• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Auto tech

Testiranje nove Korse: "Autoban", elektroškovi i -30C

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Šesta generacija popularnog gradskog automobila stiže na leto. Od 1982. Opel Korsa je prodata u više od 13,6 miliona primeraka.

opel korsa Izvor: promo/Opel

Od januara, Opelovi ekspertski inženjeri za šasiju, pogonske jedinice, elektroniku, osvetljenje i ostale sisteme koriste dugu polarnu zimu na samom severu Evrope za intenzivna testiranja na vrlo niskim temperaturama kako bi vozili predprukcijsku verziju Opel Korse šeste generacije.

Kamuflirana Korsa se vozi po zamrznutim jezerima i putevima prekrivenim snegom, pri temperaturama od -30C. Cilj ovih ekstremnih testova jeste provera svih kontrolnih sistema vozila, bez obzira pod točkovima led, sneg, lapavica ili asfalt.

opel korsa Izvor: promo/Opel

A Opelovi inženjeri tamo kalibrišu šasiju, kako bi fino podesili granicu gde "zabava u vožnji" treba da prestane, a počne kontrola stabilnosti.

Duge polarne noći takođe su obezbedile detaljno testiranje adaptivne IntelliLux LED tehnologije koja će, nakon što je nakon Astre i Insignije, sada biti po prvi put dostupna i u Korsi.

Šta sve znamo o novoj Korsi

Nova Korsa će biti lakša za 10 procenata od prethodnog modela, zahvaljujući upotrebi novih materijala.

Pored toga, automobili trenutno obilaze i krugove na stazama u Dudenhofen test centru. Dugački pravci su služili da se nova generacija spremi za vožnju na autobanu. Upravljanje koje zavisi od brzine je podešeno za optimalnu preciznost, progresivni rast sile potrebne za upravljanje i dobar odziv. Amortizeri su dizajnirani da u istom trenutku reaguju prilikom nailaska na najmanju neravninu na putu ili kod promene pravca.

opel korsa Izvor: promo/Opel

Predprodukcijski automobili koji se koriste za sve ove testove takođe su morali da ispune visoke standarde za prelazak u drugu voznu traku i stabilnost prilikom kočenja. Nova Corsa mora ostati upravljiva čak i pri brzinama višim od 140 km/h, a preupravljanje prilikom kočenja je zabranjeno. Karoserija je takođe testirana kada se automobil kretao velikim brzinama po ovalnoj stazi. Tada nijedan deo ne sme da se pomera, vibrira ili proizvodi naporan zvuk.

Paralelno sa test vožnjama, Korsa prolazi i rigorozne laboratorijske analize u središtu kompanije u Riselshajmu. Testovi elektromagnetne kompatibilnosti (EMC), na primer, odvijaju se tokom razvoja. Oni osiguravaju da razni elektronski sistemi nisu osetljivi na smetnje.

opel korsa Izvor: promo/Opel

U prošlosti to je bilo bitno samo kako bi se sprečilo pucketanje prilikom slušanja radija koje su uzrokovali alternator, paljenje motora, brisači vetrobranskog stakla ili slični sistemi.

U današnje vreme ovaj zadatak je mnogo kompleksniji jer elektronskih sistema ima "bezbroj". Tu spadaju bezbednosni sistemi kao što je ESP, brojni sistemi asistencije, poput matrix prednjih svetala, ali i ceo info-zabavni sistem.

Paralelno sa modelima, čije će motore pokretati motori sa unutrašnjim sagorevanjem, Opel sprema i prvu potpuno električnu Korsu. Sve verzije će krenuti paralelno sa prodajom početkom ovog leta.

U komori unutar EMC laboratorije u Riselshajmu specijalno napravljenoj za ova testiranja, Opelov tim isprobava imunost elektronskih sistema automobila na elektromagnetno zračenje. Ovo se može izvoditi putem kablova unutar električne instalacije ili kroz vazduh. Testirani automobil je izložen zračenju u širokom rasponu frekvencija. Specijalni apsorberi na zidovima "upijaju" emitovano zračenje, pa inženjeri na ovaj način dobijaju jasne i pouzdane podatke. Automobil dobija zeleno svetlo tek kada su svi njegovi sistemi pokazali imunost na elektromagnetno zračenje.

Nova Korsa je već položila svoj ispit – elektronika je optimalno zaštićena od smetnji, saopštio je ovaj nemački proizvođač.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special-image

PRODAVNICA

TAMPON ZONA

HOROSKOP

Odličan vođa i organizator, s tim što nije uvek spreman da vidi sopstvene greške. Misli da sve radi najbolje. Ugled...

Vredna i odgovorna osoba, ništa ne ostavlja za sutra. Bik je uvek spreman da sasluša mišljenje kolega i nadređenih,...

Blizanac ima dva lica: svetu pokazuje lepše, naglas govori ono što drugi žele da čuju, dok je u glavi i srcu,...

Naizgled hiroviti, a zapravo posvećeni i studiozni u svemu što rade. Dobro procenjuju druge ljude, pa ako Vas ne...

Device su sklone perfekcionizmu u svemu. Vole da je sve na svom mestu, da sve ide po planu, ne podnose haos i...

Vaga, kao jedini predmet u Zodijaku, meri sve što može, ali im je najbitniji balans, sklad, mir u kući. Ne...

Kontradiktorni su u svemu. Život i vole i mrze. Nemojte im naređivati, osim ako ne želite da ih oterate. Neće vas...

Ono što odlikuje svakog Strelca je smisao za humor. Oni su uvek veseli, zanimljivi, najglasniji u društvu. Imaju...

Jarčevi nikada ne odustaju. Karijeristi. Autoriteti. Oni su dobri organizatori, ali često teški i sebi i drugima....

Neobični, drugačiji, misle da su uvek na vrhu sveta. Impulsivni su, ali dobri prijatelji, pre svega savetnici....

Sanjari, imaju svoj tihi svet. Retko ko ih stvarno poznaje. Uglavnom su religiozni. Znak Ribe je znak noći, snova i...

Lav obožava da bude u centru pažnje. Ne voli kad mu se naređuje, ali ni kada ga pitate za novčano stanje. I ne...

KOLUMNE

MONDO IZDVOJENO

Inicijalizacija u toku...
loader