Facebook lazne vesti Rusija kriva.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vesti

Facebook okrivio Ruse za širenje lažnih vesti

Izvor MONDO/Agencije
Izvor MONDO/Agencije

Tramp, ipak izabran zato što je Rusija širila dezinformacije na Facebook mreži?

Američka kompanija Facebook saopštila je da je otkrila izvore povezane sa Rusijom, koji su platili 100.000 dolara za hiljade političkih reklama na toj mreži.

Plasiranje lažnih informacija odigralo se u protekle dve godine, prenosi BBC. Facebook je o tome, kako je saopšteno, obavestio američke vlasti koje istražuju navodnu umešanost Rusije u predsedničke izbore u SAD 2016. godine. "U sklopu proruske kampanje, potrošeno je 100.000 dolara na oko 3.000 reklama u periodu od dve godine, zaključno sa majem 2017. godine", saopštila je ta društvena mreža.

Dokazi su predati specijalnom tužiocu Robertu Mileru, koji nadzire istragu o navodnoj umešanosti Rusije u prošlogodišnje američke predsedničke izbore.

Plaćeni oglasi su korisnike usmeravali ka 470 naloga koji su širili lažne informacije ili su kršili uslove te društvene mreže. "Reklame i nalozi su se fokusirali na širenje različitih društvenih i političkih poruka", navodi se u saopštenju Facebook-a. "Ti nalozi su sada ugašeni", izjavio je direktor Facebook kompanije za bezbednost Aleks Stamos.

Proruska kampanja je otkrivena u sklopu interne istrage Fejsbuka o mogućim zloupotrebama te društvene mreže tokom predizborne kampanje u SAD.

Ne verujte baš u sve što Facebook kaže...

Popularni američki IT sajt, The Verge, smatra da je Facebook ovim potezom izgubio na kredibilitetu i da se u ovo što su objavili u vezi sa ruskim reklamama ne može verovati. Oni se pre svega bave proračunom i delom koji bi mogao dovesti do pobede Trampa na američkim izborima ruskim obmanama. S tim u vezi sajt navodi da 100.000 dolara nikako ne može biti ni približno dovoljno za ovo što Facebook pokušava da „provuče“, kao i da je Tramp samo na digitalni marketing u kampanji potrošio makar 90 miliona dolara.

Takođe, The Verge navodi da se Facebook „aktivno bavi naduvavanjem dosega njihovih reklama“, a prema njihovim izvorima fiktivni broj ljudi do kojih su reklame stigle u odnosu na realan je makar 10 miliona korisnika.

Ukoliko vas zanima kompletan tekst, potražite ga na The Verge linku.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Komentari 13

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Djole

Hahahahaha. Bitan fejsbuk....da da...

Glupo

Bas glupo.....

gorgie

upravo ovaj gost kod Marića Trkulja tvrdi da je fejsbuk CIA

loader