• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vesti

Srbija: Trećina nema mobilni internet ili SIM karticu

Izvor Tanjug
Izvor Tanjug

Kvalitet mreža u Srbiji bolji nego prošle godine, ali bez SIM kartice u Srbiji je još više od trećine stanovništva, dok trećina nema ili ne koristi internet na mobilnom telefonu.

Izvor: Promo/Nokia Mobile

Gotovo trećina korisnika u Srbiji nema ili ne upotrebljava internet na mobilnom telefonu, a 35 odsto ne poseduje SIM karticu i mobilni telefon koji podržavaju brzu internet 4G mrežu, rezultati su istraživanja RATEL-a čija su merenja pokazala da je kvalitet usluge sva tri mobilna operatora na približno istom nivou.

U RATEL-u kažu da je uporedno merenje i analiza kvaliteta usluga pokazalo da Telekom Srbija, Telenor Srbija i VIP mobajl pružaju zadovoljavajuću uslugu korisnicima i kada je reč o usluzi telefonskih razgovora i usluzi prenosa podataka.

U odnosu na prošlu godinu, kada je sprovedeno prvo takvo merenje, Telekom Srbija je postigao najveći napredak zbog značajnog unapređenja kvaliteta usluga prenosa podataka, koji se najviše koriste, kao što su na primer YouTube video ili preuzimanje i postavljanje malih i velikih fajlova, navode u RATEL-u.

Pročitajte i ovo: Soko, Omorika i Morava tarife

Dodaju da je Telenor Srbija postigao najbolji sveukupni rezultat i najbolji rezultat za govornu uslugu, dok je VIP mobajl ostvario najbolji rezultat za usluge prenosa podataka. Sve informacije i dosadašnji rezultati merenja javno su dostupni na portalu, tako da građani mogu da uporede, koje mreže nude bolji kvalitet neke usluge u ulici gde stanuju ili na njihovom radnom mestu, kao i na bilo kojoj lokaciji koja im je interesantna.

Koordinator Grupe za kontrolu kvaliteta usluga u RATEL-u Maja Mitić kaže za Tanjug da je osnovni razlog za pokretanje projekta podsticanje konkurencije, razvoj telekomunikacija u Srbiji, kao i poboljšanje kvaliteta mobilnih mreža. "Sva tri mobilna operatora su ostvarila zadovoljavajuće rezultate u kvalitetu usluge. Kada je reč o usluzi govora ti rezultati su veoma dobri u gradovima, a na putevima mogu biti i bolji, dakle postoji prostora za unapređenje. Kada je reč o uslugama prenosa podatak rezultati su odlični i oni su u rangu mobilnih mreža u Evropi", rekla je Mitić.

Interesantno je, pak, navodi, da trećina korisnika koristi manje od jednog gigabajta podataka mesečno, a dve trećine manje od tri gigabajta podataka mesečno. "Iako je kvalitet mreža posebno prenosa podataka veoma dobar, korisnici definitivno ne koriste sve raspoložive kapacitete mreža. To dokazuje i činjenica da je naše istraživanje pokazalo da gotovo jedna trećina korisnika nema ili ne koristi internet na mobilnom telefonu", kaže Mitić.

Pročitajte i ovo: Svakog meseca neograničen internet za aplikacije

Poslednja merenja u septembru i oktobru ove godine obavljena su istovremeno za sva tri mobilna operatora, na istim rutama i korišćenjem iste merne opreme smeštene u automobilima iz kojih je u isto vreme obavljeno više hiljada poziva i više stotina hiljada prenosa podataka sa interneta. Mreže su testirane u 47 gradova, 12 više nego prošle godine, i na 10.000 kilometara puteva u Srbiji,

Parametri kvaliteta mereni su ove godine i na železničkim trasama Beograd - Subotica i Beograd - Prijepolje, kao i na aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu i tri tržna centra u glavnom gradu - Ušće, Delta siti i Stadion. Rezultati poslednjeg merenja se, navodi Mitić, odnose isključivo na septembar i oktobar. "Mobilne mreže se stalno menjaju, njihove performanse variraju u vremenu i zavise od mnogo faktora. Parametri kvaliteta danas mogu biti drugačiji od onog što je izmereno našim projektom", kaže Mitić.

Kako bi se proverio i izmerio najbolji kvalitet usluge koji krajnji korisnici mogu da dobiju u određenoj mobilnoj mreži, tokom merenja su korišćene SIM kartice sa komercijalnim tarifnim paketima, koje korisniku pružaju najveći broj minuta i najveću količinu podataka.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Komentari 20

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

31

Ja ne verujem u ovu statistiku jer ne postoji biće koje sam ja sreo a da nema mobilni.

Stribor

Pojeftinite malo telefone pa gle cuda mnogi ce ga kupiti

DRŽAČ KVAKE VRATA SVLAČIONICE

Zdravi, bogati duhom i siromasni dzepom

special-image

PRODAVNICA

RECENZIJE

HOROSKOP

Odličan vođa i organizator, s tim što nije uvek spreman da vidi sopstvene greške. Misli da sve radi najbolje. Ugled...

Vredna i odgovorna osoba, ništa ne ostavlja za sutra. Bik je uvek spreman da sasluša mišljenje kolega i nadređenih,...

Blizanac ima dva lica: svetu pokazuje lepše, naglas govori ono što drugi žele da čuju, dok je u glavi i srcu,...

Naizgled hiroviti, a zapravo posvećeni i studiozni u svemu što rade. Dobro procenjuju druge ljude, pa ako Vas ne...

Device su sklone perfekcionizmu u svemu. Vole da je sve na svom mestu, da sve ide po planu, ne podnose haos i...

Vaga, kao jedini predmet u Zodijaku, meri sve što može, ali im je najbitniji balans, sklad, mir u kući. Ne...

Kontradiktorni su u svemu. Život i vole i mrze. Nemojte im naređivati, osim ako ne želite da ih oterate. Neće vas...

Ono što odlikuje svakog Strelca je smisao za humor. Oni su uvek veseli, zanimljivi, najglasniji u društvu. Imaju...

Jarčevi nikada ne odustaju. Karijeristi. Autoriteti. Oni su dobri organizatori, ali često teški i sebi i drugima....

Neobični, drugačiji, misle da su uvek na vrhu sveta. Impulsivni su, ali dobri prijatelji, pre svega savetnici....

Sanjari, imaju svoj tihi svet. Retko ko ih stvarno poznaje. Uglavnom su religiozni. Znak Ribe je znak noći, snova i...

Lav obožava da bude u centru pažnje. Ne voli kad mu se naređuje, ali ni kada ga pitate za novčano stanje. I ne...

MONDO IZDVOJENO

Inicijalizacija u toku...
loader