bude hteo da učestvuje u svakom trenutku može da se pridruži akciji, necemo nikoga terati da se priključi, jer bi se time ugrožili tržišni principi i konkurencija", dodao je Ljajić.
On je kazao i da očekuje da se i drugi trgovinski lanci uključe u tu akciju.
Udruženja potrošača su negativno ocenila ovu kampanju kao nešto čija je namera bila dobra ali će realizacija biti loša.
Prema statističi potrošnje, jasno je da bi okosnicu korpe trebalo da čini hrana, ali i da bi u nju nekako trebalo ubaciti struju i komunalije.
Jer, kada se pogleda "na šta odlaze pare" građana Srbije, odnosi su približni i za gradsko i za vangradsko stanovništvo.
Prvi troše 42,1 odsto za hranu i bezalkoholna pića a 16,2 odsto za stanovanje, vodu, el. energiju, gas i ostala goriva, dok je kod "ostalih" taj odnos 44,2 odsto i 14,9 odsto.
(Rade Repija/MONDO Foto: Ilustracija Guliver Getty Thinkstock)
Koje su robne i trgovačke marke trgovinskih lanaca u Srbiji pročitajte ovde.
Tako ulje "Dobro" od litar košta 139.99 dinara, svinjska mast Dobro kilogram - 206.99, mleveno svinjsko meso 351.99 za kilogram, pileća viršla RF Dobro kilogram - 210.99, pirinač dugo zrno Dobro kilogram 67.99, brašno T-500 Dobro 42.99, makaroni sa jajima Dobro 400 grama - 41.99, jedno jaje "A" klase - 10.99, litar jogurta Dobro 2,8%mm - 69.99, kafa Dobro od 200 grama - 119.99 dinara.
Voda negazirana Dobro od šest litara - košta 54.99, kupka FRUITY Dobro 500 mililitara - 89.99, kupka CITRUS Dobro 500 mililitara - 89.99, kupka VANILA Dobro 500 mililitara - 89.99, tečnost za sudove limun Dobro 1 litar - 69.99, tečnost za sudove jabuka Dobro 1 litar - 69.99, tečnost za sudove narandža Dobro 1 litar- 69.99, deterdžent za rublje limunov cvet Dobro tri kilograma - 299.99, deterdžent za rublje miris lipe Dobro 3 kilogram - 299.99 i toalet papir Dobro od deset rolni - 119.99 dinara
Kako prenose mediji kod DIS-a najviše je pojeftinila kafa - 20 odsto, a najmanje jogurt svega pet posto.
U radnjama Merkatora i Rode od danas se može naći 19 proizvoda iz socijalne korpe po cenama nižim od 13 do 32 odsto, saopštio je trgovinski lanac Merkator.
Kako je saopšteno, od 30 do 32 odsto snižena je određena roba marka sapuna i šampona.
Za 13 do 23 odsto niže su cene određene robne marke prehrambenih proizvoda - posebna kobasica, jetrena pašteta, pileća viršla, jogurt, pavlaka, pirinač, brašno, testenina, čokolada, keks, kafa, ali i deterdžent za suđe, pelena i toalet papir. Od sedam do 11 odsto sniženi su sveže mleko i sok, a za dva odsto ulje.
Akcija se sprovodi pod nazivom "Socijalno odgovorna Roda", a cilj je kako navode da se podrži najugroženija kategorija stanovništva i da se nastavi sa aktivnostima društveno odgovornog poslovanja u periodu oslabljene kupovne moći i pada potrošnje građana. I „Idea“ je svojim potrošačima omogućila da kupuju mleko, jogurt, šećer, brašno, kafu, sveže meso, luk po nižim cenama.
Kompanija IDEA je, u skladu sa potpisanom Deklaracijom sa Ministarstvom trgovine, formirala "socijalnu korpu" i svi proizvodi koji pripadaju ovoj grupi biće označeni oznakom "IDEAlan izbor".
Korpu čine: svinjska plećka bez koske, juneća leđa sa koskom, toalet papir Perfex Boni 4/1 troslojni, šećer Sunoko 1 kilogram ,kafa Gold Grand 100g, pšenično brašno T500 Fidelinka kilogram, medeno srce biskvit Pionir 150g, Ajvar K plus blagi 680g,mleko pasterizovano 2,8% m.m. 1,5l Dukat, Jogurt Moja kravica 2,8% m.m. 1,5kg, maslac 125g Imlek,viršla delikates Carnex 205g,gudi posebna kobasica Neoplanta 370g,crni luk,jabuka Zlatni delišes i pipi kobasica Neoplanta 370g+20% gratis.
Iz ponude u kompaniji izdvajaju nekoliko artikala koji su sniženi 15 i više odsto i to pšenično brašno Fidelinka T500 od 1 kilogram po ceni od 48,99 dinara, ajvar K plus blagi 680g 148,99 dinara, medeno srce biskvit 150g 79,99 dinara.
U sastavu "socijalne korpe" u trgovinskom lancu Kompanije Univereksport nalazi se 16 artikala koji spadaju u najprodavanije u pripadajućoj robnoj grupi i koji su nephodni u svakodnevnoj upotrebi potrošača, a ti artikli su sniženi između pet i 15 procenata, izjavila je danas portparolka Univereksporta, Olivera Ćirković.
Ona je u izjavi Tanjugu istakla da je pri kreiranju sastava "socijalne korpe", Kompanija Univereksport vodila računa o potrošačima i njihovim svakodnevnim potrebama za određenim namirnicama, odnosno, kako je rekla, vođeno je računa da od te korpe potrošači zaista imaju praktičnu korist, a ne da ta korpa postoji forme radi.
"Interesovanje potrošača za socijalnu korpu je izuzetno veliko, ali obzirom da je prošao samo jedan dan od početka primene socijalne korpe, još se nalazimo u fazi ispitivanja, tokom koje se potrošači raspituju za tu korpu i za pojedine proizvode koje se nalaze u njoj", rekla je Ćirkovićeva.
Portparolka Univereksporta je naglasila da će ta kompanija svojim potrošačima pružiti mogućnost da listu artikala, za koje žele da se nađu u ponudi "socijalne korpe", dostave putem svih prodajnih objekata i putem korporativnog web sajta, kao i putem Facebook i Twitter stranice.
"Univereksportovu "socijalnu korpu" uglavnom sačinjavaju prehrambene namirnice, suhomesnati proizvodi, viršle, pirinač, brašno ulje, hleb, kafa i sredstva za higijenu", kazala je Olivera Ćirković, dodajući da će Univereksport u budućnosti "socijalnu kompu" proširiti i prilagođavati zahtevima potrošača.
Pored pomenutih u akciju "socijalne korpe" uključili su se i trgovački lanci Veropulos,Aman i Gomeks
Delez Srbija smatra prihvatljivim koncept socijalne korpe i u narednom periodu će razmotriti načine da se uključi u tu akciju, poručili su danas predstavnici tog trgovinskog lanca, u razgovoru sa potpredsednikom Vlade Srbije i ministrom spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasimom Ljajićem.
Predstavnici Delez Srbija, koje je predvodio generalni direktor Dejvid Vander Skuren, su tokom razgovora istakli da će u narednom periodu razmotriti modalitete na koje ta kompanija može da podrži tu dobrovoljnu akciju, koju su prihvatili trgovinski lanci i pojedini proizvođači prehrambenih i higijenskih artikala u Srbiji.
Kako se navodi u saopštenju ministarstva, sagovornici su se saglasili i da je pravi put za pun razvoj tržišta u Srbiji podrška konceptu slobodne konkurencije i principima koji stvaraju uslove za predvidivo poslovanje svih aktera.
Ljajić je najavljujući socijalnu korpu kazao da će uključivanjem većeg broja proizvođača u ponudu jeftinije robe "akcija dobiti na težini" i da će se povećati broj proizvoda koji su deo "socijalne korpe", ističući da je zadovoljan rezultatima.
"Svako ko bude hteo da učestvuje u svakom trenutku može da se pridruži akciji, necemo nikoga terati da se priključi, jer bi se time ugrožili tržišni principi i konkurencija", dodao je Ljajić.
On je kazao i da očekuje da se i drugi trgovinski lanci uključe u tu akciju.
Udruženja potrošača su negativno ocenila ovu kampanju kao nešto čija je namera bila dobra ali će realizacija biti loša.
Prema statističi potrošnje, jasno je da bi okosnicu korpe trebalo da čini hrana, ali i da bi u nju nekako trebalo ubaciti struju i komunalije.
Jer, kada se pogleda "na šta odlaze pare" građana Srbije, odnosi su približni i za gradsko i za vangradsko stanovništvo.
Prvi troše 42,1 odsto za hranu i bezalkoholna pića a 16,2 odsto za stanovanje, vodu, el. energiju, gas i ostala goriva, dok je kod "ostalih" taj odnos 44,2 odsto i 14,9 odsto.
(Rade Repija/MONDO Foto: Ilustracija Guliver Getty Thinkstock)
"Dok sam živ, plakaću za njima": Goran Vesić kroz suze objasnio zašto podnosi ostavku (Video)
Zvezda od dominacije do problema u Pioniru: Trojkaška rapsodija, drama i pobeda u derbiju kola!
Dominacija Partizana u Železniku: Ubedljiva pobeda za 7-0, razigrao se i Vašington
Goran Vesić podnosi ostavku!
Kevin Panter prvi put postao MVP meseca u Evroligi: Najbolji meč odigrao protiv Crvene zvezde