Super-luksuzni terenac sa limuzinskim otporom vazduha
Mercedes je pre 22 godine predstavio prvi model iz ML serije i pokrenuo SUV revoluciju, posebno u luksuznom delu tržišta.
Sada je na Sajmu automobila u Beogradu cetvrta generacija ovog luksuznog terenca, koji je u meduvremenu promenio u GLE, odnosno luksuznog terenca iz E klase.
Nov model izgleda odlicno! Promene su znacajne, ali je i dalje prepoznatljivo da se radi o jednom "ML-u" sa iskošenim cuvenim zadnjim stubom. Prednja svetla imaju matriks opciju, koja svetlosni snop prilogadava situaciju na putu, pa ga tako delimicno može gasiti po potrebi.
Što se obuce tice, kupci mogu birati felne od 18 do cak 22 inca.
Sve spoljašnje promene su uticale da ovaj "kabasti" teranac ima otpor vazduh od samo 0,29 Cd, što je u rangu sa klasicnim limuzinama. Inace, trenutni rekorder je Mercedes A klasa u sedan verzija sa otporom od samo 0,22 Cd.
Kabinski prostor se neverovatno promenio.
Meduosovinsko rastojanje je "napredovalo" do tri metra, pa mesta za putnike na zadnjoj klupi ima "beskonacno". Ova promena nije negativno uticala na prljažni prostor, šta više i on povecan za desetak odsto, pa sada iznosi 825 litara, a spuštanjem sedišta prostor se povecava na više od dve hiljade litara, što apsolutni rekord u klasi.
S obzirom na pozamašne dimenzije, kupci se mogu odluciti i za kupovinu i treceg reda sedišta.
Ipak, vozacko mesto i dalje pruža najviše. Osim opcije nekoliko vrsta masaža, automatskod podešavanja, kako vozacevog, tako i suvozackog sedišta, tu je i MBUX info-zabavni sistem, koji predstavlja jedno od najprednijih rešenja trenutnu u automobilskoj industriji. Kontrola ovog sistema je moguca dodirom i pokretima ruke, glasom, a posebno je zanimljivo upravljati preko naprednih kontrola smeštenih na volan.
Vozili smo prvi model sa MBUX sistemom
Mercedes je novi GLE opremio svim mogucim sistemima bezbednosti, a što se motora tice na raspolaganju su dizelaš od 245 konjskih snaga i benzinac od 367 "konja".
Bez obzira na motor, snaga se na prenosi na sve tockove preko novog devetostepenog 9G-TRONIC automatskog menjaca.
Što se same vožnje tice, u Mercedesu su posebno ponosni na E-Active Body Control, koji predstavlja sistem potpuno umreženog hidropneumatskog aktivnog ogibljenja. Ova novina omogucava jednu od najudobnijih vožnji na tržištu.
Cena novog GLE krece od 70 hiljada evra, a kad ce se zaustaviti zavisi iskljucivo od prohteva kupaca.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.