CarGo Beograd legalnost zakon usluga prevoza.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vesti

Da li Car:Go posluje u skladu sa zakonom

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Ovaj sistem nudi jednostavniju i jeftiniju uslugu prevoza od taksija.

Nakon jučerašnjeg protesta, taksisti su i danas blokirali širi centar grada. Jedan od zahteva jeste onemogućavanje servisa kakav je Car:Go, jer ga smatraju nelegalnim.

Pročitajte šta je tačno Car:Go

"Ta tvrdnja je prvenstveno posledica neznanja. Mislim da je otuda došla i njihova inicijativa za izmenama zakona kojim bi se naš servis ugasio. Mi poslujemo po zakonu od samog starta. To smo i pokazali raznim inspekcijama koje su nam slate", rekao je ekskluzivno za MONDO, Vuk Guberinić, osnivač i direktor kompanije Car:Go. "U suštini, mi smo samo drugačije organizovali poslovanje i redefinisali ono što, u njihovom slučaju, radi centar za pozivanje, a kod nas – računar, koji dodeljuje vožnje automatski najbližem vozaču".

"U stanju smo da mnogo efikasnije obavimo ovaj posao, a i da tu uslugu naplatimo elektronski što, verujte, da nije lako, jer se Srbija i dalje modernizuje kada je ovaj vid plaćanja u pitanju", dodao je Guberinić.

Jedno od pitanja koje smo dobili juče od taksista bilo je kako se definišu vozači, koji su u Car:Go sistemu.

"Reč je preduzetnicima koji se bave limo-servisom, odnosno iznajmljivanjem vozila sa vozačem. Ova usluga je definisana Zakonom o turizmu i koja postoji poslednjih 25 godina. Isti tip usluge je koristio i predsednik Kine, kada je bio u Beogradu i vozio se u limuzini jednog servisa iz okoline Beograda", rekao je Guberinić i dodao da su oni samo samo redefenisali šta je "limo". U ovom servisu to je auto ekonomske klase, u kome korisnici mogu da se voze po nižoj ceni od taksi prevoznika.

Po rečima Guberinića, preko dana je vožnja prosečno jeftinija za 20-25 odsto od taksija, s tim da naglašava da njihova vozila ne mogu da voze "žutom trakom". Noću je ova razlika još veća i ide do 40 odsto.

Direktor ovog servisa ističe da ovo nije vid javnog prevoza, jer je sistem dostupan samo registrovanim korisnicima u aplikaciji. Tako nije moguće zaustaviti na ulici auto iz njihovog sistema. U pitanju je privatan prevoz sa unapred dogovorenom (okvirnom) cenom, po zvaničnom cenovniku. Procenu cene klijent dobija pre poručivanja vožnje, ako u aplikaciju ukuca krajnju destinaciju.

Iako u Zagrebu i Podgorici, gde je Car:Go prisutan od kraja prisutan od kraja prošle godine, korisnici imaju i mogućnost plaćanja gotovinom, u Beogradu je moguće platiti vožnju samo elektronski putem.

"Imamo najbolji sistem za onlajn naplatu u Srbiji, bolji i od Er Srbije" Vuk Guberinić, Car:Go

"Naše tržište preferira keš, a i sama usluga prevoza je bila sinonim za plaćanje u gotovini. Ali čar ovog servisa, koji smo napravili, jeste što nemate osećaj transakcije. Jednostavno je poručivanje i praćenje vozila. Nakon vožnje samo izađete iz automobila, automatski platite elektronskim putem i veoma detaljan račun vam stigne na mejl. To je stvarno jedno potpuno drugačije iskustvo. U odnosu na taksi, sve se razlikuje, osim samog prevoza", istakao je Guberinić.  

Nedavno je jedan vozač iz Car:Go sistema napadnut od strane nekoliko taksista.

"Mislim da ne postoji način da se mi borimo protiv nasilja. Niti smo mi voljni da na nasilje odgovorimo nasiljem. Obratili smo se ustanovama koje su zadužene da to sprovodu i istraga je u toku. Nadam da se nasilje neće ponoviti i da neće biti scena iz drugih država, u kojima su taksisti napadali vozače drugih servisa. Jedan individualac ne sme da uzima pravdu u svoje ruke", smatra Guberinić.

"Nekoliko puta smo prekidali rad"

Car:Go je krenuo sam radom pre nepune tri godine kao startap projekat.

"Imali smo dosta izazova pogotovo kada je u pitanju plaćanje putem interneta, odnosno mobilno plaćanje. Servis smo i gasili nekoliko puta, jer smo imali uspona i padova, kao i svaki startap svugde u svetu. Međutim, regrupisali smo se i sada smo u stanju da uposlimo više ljudi, zato što je mnogo veća potražnja za ovim servisom", rekao je Vuk Guberinić i dodao da, pored pojedinačnih korisnika, sve je više kompanija koje koriste njihove usluge, ne samo zbog povoljnije cene, već i zbog jednostavne administracije.

Komentari 29

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ana

Da li znate ko Vas vozi u CarGo? Svi taksisti moraju da poloze poznavanje grada i priloze Uverenje o neosudjivanosti. Podrazumeva se da ste osigurani kao putnik u slucaju nezgode i da mozete brze stici zahvaljujuci zutoj traci, koju vozaci CarGo ne mogu koristiti jer nisu profesionalni vozaci.

batica

Kako kažu, da nije žalosno bilo bi smešno. CarGo od svake vožnje uzima sigurnih 30% od naplaćene cene jer daje aplikaciju. Dok preostali iznos dobija vozač koji koristi svoj automobil za prevoz putnika i registovan je kao LIMOSERVIS a država nije propisaa pravila za vozila limo servisa dok za taksi vozilo jeste. Takođe vozače za prevoz traži i kontroliš, dozvoljava im da prevoze putnike preko aplikcije jedino CarGo,dok taksiste kontroliše i dozvoljva im rad državni organi. A CarGo je bitan profit tj. što već broj vozač sa svojim vozilima da im proda aplikaciju tj. kako bi od njih uzimali procenat i niša ih drugo ih ne zanima. Po logici CarGo i gradski bus bi mogao da vozi ko god hoće na liniji kojoj hoće i da naplaćuje jeftinije od sadašnjeg gradskog prevoza.

Komsinica

Ja uopste nisam ni znala da ova opcija postoji.Hvala taxistima sto su strajkovali i izreklamirali CarGo!

loader