Da li znate da građani Meksiko Sitija u saobraćajnim gužvama godišnje provedu 227 sati, a Bukurešta 218 sati?
Dobrodošli u buducnost.
U jednom trenutku ste voženi gradskim ulicama, a onda dolazite do stanice na kojoj kabinu vozila preuzimaju cetiri elise i nose vas gde god poželite, dok modul s tockovima ostaje na tlu.
Ovo je, u najkracem, opis zajednickog projekta Urban Air Mobility i koncept vozila "Pop.Up Next", iza kojeg stoje Erbas, Audi i dizajnerska kuca Italdizajn.
Vozilo je predstavljeno na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a takode je dobilo nagradu za dizajn automobila u gradovima buducnosti.
Projekat je ove nedelje dobio "zeleno svetlo" i od nemackih vlasti, pa ce uskoro krenuti i testiranja ovog leteceg taksija u Audijevog sedištu u Ingolštatu.
Za sada nije poznato kada ce ovaj projekat zaživeti jer je potrebno dodatno usavršiti tehnologiju, jer ovo vozilo mora dostici najviši, nivo 5 autonomne vožnje.
Ovo nije prvo vozilo ovakve prirode. Kineski taksi-dron "ehang 184" je vec imao probne vožnje u Gvandžou, gradu na jugu najmnogoljudnije zemlje sveta, a i Uber sprema slicnu letelicu.
Svi ovi koncepti su namenjeni korišcenju u megagradovima sa preko 10 miliona stanovnika gde su vec sad gužve neverovatne i gde ljudi potroše na desetine, pa i stotine sati godišnje u gužvama. Prema TomTom saobracajnom indeksu, vozaci u Los Andelesu provedu u saobracajnoj gužvi 170 sati godišnje, a u Meksiko Sitiju cak 227 sati!
Situacija nije ništa bolja ni na starom kontinentu, a evropski "šampion" je Bukurešt sa "bacenih" 218 sati godišnje. Ocekuje se da ce se ova zagušenja pojacati u narednim godinama. Procenjuje se da saobracajne gužve koštati žitelje SAD i EU 300 milijardi dolara do 2030. Do tada se, prema nekim studijama, ocekuje da širom sveta nikne više od 40 megagradova, a cak pet milijardi ljudi ce živeti u urbanim naseljima.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.